Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهادکشاورزی گلستان گفت: طرح‌هایی که برای استان درباره پیشگیری از وقوع سیل در دولت مصوب می‌شود باید نسبت به کل کشور متفاوت باشد. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، مختار مهاجر امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان اظهار داشت: یکی از دلایل وقوع سیل اخیر بارش بیش از 2 میلیاردمترمکعبی باران در حوضه‌های آبریز استان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالیکه حجم کل ذخایر سدها و آب‌بندان‌های استان حدود 200 میلیون مترمکعب است.

وی گفت: طرح‌هایی که برای استان گلستان درباره پیشگیری از وقوع سیل در دولت مصوب می‌شود باید نسبت به کل کشور متفاوت باشد. ممکن است احداث سد در استان‌های دیگر مباحث زیست‌محیطی ایجاد کند اما در گلستان برای مهار سیلاب‌ها امری ضروری است.

تهیه پرونده مقدماتی سیل اخیر گلستان؛ اهمال کاری برخی دستگاه‌ها بررسی می‎شوداعلام نتایج اولیه تحقیقات درباره سیل اخیر گلستان؛ اقدامات ناقص دستگاه‌ها برای جلوگیری از بحران سیلرئیس کل دادگستری گلستان: با مسببان و اهمال‌کنندگان احتمالی در سیل اخیر برخورد می‌شود

مهاجر زهکشی اراضی شمال استان را برای مدیریت سیلاب و تخلیه آن از مناطق مسکونی و اراضی کشاورزی ضروری دانست و افزود: در سال‌های اخیر 34 هزار هکتار از اراضی استان زهکشی شد که در سیل اخیر توانست 105 مترمکعب بر ثانیه سیلاب را به سمت تالاب گمیشان انتقال دهد، این در حالی بوده که میزان انتقال آب از گرگانرود در شرایط نرمال 120 مترمکعب بر ثانیه است.

وی بیان داشت: برای اینکه بتوانیم کل اراضی اولویت‌دار استان را زهکشی کنیم نیازمند تأمین اعتبار از سوی دولت هستیم.

رئیس جهادکشاورزی استان با اشاره به وجود 120 هزار هکتار زمین شیب‌دار در استان گفت: اینکه بخواهیم سالانه 400 تا 500 هکتار از این اراضی را نهال‌کاری کنیم با مشکلات کنونی مواجه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه 30 درصد از حجم سیلاب گل و لای است، افزود: در صورت تأمین اعتبار می‌توانیم در یک برنامه چهار تا پنج ساله اراضی شیب‌دار استان را نهال‌کاری کنیم.

انتهای پیام/ ز

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۶۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر

بابک محمودی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان در هفت استان کشور گفـت: طی ۲۴ ساعت گذشته هفت استان اصفهان، تهران، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر سامانه بارشی که هواشناسی پیشتر نسبت به وقوع آن هشدار داده بود، قرار گرفته و متاسفانه شاهد وقوع سیلاب یا آبگرفتگی در بخش‌هایی از این استان‌ها بودیم. 

وی با بیان اینکه بیشترین امدادرسانی طی ۲۴ ساعت اخیر در استان‌های کرمان و اصفهان انجام شد، گفت: در این بین امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ۲۸ مورد عملیات امداد و نجات انجام داده و به ۶۰۹ نفر از افراد متأثر امدادرسانی کردند. یک نفر را به مناطق امن انتقال داده و در ۳۷ منزل مسکونی عملیات تخلیه آب را اجرا کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره اقلام توزیع شده در میان سیل‌زدگان نیز گفت: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۶ تخته موکت و ۱۴ بسته غذایی توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است. در این عملیات‌ها ۴۳تیم عملیاتی متشکل ۱۷۱ نفر امدادگر و نجاتگر مشارکت داشتند.

محمودی درباره وضعیت استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: این استان تحت تاثیر سامانه بارشی اخیر قرار نگرفت، اما با توجه به وضعیتی که بیش از یک هفته از وقوع آن می‌گذرد، امدادرسانی در مناطق سیل زده این استان همچنان ادامه دارد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین(ع) یزد با بارش‌های اخیر
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • ضرورت رفع نقص پل های عابر مکانیزه در تهران
  • سدسازی در جنوب سیستان وبلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • صدور ۱۲۴۰ سند مالکیت زراعی در سال گذشته
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی