Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی قربانی رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره جلسات مجمع نمایندگان استان و استاندار با رئیس بنیاد مسکن ، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با بررسی آخرین وضعیت خسارت سیل در کشور، ۳۵ هزار میلیارد تومان به ابنیه، راه‌های روستایی، منازل مسکونی شهری و روستایی و همچنین دام و احشام کشور خسارت وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۶۴۸ میلیارد تومان از این رقم مربوط به خسارت وارد شده به خراسان‌شمالی است ٬ افزود: به ۶۴۰۰ واحد مسکونی استان در سیل اخیر استان خسارت وارد شده است که در مقایسه با استان گلستان این میزان باورنکردنی است.

نماینده مردم بجنورد، مانه‌وسملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به جلسه برگزار شده با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مصوب شد که به ازای هر واحد مسکونی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ۴ درصد به صورت ۱۲ ساله و ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض برای واحد‌های مسکونی روستایی در نظر گرفته شود.

قربانی در ادامه با اشاره به حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: حمایت‌های این ستاد شامل پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، کمک در راستای اشتغال‌زایی، جبران خسارات ناشی از سیل به احشام بود که رضایت استاندار و مجمع نمایندگان استان را به همراه داشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ابتدای حادثه اخیر سیل در کشور حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت فوری در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار گرفت٬ گفت: با توجه به برآورد خسارت‌های وارد شده به پل‌ها و امور زیربنایی استان‌ها توسط دولت علاوه بر این میزان ۲ هزار میلیارد تومان دیگر در اختیار مدیریت بحران کشور جهت تخصیص به استان‌ها قرار گرفت.

وی اظهار کرد: پیروی تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مدیریت یکپارچه، وزارت کشور متولی بررسی خسارات ناشی از سیل با همکاری تمام دستگاه‌ها در کشور شد تا خسارت وارد شده هر چه زودتر جبران شود. همچنین در این جلسات برگزار شده تاکید شد که حرکت به سوی نظام‌های بیمه‌ای، توانمند کردن روستاییان و مردم در بخش منازل مسکونی و روستایی و همچنین کشاورزی در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام / ب

اعطای وام بلاعوض به سیل‌زدگان روستا‌های خراسان شمالی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده مجلس تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۶۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ حجت امانی به خبرگزاری صدا و سیما گفت‌: این میزان صادرات از نظر ارزش دلاری ۹ درصد و از لحاظ تناژ کالا نیز ۱۵ درصد  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی افزود: عمده محصولات صادرشده از طریق گمرک شامل محصولات پتروشیمی (کود اوره و آمونیاک)، محصولات فولادی، مصنوعات پلاستیکی، رب گوجه فرنگی، الکترود و سایر محصولات بوده که به کشور‌های ترکمنستان، آلمان، عراق  و سایر کشور‌ها صادر شد.
کاهش ۶۳ درصدی واردات به استان
سرپرست گمرک استان در ادامه با اشاره به کاهش واردات کالا در فرودین ماه نیز افزود: در این مدت   بیش از ۳۰۰ تن کالا به ارزش ۶۹۵ میلیون دلار از طریق گمرک وارد استان شد که با کاهش ۶۳ درصدی حجم کالای وارداتی و همچنین کاهش ۷۶ درصدی ارزش دلاری کالا‌ها  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.
عمده محصولات وارداتی الیاف شیشه بود که از کشور‌هایی شامل چین، و برزیل به کشور وارد شده است.

دیگر خبرها

  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور
  • دکتری افتخاری دانشگاه کراچی به رئیس‌جمهور اعطا شد
  • دکتری افتخاری دانشگاه کراچی به آیت‌الله رئیسی اعطا شد
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد