Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خرم آباد - ايرنا - مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري لرستان گفت: برداشت گياهان دارويي در سطح جنگل ها و‌ مراتع به منظور ايجاد فرصتي دوباره براي تقويت و تجديد پوشش گياهي عرصه هاي طبيعي اين استان ممنوع است.

به گزارش ايرنا، شيرزاد نجفي روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درطي سالهاي گذشته بهره برداري بي رويه از گياهان دارويي بطور سنتي و غيراصولي توسط افراد سودجو موجب تخريب رويشگاه هاي اين محصولات شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: سطح زير کشت اين گونه هاي گياهي به دليل برداشت بي رويه درمعرض انقراض قرار گرفته و يا جزو گونه هاي منقرض شده محسوب مي شوند.
مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري لرستان بيان کرد: موسير، کنگر، آويشن، تره کوهي، پياز نرگس، مرزه، پيچک و لاله واژگون از جمله اين گونه هاي گياهي هستند.
نجفي ادامه داد: هدف از ايجاد اين ممنوعيت، ايجاد فرصتي دوباره براي تقويت و تجديد پوشش گياهي عرصه هاي طبيعي استان است.
وي اضافه کرد: هرگونه حمل و برداشت گياهان دارويي از رويشگاه هاي طبيعي استان ممنوع و قاچاق است و با متخلفان اين حوزه از طريق مراجع قضايي و انتظامي برخورد قاطع و قانوني خواهد شد.
مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري لرستان گفت: از شهروندان درخواست مي شود، در صورت مشاهده هرگونه برداشت بي رويه محصولات فرعي، مراتب را از طريق تلفن رايگان 1504 يگان حفاظت اداره کل منابع طبيعي استان اعلام نموده تا سريع در دستور کار قرار گيرد.
7273/3210
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان از تولید سالانه بیش از ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

محمدحسن کیانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با بیان اینکه بیش از 100هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌های لرستان است، گفت: محصولات سبزی و صیفی در این گلخانه‌ها تولید می‌شود.

او با اشاره به تولید بیش از 16هزار تن محصولات گلخانه‌ای به‌صورت سالانه در لرستان، اضافه کرد: محصولات صیفی و جالیزی در این گلخانه‌ها کشت می‌شود.

رشد 2برابری تولید گیاهان دارویی در لرستان

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اعلام اینکه هشت هکتار از سطح گلخانه‌های این استان به گل شاخه‌بریده شامل انواع رز اختصاص دارد، توضیح داد: گل‌های شاخه‌بریده گل‌ها یا غنچه‌هایی به‌همراه ساقه و برگ است که برای دسته‌گل، سبد گل و یا حلقه‌گل استفاده می‌شود.

کیانی‌فر با بیان اینکه بیش از 16هزار تن گیاهان دارویی به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود، یادآور شد: شش‌هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول است.

او با تأکید به صادرات 90درصد گیاهان دارویی به خارج لرستان، خاطرنشان کرد: بیش از 90درصد مازاد میوه‌های درختی نیز به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به صادرات محصولات گلخانه‌ای اطلاع داد: بیش از 50درصد محصولات گلخانه‌ای این استان به خارج از کشور صادر می‌شود.

کیانی‌فر اعلام کرد: بیش از 320هزار تن محصولات باغی شامل میوه‌ها، تولیدات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و قارچ به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • برداشت بی رویه گیاهان کوهی از طبیعت
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • سابقه ۱۴ ساله تولید مکمل‌های غذایی و دارویی در کشور/ نتیجه دستاوردها یک نگاه استراتژیک است
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • گیاهان خوراکی، سوغات بهار در لرستان
  • نقش گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت