Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@15:28:49 GMT

خسارت 200 میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی منطقه کدکن

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۶۵۴۰

خسارت 200 میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی منطقه کدکن

مدیر جهاد کشاورزی کدکن گفت: سیل فروردین ماه  به بیش از 40 هکتار اراضی زعفران، گندم و جو و باغات آلو و آلوچه و همچنین اماکن دامی خسارت وارد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار کرد: سیل اخیر به ما آموخت می‌شود با مدیریت تهدیدات را  به فرصت تبدیل کنیم و از این فرصت‌های به وجود آمده ظرفیت‌های بالقوه را نیز به فعلیت برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: بارش‌ها و نزولات جوی بسیار خوب در فروردین‌ماه جاری، در کدکن طی روزهای 25 و 26 فروردین با بارش بیش از 70 میلی‌متر شاهد تغذیه سفره‌های زیرزمینی و بهبود قنوات، چشمه‌ها و چاه‌ها را بودیم.

 

نجفی بیان داشت: خوشبختانه با مدیریت بحران در بخش و پیگیری‌های بسیار جدی و هماهنگ جهاد کشاورزی با ارسال به‌موقع پیامک، تلفن و اطلاع‌رسانی در شبکه‌های اجتماعی اخطاریه کتبی و حضور در روستاها به‌ویژه اطلاع‌رسانی به دامداران هیچ‌گونه تلفات دامی نداشتیم.

 

مدیر جهاد کشاورزی کدکن خاطرنشان کرد: بااین‌حال سیل حاصل از بارش طبیعتاً خساراتی را به زراعت و باغات حاشیه مسیل‌ها، و به‌ویژه باغات زعفران همچنین اماکن دامی روستایی وارد کرد که حدود 200 میلیارد ریال برآورد شده که به تفکیک 69 مورد خسارت در روستاهای بخش گزارش‌شده و از این موارد تنها هفت مورد مسدود شدن قنوات کشاورزی است.

 

وی گفت: سیل فروردین‌ماه  به بیش از 40 هکتار اراضی زعفران، گندم و جو و باغات آلو و آلوچه و همچنین اماکن دامی خسارت وارد کرده است.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۶۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ تربت حیدریه گفت: کشت دانه‌های روغنی کلزا در اواسط شهریور ماه انجام و در اواخر خرداد ماه در این منطقه برداشت می‌شود. 
سید محمد نجفی گفت: رقم کشت شده در این بخش از نوع نپتون، هیدرومیل و ماراتون است و با هدف حمایت از کشاورزان نیز از این محصول پر ارزش ۵۰۰ کیلوگرم بذر از این نوع در بین کشاورزان توزیع شده‌است. 
وی افزود: پیش بینی می‌شود در فصل برداشت این محصول بیش از ۳۰۰ تن کلزا از سطح مزارع منطقه رخ برداشت شود. 
نجفی گفت: تاکنون ۷۵ تن انواع کود در اختیار کشاورزان کلزا کار گذاشته شده و کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی بخش نیز نظارت و پیگیری جدی بر کار کاشت، داشت و برداشت این محصول را بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به محصولات کشاورزی استان همدان
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات استان همدان 
  • خسارت ۴۵ هزار میلیارد ریالی حوادث جوی به بخش کشاورزی