Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@21:34:45 GMT

همکاری ایران و ترکیه در زمینه بازآفرینی شهری

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۶۹۲۱

همکاری ایران و ترکیه در زمینه بازآفرینی شهری

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اعلام آمادگی همکاری با کشور ترکیه در زمینه بازآفرینی شهری، گفت: در دولت جمهوری اسلامی ایران این اراده جدی وجود دارد که ناپایداری و غیرمقاوم بودن بنای سکونتی در محدوده های هدف بازآفرینی، کمبود خدمات و سرانه‌های خدماتی و نارسایی زیرساختی آنها هرچه سریع‌تر برطرف شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست تخصصی حوزه مسکن و ساختمان که با حضور نمایندگان بخش‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی دو کشور ایران و ترکیه به همت معاونت مسکن و ساختمان در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: در وزارت راه و شهرسازی، فرصت‌های بی‌بدیلی برای دو کشور فراهم کرده است و در عین حال اراده جدی مسئولان عالی دو کشور را می طلبد تا زمینه‌های همکاری را بیش از گذشته فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تحریم های ظالمانه و غیرمنصفانه ای که از سوی استکبار جهانی به جمهوری اسلامی ایران تحمل شده است، تصریح کرد: انتظار داریم تا کشور دوست و همسایه ترکیه در خصوص تقویت همکاری های دوکشور، همکاری مناسب را داشته باشد و دسترسی به منابع مالی را برای ما فراهم کند.

پژمان در ادامه خلاصه ای از ابعاد و اندازه کاری را که در دستور کار شرکت بازآفرینی شهری قرار دارد، تشریح کرد و گفت: بازآفرینی شهری به عنوان محوری ترین سیاست جمهوری اسلامی ایران است. در حال حاضر در شهرهای ایران، ۱۴۰ هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد که این بافت ها شامل بافت های واجد ارزش و تاریخی، سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه ای می‌شوند.

وی با اعلام اینکه در ۱۴۰ هکتار بافت فرسوده شهری ایران بالغ بر ۵.۷ میلیون واحد مسکونی وجود دارد و بالغ بر ۲۰ میلیون نفر جمعیت در آنها سکونت دارند، افزود: در دولت جمهوری اسلامی ایران این اراده جدی وجود دارد که این ناپایداری و غیرمقاوم بودن بنای سکونتی در محدوده های هدف بازآفرینی، کمبود خدمات و سرانه های خدماتی و نارسایی زیرساختی آنها هرچه سریعتر برطرف شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: چندین موضوع جدی و اساسی برای اجرای سیاست بازآفرینی شهری وجود دارد که اصلی‌ترین آنها موضوعات اجتماعی، پذیرش ساکنان بافت‌های فرسوده برای همکاری، جابه‌جایی و تغییر نوع سکونت است. امیدواریم با توجه به تجارب خوبی که در جمهوری ترکیه وجود دارد، بتوانیم با همکاری یکدیگر فقر اقتصادی بافت‌های فرسوده چه به جهت عمومی چه خانوار و چه محدوده بافت های فرسوده که فاقد امتیازات سایر نقاط شهری هستند را برطرف کنیم و بتوانیم همکاری مشترک خوبی را با یکدیگر در این بافت‌ها رقم بزنیم.

وی اظهار امیدواری کرد تا همکاری گسترده‌ای بین دو کشور ایران و ترکیه در زمینه بازافرینی شهری دو کشور آغاز شود و ادامه یابد. در شرکت بازآفرینی شهری آمادگی کامل برای همکاری وجود دارد. بدین معنا علاقمندیم تا از تجربه کشور ترکیه در بافت‌های فرسوده بهره ببریم.

وی با اعلام اینکه شرکت بازآفرینی شهری اصرار به مشارکت و همکاری مردمی در بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده دارد، گفت: چگونگی حل این نامعادله برای اقتصادی‌کردن پروژه‌های احداث واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده و بهسازی آنها مدنظر است که معتقدیم در تبادل تجربیات مشترک و در همکاری های مشترک محقق خواهند شد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ایران بازآفرینی شهری بافت فرسوده ترکیه وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۶۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معنادار تحلیلگر ترکیه‌ای ازنبوغ ایرانی مقابل هیاهوی اسرائیل

به گزارش خبرگزاری مهر، با فروکش کردن پاسخ تنبیهی و ضربه شصت عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در واکنش به حمله تروریستی اخیر صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در دمشق، اینک مرحله دوم عربده‌کشی اشغالگران در فضاسازی جنگ روانی با صف کردن پیاده نظام سایبری و رسانه‌ای خود در شبکه‌های اجتماعی علیه منافع کشورمان بار دیگر آغاز شده است.

در همین ارتباط، یک مفسر ترکیه‌ای سوری تبار و تحلیلگر مسائل غرب آسیا و امور ترکیه در پستی اینستاگرامی با انتشار پیامی به تهدیدات روزهای اخیر متجاوزان صهیونیستی در حمله به منافع کشورمان واکنش نشان داد.

بر پایه این گزارش، «حسنی محلی»، روزنامه نگار و تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا در ترکیه که پیشتر در واکنش به عملیات پرصلابت موشکی و پهپادی ایران ضد اهداف نظامی در اسرائیل در سخنانی عملیات ایران را «پرستیژ» و اعتبار و حیثیت دوباره به جهان عرب و فلسطینیان در مبارزه با اشغالگران توصیف کرده بود، با انتشار تصویری در اینستاگرام از یک قالی دست بافت و پر نقش و نگار ایران به نبوغ و صبر راهبردی تهران در مقابل تاریخ پوشالی این رژیم پاسخ داد.

حسنی محلی در پیام متنی خود با به رخ کشیدن قالی دست بافت و پر نقش و نگار و آکنده از پیچیدگی و ظرافت ایرانی و تاریخ دست‌کم ده هزارساله و با عظمت ایرانیان، رژیم با تاریخ پوشالی اسرائیل را مورد استهزاء قرار داد.

وی در آخرین پستی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرده است، گفت: «چنانچه رژیم جعلی اسرائیل که در سال ۱۹۴۸ برپا شده و قدمت صفر دارد، گمان می‌کند که می‌تواند با ایرانی‌هایی که با سابقه تاریخی حداقل ده‌هزار ساله و با نقشی این چنین (قالی دست بافت پر نقش و نگار) می‌تواند در برابر ایرانی‌ها عرض اندام کند، کاملاً به خطا رفته است.»

مفسر امور ترکیه پیشتر نیز در سخنانی گفته بود که ایران تنها کشوری در میان کشورهای اسلامی و عربی است که در برابر آرمان آزادی فلسطین در مقابل اشغالگران مستحکم و با اخلاص ایستاده است.

وی با انتشار تصویر قالی دست بافت و آکنده از نقش و نگار پیچیده بار دیگر رفتار سیاسی و صبر راهبردی و معروف ایران را بار دیگر به دشمنان فلسطین و حامیان رژیم صهیونیستی گوشزد کرد.

کد خبر 6081552

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان
  • پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • واکنش معنادار تحلیلگر ترکیه‌ای ازنبوغ ایرانی مقابل هیاهوی اسرائیل
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد