Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر تایباد گفت: اهمیت به منزلت و جایگاه زنان در جامعه سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی شده و آن جامعه را به سمت پویایی سوق می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تایباد، احمد جهانی در جلسه کمیسیون بانوان شورای شهر تایباد که در محل شورا برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی کمیسیون بانوان شورا کاهش آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان و برقرای ارتباط بیشتر بین قشر بانوان و مسئولان شهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر تایباد افزود: با توجه به امور سنگینی مانند پرورش فرزندان و اداره امور خانواده بر دوش زنان قرار گرفته باید به آرامش روحی و تقویت جسمانی، سلامت و نیازهای این قشر بزرگ بیشتر پرداخته شود.

در ادامه این نشست شهردار تایباد با اشاره به واگذاری مسولیت 2 معاونت مهم این شهرداری به دو خانم گفت: حضور وسیع بانوان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به عنوان نیروهای فعال امری تاثیرگذار، بسیار مطلوب است.

ایوب سیدالحسینی سلامت و آموزش را دو حوزه بسیار مهم برای بانوان معرفی کرد و افزود: تقویت این دو بخش در رفع آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارد و هرچه بیشتر باید در این دو زمینه برنامه‌ریزی کرد.

وی بیان کرد: مشکل بیکاری در تمام کشور مطرح است اما علت اصلی این عامل بی هدف بودن افراد و عدم شناخت کافی از اشتغال می‌باشد.

شهردار تایباد مهم‌ترین علل طلاق را بیکاری دانست و گفت: بیشتر افراد درخواست کارهای اداری دارند درصورتی که این شهرستان پتانسیل‌های فراوانی برای تولید و کارآفرینی دارد و همچنین برای همه افراد ایجاد کار دولتی فراهم نیست.

نائب رییس شورای اسلامی شهر تایباد نیز در جمع اعضای کمیسیون بانوان شورا گفت: طبق آمارهای داده شده در سال گذشته به نقل از دادگستری طلاق رتبه سوم را در این شهرستان مذهبی دارد و این امر زنگ خطری برای خانواده‌ها تلقی می‌شود.

محمد خدادادی افزود: الگوپذیری از فرهنگ غرب مشکلی اساسی بشمار می‌رود که امروزه گریبان بیشتر خانواده‌ها حتی در مناطق روستایی و کم‌برخوردار را گرفته است.

وی تصریح کرد: نیمی از جمعیت یک جامعه را زنان تشکیل می‌دهند از این‌رو حضور زنان تأثیر بسیاری در توسعه اجتماعی و اقتصادی یک جامعه دارد.

همچنین یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تایباد و معاون توسعه و پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان، گفت: ازدواج‌های زودهنگام دختران به ویژه در روستاهای اطراف یکی از دغدغه‌های مهم بشمار می‌رود. این ازدواج‌ها اغلب به علت عدم آگاهی و نداشتن آموزش‌های لازم متاسفانه به طلاق در سنین پایین می‌انجامد و مشکلات موجود را افزایش می‌دهد.

زکریا طغانی افزود: این ازدواج‌ها زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، ترک تحصیل و فراتر از آن شده و نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و صحیح از سوی مسولین مربوطه است.

شناسایی آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد، ترک تحصیل دختران، بیکاری، فاقدین شناسنامه و همچنین معرفی بانوان توانمند و قراردادن محلی برای فعالیت‌های اقتصادی بانوان و کسب درآمد برای زنان سرپرست خانوار از مسائل مهمی بود که توسط سایر اعضای کمیسیون بانوان در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آسیب های اجتماعی ازدواج جامعه خانواده زنان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۷۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا


به گزارش خبرگزاری صدا  و سیما ، مرکز اصفهان ؛ سرپرست فرمانداری ویژه کاشان در پانزدهمین جلسه ستاد اجرایی کنگره ملی شهدا با بیان اینکه ماموریت ها، اجزا و شئون کنگره ملی شهدای کاشان باید بین اقشار مختلف تقسیم شود گفت: هنرمان باید این باشد که اینگونه یادواره‌ها و کنگره‌ها مردمی برگزار شود.


حمید رضا محمدی فشارکی پاسداشت شهدای گرانقدر کنگره ملی دارالمومنین کاشان را برای همگان افتخار دانست و افزود: بازخوانی یاد و خاطره شهدا برای نسل کنونی ضروری است.


وی با بیان اینکه به برکت وجود مقدس شهدا مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه برطرف خواهد شد، گفت: با وجود این مشکلات بعضی جا‌ها مانند یادواره شهدا نیاز داریم که مردم تخلیه و آرام شوند.

دیگر خبرها

  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • اهمیت مسئله جمعیت به درستی در جامعه تبیین شود
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌