Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ورود تقاضاهای خرد جدید به بازار طلا گفت: معاملات مصنوعات طلا به شدت کاهش یافته است بطوری که بر اساس برآورده ها حدود 60 درصد حجم مبادلات بازار به طلای آبشده و بقیه به سکه طلا اختصاص دارد.

«آیت محمدولی» درباره دلایل نوسان بهای طلا و سکه در بازار، افزود: افزایش بهای طلا به دلیل انتظار روانی برای افزایش قیمت ها و ورود تقاضاهای خرد جدید به این بازار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه باید فکری اساسی برای سرمایه های خرد و نقدینگی موجود در کشور کرد، یادآور شد: حجم نقدینگی اکنون در وضعیتی است که اگر این تقاضاها به سوی هر بازاری بروند در آن بازارها نیز نوسان ایجاد می کنند.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: باید بانک مرکزی بازارهای مالی را سر و سامان دهد و از بخش تولید حمایت کند تا با ایجاد اشتغال و رونق تولید، نگرانی ها درباره قیمت ارز و تحرک نقدینگی کاهش یابد.
محمدولی با بیان اینکه بانک اطلاعات کاملی از معاملات طلا در کشور وجود ندارد، گفت: در سال های اخیر به صنعت طلا کم توجهی شده بطوری که اکنون بازار مصنوعات طلا دچار رکود شده است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: طلای آبشده اکنون بیشترین جذابیت را برای خریداران دارد و افراد برای حفظ قدرت پول خود و کسب ارزش افزوده بیشتر به سراغ طلای آبشده می روند.
محمدولی با بیان اینکه چشم انداز قیمت طلا در هفته های آینده افزایشی است، خاطر نشان کرد: اکنون چیزی به عنوان خرید و فروش مصنوعات طلا نداریم، آمار معاملات این بخش بسیار پایین است، مردم بیشتر به سراغ خرید سکه و طلای آبشده می روند، بر اساس براوردها حدود 60 درصد معاملات بازار به طلای آبشده اختصاص دارد و نزدیک 40 درصد نیز مربوط به انواع سکه است.
وی با برشماری دلایل کاهش خرید و فروش مصنوعات طلا، گفت: عوامل مختلف باعث شده اند که هزینه تولید مصنوعات طلا در کشور بالا رفته و توان رقابت در این بخش کاهش یابد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به افزایش بیش از 110 هزار تومانی قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در روز گذشته اشاره کرد و ادامه داد: مهم ترین علت افزایش قیمت طلا و سکه در بازار، انتظار روانی برای افزایش قیمت ها در این بخش است.
محمدولی همچنین به نوسان قیمت طلا در بازارهای جهانی اشاره کرد و گفت: قیمت طلا دربازارهای جهانی نیز روندی رو به رشد دارد که دلیل آن به منازعات سیاسی و تحولات اقتصادی در عرصه جهانی باز می گردد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: در ماه های اخیر قیمت اونس جهانی طلا به شدت تغییر کرده که کم سابقه به شمار می رود بطوری که در یک سال گذشته حدود 100 دلار نوسان داشته است.
 بهای انواع مسکوکات در بازار تهران دیروز (دوشنبه) روند افزایشی یافت و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید چهار میلیون و 850 هزار تومان فروخته شد.
در معاملات امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم چهار میلیون و 680 هزار تومان، نیم سکه 2 میلیون و 700 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 700 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 950 هزار تومان ارزشگذاری شد.
همچنین در بازار آزاد تهران هر گرم طلای خام 18 عیار 439 هزار تومان فروخته شد. نرخ اونس طلا در بازارهای جهانی امروز نیز کاهش یافت و به رقم یک هزار و 278 دلار رسید.
معاملات بازار طلا و انواع سکه در بازار تهران، صبح امروز با کاهش قیمت ها آغاز شد. /ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۶۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه و طلا ارزان‌تر شد

به گزارش قدس آنلاین، بررسی آخرین معاملات صورت گرفته تا لحظه انتشار این گزارش سکه و طلا در بازار و مقایسه آن با روز گذشته (دوشنبه سوم اردیبهشت ماه) نشان می‌دهد که ظرف کمتر از ۲۴ ساعت اخیر انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا با کاهش قیمت روبرو شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار از بازار سکه و طلا تا این لحظه، هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۶۰۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات امروز (سه‌شنبه) به ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

سکه‌های تمام طرح قدیم نیز با ۵۰۰  هزار تومان کاهش به کانال ۳۹ میلیون تومان بازگشت و ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شد.

در قطعات کوچکتر سکه، نیم سکه نسبت به روز گذشته، ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۳۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده‌اند. به‌ترتیب نیم سکه ۲۵ میلیون تومان و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ثبت قیمت شده است.

سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، در حال حاضر در بازار به شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده است.

کاهش قیمت در بازار داخل در حالی اتفاق افتاده که بر خلف روال هفته‌های گذشته که اونس جهانی سیر صعودی تندی به خود گرفته بود، اکنون از مسیر افزایش دور زده و پا در مسیر کاهش گذاشته است؛ در حالیکه روز دوشنبه هر اونس طلا ۲۳۴۶ دلار بود امروز با ۴۰ دلار کاهش به  ۲۳۰۶ دلار رسیده است.

براین اساس هر مثقال طلای آب شده نیز با ۳۹۰ هزار تومان کاهش بها نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان در بازار امروز قیمت داشته و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۹۰ هزار تومان کاهش سه میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۰۰ تومان، مبنای معاملات طلا قرار گرفته است.

گفتنی است؛ مرجع قیمت‌های فوق، اتحادیه طلا و جواهر تهران است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هشدار موسسه استاندارد در خصوص فروش طلای کم عیار | با این روش از مصنوعات طلا استعلام بگیرید
  • عرضه طلای تقلبی در بازار تایید شد
  • عرضه طلای کم عیار به بازار تایید شد/ برخورد قانونی با فروشندگان
  • عرضه طلای تقلبی به بازار تایید شد/ برخورد قانونی با فروشندگان
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه تولید طلا در پی حراج شمش در مرکز مبادله
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن