Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@00:00:48 GMT

۵۰۰ واحد بهداشتی در خراسان جنوبی فعال است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۶۶۶۸

۵۰۰ واحد بهداشتی در خراسان جنوبی فعال است

دهقانی با بیان اینکه ۵۰۰ واحد بهداشتی در خراسان جنوبی فعال است، گفت: همچنین پرونده سلامت الکترونیک ۷۹ درصد جمعیت استان تکمیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» امروز سه شنبه (3 فروردین) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: حوزه بهداشت که حوزه پیشگیری و مراقبت های اولیه است اولویت حوزه درمان است و در حوزه بهداشت، توجه جدی به موضوعات پیشگیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: خدمات در حوزه بهداشت به طور کامل رایگان انجام می شود ولی هزینه های حوزه درمان گزاف و سنگین است که خانواده ها و دولت نمی تواند تمام هزینه ها را پوشش دهد.

 

وی گفت: دلایل متعددی حوزه پیشگیری را بر حوزه درمان ارجح می کند و امسال که بر مراقبت های بهداشت های اولیه تاکید می شود، دانشگاه علوم پزشکی نیز، هم راستا با سیاست های حوزه بهداشت گام برداشته و حدود 500 واحد مختلف بهداشتی در استان شامل خانه های بهداشت، پایگاه های بهداشت، مراکز جامع خدمات سلامت خدمات ارائه می هند و هم اکنون در تمام روستاها یا خانه بهداشت وجود دارد و یا یک بهروز آموزش دیده مسئولیت جمع آوری و حفظ سلامت افراد تحت پوشش را عهده دار است.

 

دهقانی فیروز آبادی افزود: تقریبا برای تمام جمعیت تحت پوشش استان پرونده بهداشتی تشکیل شده و از کل جمعیت استان، 79 درصد اطلاعات اولیه ثبت و به مراکز بهداشت مراجعه کرده اند که عمدتا پوشش خدمات در سراسر استان به صورت فعال صورت می گیرد و در شهرهای بزرگ افراد به مراکز بهداشتی مراجعه می کنند و بر اساس بازه زمانی مشخص خدمات دریافت می کنند.

 

وی ادامه داد: زیر ساخت های خوبی در حوزه بهداشت از جمله ساخت خانه های بهداشت، در روستاهای استان ایجاد شده و نیروی انسانی لازم اضافه و اطلاعات افراد در سامانه یکپاره بهداشت ثبت می شود تا در هرجای کشور با زدن کد ملی، اطلاعات فرد، درمان ها و بیماری ها او در اختیار پزشک مورد نظر قرار بگیرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: توجه ویژه به اقشار آسیب پذیر به ویژه مادران باردار شده و نوزادان هم خدمات ویژه می گیرند و افراد آسیب پذیر و دارای فقر تغذیه با کمک سازمان بهداشت و سازمان های خیر و مردم نهاد حمایت تغذیه ای می شوند.

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان نیمه شعبان جشن نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران خبرگزاری روز ارتش شبستان رژه روز ارتش سپاه هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۶۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، فروغ شباهنگ گفت: افراد کم توان دارای اختلال عملکردی بر اثر سکته مغزی، اوتیسم و اس ام ای(sma) از پوشش صندوق‌های بیماری خاص و سخت درمان بهره مند می‌شوند.
وی افزود: ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار سخت درمان در استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بیمه سلامت هستند و ۱۱ میلیارد ریال برای این بیماران هزینه شد.
شباهنگ اضافه کرد: علاوه بر پوشش خدمات در بخش دولتی، پرداخت در بخش عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی نیز به میزان ۷۰ درصد تعرفه بخش مربوطه در تعهد سازمان بیمه سلامت قرارگرفته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر امکان عقد قرارداد به صورت حضوری و الکترونیکی برای کلیه مراکز مجاز ارائه دهنده خدمات توانبخشی در استان فراهم است. شباهنگ افزود:  ۶۶ قلم دارو، ۲۹ قلم لوازم و تجهیزات پزشکی، ۵۷ خدمت آزمایشگاهی و خدمت خدمت تصویربرداری در تعهد سازمان بیمه سلامت می‌باشد. وی عنوان کرد: در استان ۲ مرکز شامل مرکز درمان ناباروی بیمارستان بی بی حکیمه گچساران و مرکز نازایی کوثر در بیمارستان شهید جلیل فعالیت دارد و با توجه به سیاست دولت مبنی بر افزایش جمعیت، ۹۰ درصد از هزینه‌های درمانی مربوط به ناباروری در مراکز دولتی از طرف سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود. وی بیان کرد:همچنین محدودیت تعداد در یکسال برای بسته‌های خدمتی IUI, IVF, ICSI ,FET برداشته شده و آزمایش‌های تشخیص ژنتیک برای مادران دارای سقط مکرر در تعهد بیمه پایه قرار گرفت. سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون ۳۰۴ مادر باردار در استان از پوشش بیمه خدمات تخصصی درمان ناباروری استفاده کردند.

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری