Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@18:10:34 GMT

بيوگرافي امير عابدزاده (+مصاحبه)

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۶۳۰۱

بيوگرافي امير عابدزاده (+مصاحبه)

خبرگزاري آريا -
بيوگرافي اميررضا عابدزاده
اميررضا عابدزاده فرزند فوتباليست و دروازه‌بان تاريخي و بنام ايراني، احمدرضا عابدزاده است. امير، سابقه بازي براي پرسپوليس و راه آهن را داراست و در حال حاضر نيز براي باشگاه مطرح ماريتيمو توپ مي زند. در اين بخش از بيتوته بيوگرافي امير عابدزاده را به همراه عکس‌هاي جديد و جذاب از او دنبال کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خلاصه‌اي از بيوگرافي امير عابدزاده:
نام کامل: اميررضا عابدزاده
زمينه فعاليت: فوتباليست
تاريخ تولد: 6 ارديبهشت 1372
محل تولد: تهران، ايران
قد: 1٫86 متر
پست: دروازه‌بان
امير عابدزاده
اميررضا عابدزاده، دروازه‌بان فوتبال، متولد 6 ارديبهشت 1372 در تهران است. امير فرزند فوتباليست و دروازه‌بان تاريخي و بنام ايراني، احمدرضا عابدزاده است. احمدرضا عابدزاده دروازه‌بان سابق تيم ملي فوتبال ايران، استقلال تهران است.
سوابق فوتبالي امير عابدزاده
اميررضا عابدزاده از 7 سالگي زير نظر پدرش تمرين کرده است و در سال 2006 تا 2007 عضوي از آکادمي فوتبال پرسپوليس تهران بود.
مهاجرت امير عابدزاده به انگلستان
اميررضا عابدزاده از سن 15 سالگي به انگلستان منتقل شد. و در سال 2008 مدتي عضو تيم برنتفورد بود، سپس در سال 2009 به آکادمي باشگاه تاتنهام پيوست و پس از آن به تيم لندن تايگر رفت.
عضويت امير عابدزاده به تيم‌هاي آمريکايي
امير عابدزاده در سال 2011 به کشور آمريکا و تيم لس‌آنجلس بلوز رفت و مدتي نيز در تيم 23 سال لس‌آنجلس بلوز بازي کرد.
عکس‌هاي امير عابدزاده
حضور امير عابدزاده در پرسپوليس
عابدزاده در سال 2012 به باشگاه فوتبال پرسپوليس پيوست. او در فصل اول حضورش در تيم پرسپوليس يعني در زمان سرمربيگري مانوئل ‍ژوزه و يحيي گل محمدي فرصت بازي کردن در بازي‌هاي رسمي را پيدا نکرد. اميررضا عابدزاده در فصل دوم هم چند هفته ابتدايي را با تيم بزرگسالان تمرين کرد اما با نظر علي دايي سرمربي وقت تيم و موافقت خودش به تيم اميد پرسپوليس ملحق شد. او نسبت به مديران پرسپوليس نارضايتي داشت.
پيوستن امير عابدزاده در تيم ماريتيمو
امير عابدزاده در حال حاضر دروازه بان تيم ماريتيمو پرتغال است.
دعوت امير عابدزاده به تيم ملي ايران
درخشش امير عابدزاده در پرتغال باعث دعوت کيروش در آبان ماه سال 1396 براي جام جهاني 2018 روسيه براي نخستين بار به تيم ملي شد.
افتخارات امير عابدزاده
سلفي امير عابدزاده با کارلوس کيروش
پرسپوليس
- ليگ برتر فوتبال ايران: 93–1392 (نايب‌قهرمان)
- جام حذفي: 92–1391 (نايب‌قهرمان)
احمدرضا عابدزاده درباره‌ي پسرش امير مي گويد:
امير از همان روزي که توانست راه برود شروع کرد به بازي با توپ. بهترين و جذاب ترين بازي برايش بازي با توپ بود و بعد از مدتي به دروازه‌باني علاقه پيدا کرد. خدا را شکر که در اين زمينه پيشرفت کرد و توانست براي خودش نامي دست و پا کند. البته او در کنار دروازه‌باني درس را هم ادامه داد و من از مسئله بسيار خوشحالم.
احمدرضا عابدزاده و پسرش امير
گزيده‌اي از مصاحبه امير عابدزاده
امير عابدزاده درباره هدف فوتبالي‌اش مي‌گيد:
پيوستن به رئال مادريد و بازي در اسپانيا هدف فوتبالي‌ام است. خيلي‌ها به خاطر اين آرزو تمسخرم مي‌کنند، اما من اين هدف را بسيار جدي مي‌دانم.
از شرايطت در باشگاه پرتغالي بگو... در آنجا فوتبالت چگونه پيش مي رود؟
امير عابدزاده: حقيقتا من خيلي علاقه داشتم در فوتبال اروپا بازي کنم و يکي از دلايلي که توانستم مسير را خوب بروم اين بود که سعي کردم تسليم نشوم و خودم را با تمرين زياد به مربيان تحميل کنم.اين بهترين راه براي يک فوتباليست است که تسليم نشود، تمرين و تلاش کند تا خودش را نشان بدهد. در مصاحبه اولي که بعد از پيوستن به ماريتيمو داشتم اشاره کردم که دوست دارم اولين نفر به تمرين بيايم و آخرين نفر از محل تمرين بروم. تا الان هم فکر کنم عملکرد خوبي در آنجا داشتم.
معمولا فرزندان فوتباليست هاي بزرگ تحت سايه پدرهايشان قرار مي گيرند. مثلا بعضي مواقع اين موضوع يک پوئن است و بعضي وقت ها هم به ضررشان مي شود که مي گويند با اسم پدرشان جلو مي روند... اين ها نوعي فشار مثبت و البته منفي است، اين فشارها را حس مي کني؟
اين موضوعات وجود دارد ولي من با خودم تصميم گرفتم به مسائل بيروني فکر نکنم. اگر انتقادي باشد که کمکم کند قطعا به آن فکر مي کنم، رويش کار خواهم کرد ولي حرفهايي که بگويند فلاني پسر فلاني است و ... را اصلا گوش نمي کنم و رويم تاثيري ندارد، چون وقتي به پرتغال رفتم تا يک سال کسي نمي دانست اصلا پدر من فوتباليست بوده.
وقتي وارد تيم شدم روزنامه ها نوشتند من پسر گلر اسطوره اي ايران هستم که به ماريتيمو پيوستم اما با اين وجود هيچکس نمي دانست پدر من در ايران فوتباليست ملي و بزرگي بود.قشنگ يادم است بعد از يک سال مربي گلرهاي تيم ما از من پرسيد اين تکنيک را چه کسي يادت داده که به او گفتم پدرم اين کار را انجام داده است. او از من پرسيد که مگر پدرت دروازه بان بوده که من توضيح دادم احمدرضا عابدزاده چه کسي است.
منظورم اين است که در جايي هستم که خودم با يک تصميم قوي و اراده به اينجا رسيدم اما يک چالش در زندگي ام وجود دارد که باعث افتخار پدرم باشم.جدا از اينکه پدرم يک گلر فوق العاده در ايران بوده دوست دارم هميشه زحمات او را جبران کنم. او از کودکي به من تکنيک هاي گلري را ياد داده و من هميشه دوست دارم محبت هاي خانواده ام را جبران کنم.
تصاوير اينستاگرام امير عابدزاده
تا به حال خودت را به جاي پدرت تصور کردي؟
خودم را جاي او تصور نکردم ولي هميشه سعي کرده ام آن حس را که چقدر مردم را خوشحال کرده تجربه کنم. هميشه به اين موضوع فکر مي کنم که حس شادي دادن به مردم چيست. اين موضوع من را جلو مي کشد و يکي از دلايل تلاش هر روز من است.
من هر جايي با پدرم مي روم و وقتي مي بينم که چقدر او را دوست دارند و با عشق با او حرف مي زنند لذت مي برم. من اين حس را دوست دارم. پدر من سالها تلاش کرده و الان به خاطر درد پايش سخت راه ميرود و کتفش درد دارد ولي اينها در دل مردم مي ماند. من هم دوست دارم اين تجربه را در دوران حرفه اي فوتبالم داشته باشم.
کارنامه فوتبالي امير عابدزاده
گردآوري: بخش ورزش بيتوته

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۶۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برزگر: امیر حسین صادقی فرافکنی و مغلطه کاری می کند/ واگذاری پرسپولیس به نفع فوتبالمان است

محمد برزگر بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس درباره وضعیت سرخپوشان اظهار کرد: تیم پرسپولیس در نیم فصل دوم که بازیکن اضافه کرد، شرایط ایده آلی دارد و به جز آلومینیوم و استقلال برابر بقیه حریفان خود پیروز شده است. به نظرم سرخپوشان وضعیت خوبی دارند. با وجود اینکه تغییراتی در کادر فنی صورت گرفت، اما  اوسمار  با شاکله تیم  کامل آشنا بود و  با همان اهداف گل محمدی و تغییرات مدنظر خود کار را به جلو برد.

او افزود: تیم پرسپولیس بازی زیبایی را در زمین نفت آبادان ارائه داد و فوتبال پویایی بازی کرد و به ۳ گل هم رسید. به نظرم پرسپولیس  این روز‌ها حالش خوب است و نفرات این تیم از لحاظ روحی و روانی در جایگاه خوبی قرار دارند و تیم تاکنیک پذیری است. همچنین نفرات جذب شده در نیم فصل دوم کارگشای تیم شدند. ان شا الله همین روند ادامه داشته باشد و ما شاهد ششمین قهرمانی سرخپوشان باشیم.

برزگر  درباره رقابت تنگاتنگ بین پرسپولیس و استقلال برای کسب قهرمانی بیان کرد: به هر حال استقلال تیم خوبی است، اما پرسپولیس شرایطش بهتر  و تیمم‌تر از رقیبش است. به دور از همه تعلقات رنگی ام، سرخپوشان خیلی تکنیکی‌تر از استقلال دارند بازی می‌کنند. استقلال تیمی هست که با استرس فوتبال بازی می‌کند و با اختلاف کم برنده می‌شود. با تمام احترامی که برای تیم رقیب قائل هستیم، اما پرسپولیس باید منتظر لغزش رقیبش باشد. سرخپوشان باید استفاده بهینه‌ای ببرد تا آنها به قهرمانی دیگری برسند و دل هواداران را خوشحال کنند.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره اینکه بازی این تیم برابر تیم آلومینیوم اراک را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: آلومینیوم اراک که همیشه گربه سیاه پرسپولیس بوده است، اما ان شا الله تیم آنالیزاوسمار خوب عمل می‌کنند و نتیجه لازم را به دست می‌آورند.

او درباره اینکه تیم پرسپولیس بازی بعدی اش برابر تیم سپاهان در لیگ برتر فوتبال است، اظهار کرد: به نظرم این بازی خیلی تاثیر گذار است، چون سپاهان هم رقیب سنتی پرسپولیس محسوب می‌شود. همچنین کری خواستی بین هر ۲ تیم وجود دارد. صددرصد پرسپولیس باید این بازی را برنده شود، چون بازی ۶ امتیازی است و به طور حتم این اتفاق می‌افتاد.

برزگر درباره اظهارات امیر حسین صادقی مبنی بر اینکه پرسپولیسی‌ها حرف از قهرمانی می‌زنند و دیگر وزیر ورزش قبلی در سمتش حضور ندارد، گفت: صادقی دارد فرافکنی  و مغلطه کاری می‌کند و درست نیست. اگر پرسپولیس پارسال قهرمان شد به خاطر این بود که دربی را از استقلال برد و در زمین مسابقه پیروز شده بود. همچنین جوجه را آخر پاییز می‌شمارند و جام قهرمانی را آخر بازی‌ها می‌دهند و اصلا ربطی به وزیر ورزش ندارد. تیم پرسپولیس ۵، ۶ سال است که قهرمان می‌شود و حتی پارسال توانست بازی دربی را پیروز شود. چرا باید نتیجه را شخص دیگری تعیین کند. این حرف‌ها درست و قشنگ نیست. آنها باید در زمین مسابقه پاسخگو باشند.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره واگذاری سرخپوشان به ۵ بانک به طور مشترک گفت:اگر پرسپولیس را به بخش خصوصی یا بانک واگذار می‌کنند، در صورتی که  بتوانند اسپانسرینگ و مشکلات مالی این تیم را حل کنند خیلی خوب می‌شود. اگر این اتفاق رخ بدهد بودجه‌ای در نظر گرفته می‌شود و دیگر بازیکنان مشکل مالی نخواهند داشت و به موقع قراردادهایشان را می‌گیرند. همچنین سرمربی دیگر استرس ندارد که با توجه به بودجه تعیین شده بازیکن بگیرد. این موضوع به نفع فوتبالمان  است، به شرطی که آن ارکان هم پایبند به آن قراردادهایشان باشند.

او درباره اینکه شانس کدامیک از سرخابی‌ها برای قهرمانی بیشتر است، گفت: به نظرم پرسپولیس شانس بیشتری برای قهرمانی دارد.  

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • خاویر تباس: اگر تکنولوژی خط دروازه بی‌نقص بود، از آن استفاده می‌کردیم
  • جریمه نقدی برای دروازه بان استقلال
  • شوک به استقلال/حسینی بازی با تراکتور را از دست داد
  • جریمه کاپیتان استقلال/سیدحسین حسینی بازی با تراکتور را از دست داد
  • کاپیتان استقلال بازی با تراکتور را از دست داد
  • کاپیتان استقلال هم یک بازی محروم شد
  • ۳ اردیبهشت بزرگداشت شیخ بهایی + بیوگرافی و آثار
  • حمایت ویژه از سیدحسین: باشگاه پشت او دربیاید
  • چشم امیر قلعه و نظارت بر بازی حساس
  • برزگر: امیر حسین صادقی فرافکنی و مغلطه کاری می کند/ واگذاری پرسپولیس به نفع فوتبالمان است