Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@00:11:21 GMT

اهدای اعضای بدن جانباز زنجانی به خانواده های نیازمند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۶۷۱۸

اهدای اعضای بدن جانباز زنجانی به خانواده های نیازمند

جانباز زنجانی با اهدای اعضای بدن خود، زندگی را به چند خانواده نیازمند عضو برگرداند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا، اعضای بدن یک جانباز دوران دفاع مقدس زنجانی با رضایت خانواده اش به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.
 جواد (اصغر) اورنگ جانباز گرانقدر 20 درصد زنجانی، در عملی خداپسندانه بخشی از  اعضای بدن خود را به هم‌وطنان نیازمند اهدا و به زندگی آنان حیاتی دوباره بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جانباز دفاع مقدس زنجانی با این اقدام خود که مصداق بارزی از ایثار اجتماعی به شمار می رود، صفحه زیبای دیگری را از فرهنگ والای ایثار در جامعه به نمایش گذاشته و با این کار خداپسندانه، گامی مهم در جهت ترویج ایثار و اشاعه ارزش‌های ناب اسلامی برداشته است.
این جانباز سرافراز نه تنها در دوران هشت سال دفاع مقدس از خود ایثارگری نشان داد، بلکه پس از مرگ نیز با اهدای اعضای بدن خویش ایثارگری و جانبازی را تداوم بخشید و به بیماران نیازمند، زندگی تازه بخشید .
آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، فرماندار و .رییس دانشگاه علوم پزشکی با خانواده جواد اورنگ دیدار کردند و ضمن عرض تسلیت، از خانواده این جانباز ایثارگر و فداکار تقدیر و تشکر کردند.
گفتنی استY جانباز گران‌قدر جواد اورنگ که از یادگاران و دوران دفاع مقدس می‌باشد، در 28 شهریورماه سال 1340 در زنجان متولد شد و با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان سرباز ارتش عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل گشت.

وی  در 21 خردادماه سال 1360 از ناحیه دست راست در منطقه مریوان به درجه رفیع جانبازی نائل‌آمد.
لازم به ذکر است جانباز سرافراز جواد اورنگ برادر والامقام شهید ابراهیم اورنگ است که به عنوان نیروی داوطلب بسیجی در جنگ حضور داشت و در دوم خرداد سال 1361 و در شهر خرمشهر، حین عملیات بیت المقدس به شهادت رسید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۶۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر رامین نسیمی دوست، معاون درمان دانشگاه گفت: زنده یاد لیلی سماواتی، ۶۱ ساله، اهل و ساکن شهرستان اردبیل که بدنبال سکته مغزی در بخش ICU بیمارستان علوی اردبیل بستری شده بود علیرغم مراقبت‌های درمانی و وجود علائم مرگ مغزی و پس از تشخیص و تایید توسط متخصصین و کوردیناتور‌های واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده ایشان، ساعت ۲/۳۰ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ جهت اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شد.

دیگر خبرها

  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند بستان آبادی
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد