Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@20:09:32 GMT

4 میلیون ایرانی همه دارایی خود رادرسیل از دست دادند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۶۴۳۳

4 میلیون ایرانی همه دارایی خود رادرسیل از دست دادند

ساعت24 -امیدعلی پارسا رئیس مرکز آمارایران قصدداشت و دارد به شهروندان بگوید این مرکز با روش های کارشناسی - علمی آمارگیری می کند و از هر رقمی که دراین باره می دهد دفاع کارشناسی می کند.

او برای اینکه این راتوضیح دهد اما یک خبر دست اول هم از میزان خسارت سیل اخیر دادو گفت: به عنوان مثال در سیل اخیر حدود نیم درصد مردم همه دارایی خود را از دست دادند، اما این نیم درصد در مقابل همه مردم کشور رقم بالایی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با توجه به اینکه مرکز آمار شمار جمعیت ایران  را در همین امروز سه شنبه 3 اردیبهشت 82 میلیون و300 هزار نفر  اعلام کرده است یک محاسبه ساده نشان می دهد دست کم 4میلیون ایرانی همه داریی خودرا از دست داده اند. درصورتی که این آمار براساس درجه بندی میزان داریی از دست رفته خانواده ها ادامه پیدا کند معلوم می شود سیل اخیر چه میزان خسارت به ایرانیان سیل زده وارد کرده است.
 فرق پیاز با لیموترش
پاسخ رئیس مرکز آمار به ابهام مردم درباره نرخ تورم درایران  این است که ترسی از اعلام افزایش 450 درصدی قیمت یک کالا نداریم.  او می گوید : در کنار افزایش 450 درصد برای پیاز و افزایش 220 درصد برای رب کاهش 30 درصد برای لیمو ترش داشتیم و مجموع و میانگین این اعداد و ارقام مشابه آن‌ها باید در آمار ما محاسبه شود. ابهام داستان اما این است که مصرف پیاز روزانه و برای همه گروههای اجتماعی است اما لیمو ترش یک کالای غیر ضروری است و مصرف فصلی دارد و بسیار ی از خانواده ها از مصرف هرروزه ان اجتناب می کنند وسهم پیاز در هزینه سالانه خانوارها با هزینه لیموترش قابل مقایسه نیست.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیدعلی پارسا رئیس مرکز آمار با بیان اینکه علت استفاده از 2 عدد برای اعلام تورم، محاسبه بر مبنای دو فاصله زمانی است، اظهار داشت: تغییر شاخص کل فروردین امسال نسبت به فروردین سال قبل ٥١,٤ درصد است و معنی آن این است که خانوارها ٥١,٤ درصد بیشتر از فروردین پارسال برای خرید یک "مجموعه کالا و خدمات یکسان" پرداخت کرده اند، اما نرخ تورم در 12 ماه اخیر حدود 31 درصد است که البته رقم بالایی است. پارسا افزود: این اعداد میانگین است، درست مثل دانش آموزی که ممکن است نمره تک داشته باشد، اما در درس‌های دیگر نمره بهتری گرفته باشد.پارسا گفت: اگر هموطنانمان اعداد و ارقام مربوط به زندگی روزانه خود را نیز به همین روش جمع و تفریق کنند، به آمار ما می‌رسند.پارسا افزود: به عنوان رئیس مرکز آمار باید به مردم و محققان این اعتماد را بدهیم که این ارقام صحیح است.رئیس مرکز آمار در عین حال افزود: البته ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که این رقم در همه نقاط کشور یکسان است، چرا که ما به همه فروشگاه‌ها یا مناطق مراجعه نکرده ایم، بلکه بر اساس معیارها و روش‌های علم آمار عمل کرده ایم و میانگین‌ها را محاسبه و ارائه کرده ایم.پارسا گفت: همان آمار مربوط به گرانی هم در مرکز آمار تهیه و ارائه می‌شود و اگر کسی بخواهد می‌تواند حتی میزان افزایش قیمت نوشیدنی به خصوصی را دریافت کند.رئیس مرکز آمار با ارائه جداولی از ارقام مربوط به مواد غذایی تصریح کرد: ما ابایی از اینکه افزایش قیمت مثلا 450 درصدی یک کالا را اعلام کنیم نداریم.پارسا با اشاره به اینکه رقم مربوط به افزایش اجاره خانه به طور متوسط 25 درصد است افزود: این رقم در نقاط مختلف کشور و حتی مناطق مختلف تهران متفاوت است و رقم اعلام شده، آمار میانگین است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۶۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد؟

تلگرام که با بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه یکی از پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان و به‌خصوص ایران محسوب می‌شود، امکان ارسال رمزارز تتر (USDT) را ازطریق بلاک‌چین TON برای کاربرانش فراهم کرده است.

تلگرام کیف پول رمزارز داخلی خود را ازطریق ربات Wallet ارائه می‌کند؛ اما طبق اعلام یکی از کانال‌های خبری ایرانی، خدمات مذکور برای ایرانی‌ها قابل استفاده نیست و خطر از دست رفتن سرمایه و بلوکه‌شدن دارایی وجود دارد.

ظاهراً همه‌ی ایرانی‌ها از دسترسی به خدمات ربات Wallet تلگرام محروم شده‌اند؛ این در حالی است که والت کیف پول ارز دیجیتال تلگرام ابتدا برای همه‌ی کاربران دردسترس بود.

به‌گفته‌ی کانال خبر فوری ارز دیجیتال، پس از تحریم‌هایی که ایالات متحده علیه ایران اعمال کرده است و همچنین به‌دلیل مشکلات فیشینگ در والت داخلی تلگرام، قانون احراز هویت برای کاربران جدید فعال شد. این کانال تلگرامی اضافه کرد ایرانی‌هایی که در والت تلگرام خود دارایی رمزارزی دارند و نمی‌توانند آن را برداشت کنند باید به ربات پشتیبانی رسمی والت تلگرام به آدرس Wallet_Supportbot مراجعه و درخواست برداشت موجودی‌شان را ثبت کنند.

ظاهراً برداشت دارایی از والت تلگرام برای ایرانی‌ها، فقط یک‌بار امکان‌پذیر است و اگر بار دیگر ارز دیجیتال یا NFT به این کیف پول واریز کنید، امکان برداشت نخواهید داشت.

منبع: زومیت

tags # تلگرام سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ◄ تورم حمل و نقل رکورد زد
  • چند درصد ایرانی‌ها سفر می‌روند؟
  • چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • آمار داوطلبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ کهگیلویه و بویراحمد
  • دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد؟