Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@23:45:15 GMT

چشم انداز اقتصادی عمان منفی شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۶۳۶۳

چشم انداز اقتصادی عمان منفی شد

پول‌نیوز - مؤسسه رتبه بندی اس اند پی در تازه‌ترین گزارش خود از اقتصاد عمان اعلام کرد: چشم‌انداز اقتصادی این کشور از با ثبات به منفی تغییر کرده است. این مؤسسه هم چنین رتبه اعتباری عمان را به "BB” تغییر داده است.

این مؤسسه از غیبت اقدامات حمایتی مالی مؤثر در جبران کسری بودجه دولت و محیط نامطلوب خارجی به عنوان عوامل مؤثر بر کاهش رتبه اعتباری عمان خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مؤسسه پیش بینی کرده است که کسری بودجه دولت عمان به ۸.۹ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور برسد. با این حال افزایش قیمت نفت باعث خواهد شد تا این روند در آینده بهبود یابد و به طور متوسط در چهار سال آینده این نسبت به ۸.۷ درصد از تولید ناخالص داخلی کاهش یابد.

این مؤسسه در گزارش خود از اقتصاد عمان اعلام کرده است با وجود تلاش‌های دولت عمان برای فاصله گرفتن از اقتصاد تک محصولی و تنوع بخشی به درآمدهای صادراتی، سرعت و میزان اقدامات صورت گرفته برای تحقق چنین هدفی ناکافی بوده است و بدهی خارجی دولت افزایش یافته است.

به جز مؤسسه اس اند پی، دیگر مؤسسات مطرح رتبه بندی جهان نیز از وخیم‌تر شدن وضعیت اقتصاد عمان خبر داده‌اند به گونه‌ای که پیش تر مؤسسه "مودی" رتبه اعتباری عمان را "Ba۱” و چشم‌انداز اقتصادی آن را منفی عنوان کرده بود. مؤسسه رتبه بندی "فیچ" با دید مثبت‌تری، رتبه اعتباری این کشور را "BB+" و چشم‌انداز اقتصادی آن را با ثبات ارزیابی کرده بود.

علاوه بر افزایش بهای نفت که به دولت این کشور کمک کرد کسری بودجه خود را کاهش دهد، از طرح افزایش نرخ مالیاتی به عنوان یکی دیگر از عوامل مؤثر بر توانایی دولت در کاهش این کسری نام برده می‌شود.

لازم به ذکر است چشم‌انداز اقتصادی می‌تواند مثبت، منفی یا با ثبات باشد. مؤسسات رتبه‌بندی به طور کلی از آمارهای صندوق‌های ثروت، بازنشستگی و سرمایه‌گذاران برای تحلیل وضعیت اعتباری کشورها استفاده می‌کنند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۶۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم اقتصادی دولت تغییر نمی‌کند

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تغییر در تیم اقتصادی دولت را شایعه دانست و گفت: قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام‌ گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سپهر خلجی امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره انتشار شایعاتی از تغییر در تیم اقتصادی دولت، اظهار کرد: اتفاقات خوبی در اقتصاد رقم خورده و رشد اقتصادی افزایش یافته است. کاهش بیکاری را داشتیم، کنترل و کاهش حجم نقدینگی را تجربه کردیم که همه محصول تلاش‌های تیم اقتصادی دولت است.

وی تصریح کرد: شاید برخی چندان دوست ندارند این اتفاقات رخ دهد و شایعاتی می‌سازند اما قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت ایجاد شود.

کد خبر 745420

دیگر خبرها

  • جنگ غزه و حملات ایران جایگاه اقتصادی اسرائیل را کاهش داده است
  • پیش بینی چشم انداز منفی اقتصادی تل آویو بدلیل تنش با ایران
  • حمله موشکی ایران، رتبه اعتباری اسرائیل را کاهش داد
  • رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت
  • رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت رخ دهد
  • ۵ باور غلط درباره رتبه اعتباری بانکی/امکان اصلاح رتبه هست؟
  • هنر سیاستگذار ارزی این است که آثار و پیامدهای منفی بازار را کاهش دهد
  • تیم اقتصادی دولت تغییر نمی‌کند