Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا قوسی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای سیاست گذاری صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی و فعالیت زنان خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر هدف گذاری و سیاست گذاری مطلوبی باشد، رضایت جامعه هدف کسب می‌شود، افزود: صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در استان جزو صندوق‌های مؤثر و اثربخش در بخش کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وضعیت بخش کشاورزی خراسان جنوبی، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴۹ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی در استان وجود دارد که ۷۰ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی و ۷۸ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات باغی است.

قوسی از وجود بیش از ۱۱ هزار و ۷۲۰ منبع آبی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: شش هزار و ۲۰۰ رشته قنات، سه هزار و ۲۹۹ حلقه چاه عمیق و دو هزار و ۱۸۹ چشمه در استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: این منابع آبی توسط هشت هزار و ۸۲ نفر مدیریت و بهره برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است، اظهار کرد: درآمد بیش از ۹۰ درصد روستاییان به تولیدات بخش کشاورزی وابسته بوده که این امر بر اهمیت بخش کشاورزی می‌افزاید.

قوسی وجود دشت‌های مستعد را مزیت‌هایی برای بخش کشاورزی در خراسان جنوبی عنوان کرد و افزود: باید در راستای حفظ و نگهداشت بهره برداران بخش کشاورزی تلاش کنیم چراکه سرمایه‌های عظیم نیروی انسانی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در استان بیان کرد: این صندوق‌ها با هدف حمایت از زنجیره‌های تولید راه اندازی شده و در این زمینه اقدامات مطلوبی داشته اند.

وی از تشکیل کشاورزی قراردادی خبر داد و گفت: با تشکیل این امر محصولات کشاورزی از مرحله کاشت تا سر سفره مورد حمایت قرار می‌گیرد تا دست دلالان کوتاه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: افزایش سرمایه صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی و حمایت مالی این صندوق‌ها را خواستاریم.

کد خبر 4598138

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۷۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این روز‌ها برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است این محصول معطر از سطح بیش از ۴۳۹ هکتار از اراضی استان برداشت شود.

شایسته با اشاره به اینکه  امسال پیش بینی می‌شود ۷۸۶ تن گل محمدی در استان برداشت شود  افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.  

وی گفت: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با ۲۱۵ هکتار، قاین ۵۳ هکتارو زیرکوه ۵۰ هکتار است.

مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: ۵۰ درصد محصول تولیدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک به خارج استان صادر می شود.

شایسته گفت: ۳۵۲ بهره بردار گل محمدی از اوایل اردیبهشت آغاز و تا نیمه خرداد ادامه دارد.  

دیگر خبرها

  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • حمایت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی از طرح مسکن خراسان‌ جنوبی
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد