Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران؛ طبق آمار ارائه شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی معاونت برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه‎های تحت مالکیت این شرکت در اسفند ۹۷، با انجام ۲۸۹۷۶ فروند نشست و برخاست توانسته است این تعداد مسافر را به همراه بیش از ۳۵ میلیون و ۸۴۱ هزار کیلوگرم بار و مرسولات پستی جابه‌جا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس در اسفند ۹۷، فرودگاه مهرآباد با ۱۰۰۲۶ فروند بیشترین نشست و برخاست هواپیما را به خود اختصاص داده و با جابه‎جایی بیش از یک میلیون و ۲۳۸ هزار مسافر پرترافیک‎ترین فرودگاه بوده است و فرودگاه مشهد با ۴۰۲۱ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش نزدیک به ۶۱۳ هزار مسافر، دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه امام خمینی (ره) با ۳۱۶۹ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش نزدیک به ۴۹۲ هزار مسافر در جایگاه سومین فرودگاه کشور قرار دارد.

در این بین فرودگاه امام خمینی (ره) با ارسال و پذیرش نزدیک به ۱۰ میلیون و ۳۱۲ هزار کیلوگرم بار و مرسولات در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن مهرآباد با ارسال و پذیرش نزدیک به هشت میلیون و ۸۰۴ هزار کیلوگرم بار و فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش بیش از پنج میلیون و ۹۱۱ هزار کیلوگرم بار در رتبه‎های بعدی قرار دارند.

طبق این آمار سهم پرواز‌های داخلی از کل پرواز‌های اسفند ۹۷، نشست و برخاست ۲۴۳۲۳ فروند هواپیما است که طی آن بیش از دو میلیون و ۹۲۹ هزار مسافر و بیش از ۲۱ میلیون و ۷۶۶ هزار کیلوگرم بار منتقل شده‎است.

با توجه به اینکه تمام پرواز‌های فرودگاه مهرآباد داخلی است، در این بخش نیز این فرودگاه طبق آمار، در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با ۳۲۹۸ فروند نشست و برخاست، نزدیک به ۵۱۵ هزار اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بیش از چهار میلیون کیلوگرم بار در جایگاه دوم و فرودگاه شیراز با ۲۰۶۹ فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش نزدیک به ۲۰۴ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از یک میلیون و ۵۴۲ کیلوگرم بار در جایگاه سوم قرار دارد.

همچنین طبق این آمار سهم پرواز‌های بین‎المللی اسفند ۹۷، در فرودگاه‎های بین‎المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها نیز، نشست و برخاست ۴۶۵۳ فروند هواپیما است که طی آن بیش از ۶۷۹ هزار مسافر اعزام و پذیرش و بیش از ۱۴ میلیون کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شده‎است.

در این بخش فرودگاه امام خمینی (ره) با نشست و برخاست بیش از ۳۱۰۴ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش نزدیک به ۴۸۹ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از ۱۰ میلیون و ۲۴۱ هزار کیلوگرم بار و مرسولات، در رتبه نخست قرار گرفته است و پس از آن فرودگاه مشهد با میزبانی ۷۲۳ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش نزدیک به ۹۸ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از یک میلیون و ۸۹۰ هزار کیلوگرم بار و فرودگاه شیراز با نشست و برخاست ۳۰۷ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش ۳۶۹۵۳ مسافر و ارسال و پذیرش بیش از ۸۳۴ هزار کیلوگرم بار در رتبه‎های دوم و سوم قرار گرفته‎اند.

انتهای پیام/

پرترافیک‎ترین فرودگاه‌های کشور معرفی شدند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواپیمایی حمل و نقل اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۷۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

در پایان روز ششم رقابت‌های قهرمانی کشور، نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختران مشخص شدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، مسابقات کاراته قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) که از روز شنبه (یک اردیبهشت 1403) در بخش بانوان در همدان آغاز شده بود، امروز با معرفی نفرات برتر در رده سنی نوجوانان دختران به پایان رسید.

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

مدال آوران مسابقات قهرمانی کشور رده سنی نوجوانان دختران به شرح زیر است:
وزن 47- کیلوگرم:

1. هستی گرائیلی از استان مازندران
2. صدف حسنلو از استان تهران
3. ندا رستمی از استان فارس
3. سارینا ربیعی از استان اصفهان

وزن 54- کیلوگرم:
1. نگین مهرعلی تبار از استان مازندران
2. هستی میر از استان کرمان
3. هستی سلطانی از استان اصفهان
3. ستایش قانعی از استان کرمان

وزن 61- کیلوگرم:
1. ساغر جندقی از استان سمنان
2. روجا شاهرخی از استان مازندران
3. زینب حسین خانلی از استان البرز
3. ستایش ملائی چروده از استان گیلان

وزن 61+ کیلوگرم:
1. مریم گرزین از استان مازندران
2. فاطمه شعبانی از استان مازندران
3. هستی صفی خانی از استان مرکزی
3. تازه زینب سعیدآبادی از استان تهران

رقابت‌های قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) طی روزهای 27 لغایت 31 فروردین 1403 در بخش آقایان و یک لغایت 6 اردیبهشت در بخش بانوان در استان همدان پیگیری شد.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرودگاهی رشد متوازن است
  • جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف هوایی محتاج هیچ کشوری نیست
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش ۴۶درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • پرترددترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی