Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@03:31:17 GMT

فعالیت ۱۸ دانشکده علوم قرآنی در کشور

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۷۲۶۳

فعالیت ۱۸ دانشکده علوم قرآنی در کشور

فاتحی گفت: دانشکده علوم قرآنی باید به عنوان دانشکده انقلابی و پیشتاز فرهنگی حرکت کند.

 به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر، «حجت‌ الاسلام محمد فاتحی» صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم قرآنی ملایر با اشاره به اینکه اشاره به اینکه  دانشکده علوم قرآنی ،تنها دانشکده تخصصی کشور است  گفت:  هم اکنون در کل کشور ۱۸ دانشکده مشغول فعالیت هستند که علم قرآن را بنا کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون توسعه مدیریت و منابع  دانشگاه علوم و معارف قرآنی کشور  افزود: دانشکده علوم قرآنی  باید به عنوان  دانشکده  انقلابی و پیشتاز فرهنگی در تعامل با امام جمعه حرکت کند.

 

 وی با بیان اینکه امتیاز دانشکده علوم قرآنی ظرفیت فرهنگی آن  است تصریح کرد: از این ظرفیت انقلابی و  معتقد به انقلاب و پیشتاز در آرمان های انقلاب باید در جهت پیشبرد شهرستان استفاده شود.

 

   وی  با اشاره به این که  امام جمعه مسئول فرهنگی هر شهرستان است گفت: همه ما باید در خدمت امام جمعه باشیم و خلاء کار هارا با دانشکده ها ی علوم قرآنی  برطرف کنیم.

 

 امام جمعه ملایر به  نقش وجایگاه  قرآن در زندگی ما اشاره کرد و گفت:  دانشکده علوم   قرانی خود باید قرآن مجسم بوده مسئولان آن نیز باید  وتمام سیره وروش ومنششان قرآنی باشد .

 

 حجت‌ الاسلام محمد باقر برقراری  با اشاره به اینکه قرآن کتاب هدایت است  افزود: قرآن که یک معجزه گر  جاوید است که می تواند شبهات را ازبین ببرد وپاسخگویی شبهات باشد.

 

رئیس جدید دانشکده علوم قرآنی ملایر نیز با اشاره به اینکه این دانشکده از سال 83 در ملایر تاسیس شده است اظهار کرد: در حال حاضر 120 دانشجو در این دانشکده در حال تحصیل هستند.

 

حجت‌ الاسلام حسنعلی نوروزی گفت: این دانشجویان در دو مقطع  کارشناسی در رشته علوم قرآنی و حدیث و در مقطه کارشناسی ارشد در رشته علوم قرآنی در ابن دانشکده تحصیل می‌کنند.

 

در ادامه این مراسم از زحمات حجت‌ الاسلام کریم خوش نظر که  از سال 92 ریاست این دانشکده را بر عهده داشته تقدیر و حجت‌ الاسلام حسنعلی نوروزی به عنوان رئیس جدید این دانشکده منصوب شد. 

 

پایان پیام/579

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان جشن نیمه شعبان نیمه شعبان کانون مساجد مسجد مقدس جمکران روز ارتش رئیس جمهور آذربایجان غربی کانون های مساجد دانشکده علوم قرآنی شهرستان ملایر تودیع و معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۷۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین چمن مصنوعی شهید «سعید کریمی» در قم افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به همت دانشگاه علوم قرآنی استان قم، زمین چمن مصنوعی شهید سعید کریمی از شهدای راه قدس با حضور برخی از مسئولان استانی و با مشارکت مدارس بهار نور معرفت در دانشگاه علوم قرآنی قم افتتاح شد.

در این مراسم که با حضور خانواده شهید سعید کریمی برگزار شد، حجت‌الاسلام نقیب ریاست دانشگاه علوم قرآنی قم ضمن خیرمقدم گویی به حضور خانواده شهید کریمی در این مراسم، خدمت به خانواده شهدا و تکریم آنان را امری لازم و ضروری دانست.

رییس دانشگاه علوم قرآنی قم خدمت به خانواده شهدا را وظیفه هر ایرانی عنوان کرد و بیان داشت: همه ما مدیون شهدا هستیم و همیشه قدردان جان نثاری ها و فداکاری های، آنان بوده و در راه اعتلای اسلام و مسیر شهدا حرکت خواهیم کرد.

پدر شهید کریمی در این مراسم با اشاره به اهتمام شهید کریمی به مسائل دینی و شرعی اظهار داشت: این شهید، اهتمام خاصی به مذهب و آموزه های اسلامی داشت و نسبت به حجاب اسلامی و ولایت فقیه توجه ویژه ای می کرد.

همچنین خواهر شهید کریمی به توجه شهید کریمی به قرآن کریم اشاره و بیان کرد: شهید کریمی در زمینه قرآن اهتمام ویژه ای داشت و انس بسیار خوبی با قرآن کریم برقرار می کرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از خانواده شهید کریمی تقدیر و تجلیل شد.

کد خبر 6081549

دیگر خبرها

  • زمین چمن مصنوعی شهید «سعید کریمی» در قم افتتاح شد
  • رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته
  • دانشگاه تهران مجری ۳ طرح حقوقی دستگاه‌های اجرایی شد
  • مجوز دانشکده علوم پزشکی ملایر در آستانه صدور قرار دارد ‌
  • دریافت مجوز دو رشته جدید علوم توانبخشی و پیراپزشکیِ در مشهد
  • نکات مهم درباره استقبال چشمگیر از «زندگی با آیه‌ها»
  • مجوز پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته پرستاری در زاهدان گرفته شد
  • طرح محله‌های قرآنی در ۸ محله بندرعباس برگزار شد
  • افزایش ظرفیت دانشجویان دندانپزشکی در مشهد نیازمند تامین زیرساخت است
  • اضافه شدن دو رشته تحصیلات تکمیلی به دانشکده پرستاری ومامایی تربت حیدریه