Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از هفته گذشته دو شرکت بزرگ خدمات حمل و نقل  Lyft و  Uber اقدامات ایمنی زیادی را در دستور کار خود قرار داند. این تصمیمات در پی قتل یک دانشجوی جوان دانشگاه کارولینا جنوبی توسط یک مردی که خود را راننده اوبر معرفی کرده بود، اتخاذ گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از این این جنایت هولناک انتقادهای زیادی از نحوه عملکرد این دو شرکت صورت گرفت و میلیون‌ها نفر از کاربران Lyft و Uber خواستار افزایش سطح ایمنی خدمات حمل و نقل شدند.

مدیران این دو شرکت بعد از وقوع این حادثه تلخ به صورت از همه کاربران عذارخواهی کردند و متعهد شدند تا هرچه زودتر با انجام اقداماتی مفید از بروز چنین حوادثی جلوگیری کنند. هر چند هر دو شرکت Lyft و Uber در ارائه خدمات حمل و نقل تقریبا روش‌هایی مشابه دارند ولی در جزییات جدیدی باهم متفاوت هستند.

Uber برای بالا بردن سطح ایمنی خدمات خود و افزایش اعتماد مشتریان همه رانندگان خود را اقدام به نصب برچسبی مخصوص بر روی شیشه جلو خودرو کرد تا هر هنگام که کاربری درخواست خودرو کرد بتواند پیش از سوار شدن به خودرو تمامی اطلاعات راننده و اتومبیل از قبیل شماره پلاک، سال ساخت، مدل خودرو، نام و تصویر راننده را در تلفن همراه خود مشاهده کند. یعنی کاربر می‌تواند با اسکن کردن این برچسب اطلاعات فوق را دریافت کند. البته در صورت عدم اکن نیز گوشی کاربر ضمن برقراری ارتباط با برچسب اوبر همه اطلاعات مورد نیاز را نشان می‌دهد.

اما Lyft روشی متفاوت را در پیش گرفته است و تنها با افزایش نظارت و کنترل خود بر رانندگان فعال در این شرکت به مشتریان قول داده است که از بروز هر گونه حادثه‌ای جلوگیری می‌کند. دانشجوی به قتل رسیده سامانتا جوزفسان ۲۱ ساله، پیش از سوار شدن به خودرو دیوید رولند ۲۴ ساله، تصور می‌کرد او راننده اوبر است ولی پس از طی مسافتی و در پی تغییر مسیر دیوید به او مشکوک شد ولی دیگر برای هرگونه اقدامی دیگر شده بود و قاتل توانست دانشجوی جوان را به قتل برساند.

بیشتر بخوانید: اوبر قوانین حمایت از رانندگان این شرکت را افزایش می‌دهد

انتهای پیام/

بزرگ‌ترین شرکت‌های حمل و نقل آمریکا اقدامات ایمنی خود را افزایش می‌دهند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی بهترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۶۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان‌ باختن راننده پرشیا در بزرگراه امام علی (ع) + تصاویر

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از جان‌ باختن راننده پرشیا در بزرگراه امام علی (ع) بر اثر تصادف با یک دستگاه تریلر خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار کرد: ساعت 6 و 6 دقیقه صبح امروز یک مورد حادثه تصادف در مسیر غرب به شرق بزرگراه رستگاری مقدم، نرسیده به بزرگراه امام علی (ع)  به سازمان آتش‌نشانی اعلام شد.

وی تصریح کرد:  ایستگاه شماره 79 به محل حادثه اعزام شد و در مدت زمان 3 دقیقه همکاران آتش‌نشانی  به محل رسیدند و مشاهده کردند یک دستگاه خودرو سورای پرشیا با یک سرنشین ( مرد حدود 48  ساله) به دلیل نامشخصی در حرکت به شدت عقب یک دستگاه تریلر برخورد کرده بود.

استقرار آتش‌نشانان در محل‌های برگزاری مراسم شب‌های قدر

ملکی ادامه داد: بخش زیادی از خودروی پرشیا ( قسمت جلو) به زیر تریلر رفته و راننده در داخل خودرو محبوس شده بود و آتش‌نشانان ایمن سازی لازم را انجام دادند و راننده خودرو را به بیرون آوردند که به تایید عوامل اورژانس متاسفانه راننده فوت کرده بود و در ساعت 6 و 43 دقیقه عملیات به پایان رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خلاقیت دیدنی راننده اسنپ درون خودرو
  • اجرای پویش چشم به راهیم در جاده‌های استان یزد
  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پژو پارس در سال جدید
  • فوت مرد میانسال در تصادف پرشیا و تریلر در تهران + عکس
  • خودروسازان از قیمت گذاری دستوری معاف می شوند؟
  • جان‌ باختن راننده پرشیا در بزرگراه امام علی (ع) + تصاویر
  • بیش از ۴۰ درصد تلفات جاده‌ای مربوط به سرنشینان غیر از راننده است
  • ببینید | خلاقیت یک راننده اسنپ در طراحی محیط داخلی خودرو
  • کیفیت خدمات و تیراژ قطعات یدکی سایپا افزایش می یابد
  • اقدامات تحریم کنندگان و اجراکنندگان آنها مثل هواپیماربایان است!