Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@11:36:11 GMT

۴۶۸ روستای استان کرمانشاه در معرض خطر سیل قرار گرفتند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۶۸۳۷

۴۶۸ روستای استان کرمانشاه در معرض خطر سیل قرار گرفتند

استاندار کرمانشاه گفت: ۴۶۸ روستای استان کرمانشاه در سیل اخیر در معرض خطر قرار داشتند که اخطار لازم داده شده بود. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست با رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در جریان بارش‌های سیل آسای فروردین ماه استان مردم هوشمندانه عمل کردند، اظهار داشت: در واقع این مردم بودند که سیل را در کرمانشاه مدیریت کردند و کمترین آسیب به افراد حقیقی وارد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با وجود بارش‌هایی به میزان یک فصل در کرمانشاه پیشگیری‌های خوبی در استان انجام شد عنوان کرد: هوشیاری مردم و توجه به اطلاعیه‌ها و اقداماتی که انجام شد بسیار اثرگذار بود و مردم خود دست به ابتکار زدند و با ایزوگام کردن دیوار مغازه‌ها و استفاده از گونی شنی خود را در مقابل سیل ایمن کردند.

بازوند با اشاره به اینکه حدود 468 روستا در معرض سیل قرار داشتند که از قبل شناسایی شده و مسئولیت ستاد بحران به عهده دهیاران گذاشته شد افزود: حدود 31 شهر و 172 کیلومتر رودخانه عبوری در استان وجود داشت که 5700 واحد مسکونی در حاشیه آن قرار داشت که به همه آنها اخطار داده شد.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: شهرداری و شورای شهر کرمانشاه به نحو مطلوبی پای کار در سیل فروردین بودند و با جدیت دولتی‌ها، مردم نیز احساس کردند که باید همکاری جدی داشته باشند.

وی گفت: در کرناچی 150 واحد مسکونی با آبگرفتگی مواجه بودند که البته از قبل تخلیه شدند و در هرسین و بیستون با طغیان رودخانه گاماسیاب 52 روستا زیر آب رفت که البته تخلیه شدند.

بازوند افزود: در این اقدامات ارتش و سپاه خیلی کمک کردند و علاوه بر اسباب و اثاثیه، دام‌های روستاها را نیز جابه‌جا کردند که کار طاقت فرسایی بود.

اهواز| سیل اخیر حجم ورودی آب به خوزستان را به 14 میلیارد متر مکعب رساندسیل 8000 میلیارد تومان به زیرساخت‌های لرستان خسارت زد؛ آسیب جدی به 18 شهرشهرداری خرم‌آباد با وقوع سیلاب 10سال عقب افتاد؛ رفع 1600مورد آب‌گرفتگی

وی گفت: کار برجسته دیگری که مردم در سیل انجام دادند به میدان آمدن و آماده‌باش هیئت‌های ورزشی استان بود که معاون اول رئیس‌جمهور از آنها بازدید کردند و این نشان از آمادگی همه جانبه مردم در این بحران بود.

بازوند افزود: برای کنترل و تنظیم سدهای استان از قبل کمیته‌ای تشکیل دادیم و برخی روستاهای پایین دست را تخلیه کردیم که کار بسیار مهمی بود. 

استاندار کرمانشاه بیان کرد: در مجموع 15 تا 16 هزار هکتار از اراضی چمچمال، کوزران، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین زیر آب رفت و خسارت سنگینی وارد شد.600تا 700پل از بین رفت.

بازوند گفت: در مجموع بالغ بر 1560 میلیارد تومان به زیرساخت‌های استان در سیل خسارت وارد شد و یک نفر نیز خسارت جانی داشتیم. ضمن آنکه 390 مسجد برای اسکان سیل‌زدگان آماده شد و 856 مدرسه و 90 سالن ورزشی نیز تجهیز شدند و 3675 چادر نصب شد.

وی افزود: در این سیل نزدیک به 570 رأس دام تلف شد و نزدیک به 3000 واحد تخریبی و تعمیری به بار آورد. با این وجود استان کرمانشاه به استان لرستان و شهرستان‌های کوهدشت، نورآباد و پلدختر کمک‌رسانی کرد.

استاندار کرمانشاه گفت: در زلزله غرب استان کرمانشاه، کار ساخت 28 هزار و 420 واحد احداثی به اتمام رسیده و 65 هزار واحد تعمیراتی نیز تکمیل شده است. کار ساخت و ساز در روستاها بیش از 97 درصد به اتمام رسیده است و بازسازی در شهر نیز با روندی که وجود دارد تا پایان امسال به پایان می‌رسد.

بازوند با تقدیر از حمایت‌های شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با کمک به شهرداری‌های استان کرمانشاه اظهار کرد: شهرداری تهران در زلزله سال 96 دو شهر سرپل‌ذهاب و ثلاث‌باباجانی را پوشش داد و در ایام اربعین نیز در قصرشیرین یاریگر استان بود.

انتهای پیام/ ز

R41380/P/S6,68/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۶۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری راهپیمایی حمایت از غزه و عملیات سپاه

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، گفت: راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات غرورآفرین سپاه علیه مواضع اسرائیل جمعه ۳۱ فروردین‌ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام مهدی عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: به منظور حمایت از مقاومت مردم مظلوم و مقتدر غزه و نیز دفاع مشروع نیروهای مسلح ایران مقتدر اسلامی به ویژه سپاه عظیم القدر و پاسخ دندان شکن به تجاوز رژیم کودک‌کش صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، راهپیمایی و تظاهرات سراسری پس از اقامه نمازجمعه 31 فروردین‌ماه همزمان و همگام با سایر هموطنان در اقصی نقاط کشور، در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: از عموم مردم فهیم و غیور استان کرمانشاه دعوت می‌شود در این راهپیمایی و تظاهرات دشمن شکن حضوری باشکوه و حماسی داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسالامی استان کرمانشاه، گفت: این مراسم در کرمانشاه پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه از مسجد جامع تا میدان آزادی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرمانشاه رتبه سوم در طرح عید تا عید را کسب کرد
  • آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات
  • زمینه‌های ایجاد صلح و سازش میان مردم کرمانشاه بالا است
  • حل مشکل مسکن کمک به معیشت مردم است
  • واگذاری ۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن به مردم سه روستای مشهد 
  • برگزاری راهپیمایی در حمایت از اقدام سپاه علیه رژیم صهیونیستی
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • برگزاری راهپیمایی حمایت از غزه و عملیات سپاه
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری
  • تدوین پرونده هشت روستا از کشور برای ارسال به سازمان جهانی گردشگری