Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی ظهر سه شنبه در همایش طلایه‌داران تبلیغ که با حضور مبلغان و روحانیون در همدان برگزار شد، اظهار داشت: مبلغان دینی دل خوشی امام زمان (عج) هستند و باید برای ایجاد تحول در دیگران ابتدا در درون خود تغییر و تحول ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه اگر کسی خواهان مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی است ابتدا باید خود را اصلاح کند، گفت: مبلغان دینی باید دغدغه اصلاح امور را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبیخون فرهنگی فضای مجازی جوانان را هدف قرار داده است

آیت الله شعبانی با اشاره به در پیش بودن ماه رمضان و وظیفه مبلغان و با بیان اینکه دو موضوع جوان و اخلاق و معنویت در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید است، اظهار داشت: شبیخون فرهنگی فضای مجازی جوانان را هدف قرار داده تا آنان را از هویت خود دور کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به نفوذ دشمن برای گمراه کردن جوانان، اظهار کرد: باید با توسل به خداوند فطرت واقعی را به جوانان معرفی کرد و باید خود را برای جوانان هزینه کنیم.

آیت الله شعبانی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب برای رسیدن به تمدن اسلامی است به موضوع معنویت و اخلاق در جامعه اشاره کرد و با بیان اینکه این موضوعات مورد توجه مردم دنیا قرار گرفته است اما برخی معنویت بدون ولایت را ترویج می‌کنند، گفت: خطر معنویت بدون ولایت بیشتر از بی‌دینی است.

دین گزینشی بین جوانان ترویج می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه تفکر دین گزینشی در جوانان جدی است و امروز با معنویت‌های ساختگی قطع شده از ولایت مواجه هستیم که سازنده و ارزشمند نیست، افزود: متأسفانه دین گزینشی بین جوانان ترویج می‌شود که در این راستا باید محتواهای مبتنی بر قرآن فراهم کرده و به جوانان عرضه کرد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت حفظ انقلاب اسلامی بر دوش روحانیت و حفظ انقلاب اسلامی اصیل مبتنی بر آرمان‌های امام و بیانات مقام معظم رهبری وظیفه است، افزود: تشریح و بیان حقیقت این انقلاب و برطرف کردن تشکیک‌هایی که از خارج ایجاد می‌شود بر عهده روحانیت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه خداوند قدرتی به روحانیت داده که توان این تحلیل‌ها و تبیین‌ها را دارد کمااینکه روحانیون به خوبی در این حوزه ورود کردند، گفت: باید از فرصت تبلیغ برای هدایت مردم بهره برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز با بیان اینکه انقلاب اسلامی دردانه جهان بشریت است و به برکت تبیین قرآن، احکام دینی و اسلامی مورد توجه ملت‌ها و بخش‌های مختلف جهان قرار گرفته است، گفت: امروز انقلاب اسلامی مورد توجه دوستان و دشمنان است.

حجت الاسلام علی دشتکی مبلغان دینی را علمداران پشتیبان رهبری برای انسجام‌بخشی به جبهه انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: نگاه همه مبلغان به بیان مقام معظم رهبری است.

اجتماعی سازی اقدامات جهادی و انقلابی

وی با اشاره به اینکه گام دوم انقلاب نقشه علمی و عملی انقلاب است و دو راهکار از هفت راهکار در آن به مبلغان بازمی‌گردد، گفت: رویکرد کلی در زمینه توجه به گام دوم انقلاب اجتماعی سازی اقدامات جهادی و انقلابی است که مد نظر خواهد بود.

حجت الاسلام دشتکی گفت: در راهبردهای اجرایی و اولویت‌ها نیز برجسته کردن ارزش‌های معنوی و اخلاقی در جامعه با محوریت منابع انسانی مد نظر است.

وی با بیان اینکه اینکه مقام معظم رهبری بر اجتماعی شدن امور جهادی و انقلابی تأکید دارند، افزود: در ماه رمضان باید بر اجتماعی‌سازی اقدامات جهادی تأکید شود و اهالی مسجد را با خود همراه کنیم.

وی رویکرد اصلی را اجتماعی کردن اقدامات جهادی و انقلابی برشمرد و با تاکید بر اینکه تقویت و گسترش جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب در بُعد عمومی با هدف برانگیختن احساس مسئولیت عامه مردم اولویت است، اظهار داشت: در راستای رسیدن به اهداف تعیین شده اموری مورد توجه خواهد بود.

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به اینکه مدیریت محله‌محور باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: توجه ویژه به انسجام بخشی و شبکه سازی در محلات و روستاها از طریق شورای فرهنگی محلات، شورای فرهنگی روستا و طرح پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی در جهت الگوسازی متناسب با جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب از برنامه‌های امسال خواهد بود کمااینکه در استان همدان شبکه‌سازی و اجتماعی شدن شکل گرفته است.

کد خبر 4597930

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب امام جمعه همدان اعزام مبلغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۷۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصغر فرهادی بخشی از هنر انقلاب است/ هنری که نگاه اصلاحی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه سوره، چهارمین و آخرین نشست از هفته هنر انقلاب اسلامی با هدف بررسی سیر تحول هنر انقلاب اسلامی با حضور محمدحسین ساعی رییس دانشگاه سوره، مرتضی گودرزی دیباج استاد دانشگاه و پژوهشگر هنرهای تجسمی،‌ امیررضا مافی مدیر مرکز انیمیشن سوره و تاج‌بخش فناییان دانشیار دانشگاه سوره برگزار شد. همچنین رامتین شهبازی نیز دبیری مجموعه نشست‌های هنر انقلاب اسلامی را برعهده داشت.

در ایام انقلاب هنر اجتماعی می‌شود

مرتضی گودرزی دیباج، استاد دانشگاه و پژوهشگر هنرهای تجسمی در ابتدای سخنانش بیان کرد: من با مقوله هنرهای تصویری معطوف به سینما و نمایش اصلاً کاری ندارم؛ چون استادان مطرحی دارد، فقط در مورد هنرهای تجسمی حرف می‌زنم که ترکیبی از نقاشی و گرافیک است که برای اولین‌بار در ایران و جهان اتفاق افتاد و تابه‌حال انجام نشده بود.

وی افزود: ۲۳ سال تحقیق و جستجوهای میدانی تبدیل به کتابی شد که بیشتر آن میدانی کار شده است. کسانی که در این کار هستند می‌دانند که پژوهش‌های میدانی مثل دلار اصل می‌ماند در برابر دلار قلابی؛ بنابراین کار بسیار سختی است. دریایی از کارهای مطالعاتی انجام شده که می‌توان روی آن تحقیق و پژوهش کرد.

گودرزی اظهار کرد: هنر انقلاب یک گرایش قوی نزدیک به مکتب است اگر به یک یا همه یا چند اثر توجه کرده و این توجه در چند اثرش دیده شود می‌توان آن را هنر انقلاب نام‌گذاری کرد. وقتی قرار است در جامعه‌ای انقلاب صورت بگیرد؛ یعنی تغییر نظام سیاسی قبلی به‌نظام سیاسی دیگر، یعنی نظام سیاسی‌اجتماعی فعلی منعطف نمی‌شود.

وی ادامه داد: در ایام انقلاب هنر اجتماعی شده و وارد عرصه اجتماع می‌شود، هنر ما هنر مردمی است؛ اما هنر اجتماعی که بیاید تذکر دهد، تغییری ایجاد کند و ... نیست.

گودرزی معتقد است که برخی از هنرمندان پیش از انقلاب حتی نمی‌دانستند که انقلاب می‌شود ولی پول‌های خود را تبدیل به چاپ آثار خود می‌کردند و این آثار با توده‌های مردم ارتباط برقرار کردند.

استاد دانشگاه و پژوهشگر هنرهای تجسمی بیان کرد: هنر انقلاب هنر مفید است نگاه پیامبرگونه و نگاه اصلاحی دارد. هنر انقلاب به همه افراد تذکر می‌دهد. یک نگاه رو به‌ جلو با امیدآفرینی دارد که ما را به‌ جلو سوق می‌دهد. تاریخ، حکمت، نشانه‌شناسی و موارد دیگر در مورد انقلاب روی زمین‌ مانده و می‌بایست روی آن تحقیق و پژوهش انجام داد. در ابتدای هنر انقلاب تصویر امام (ره) کمتر کار می‌شد و بعد از آنکه تصویر امام (ره) در آثار هنر انقلاب کار شد، بر جنبه‌های معنوی آن تأکید شد.

گودرزی بیان کرد: شهید مرتضی آوینی درباره هنر بحثی دارد که معطوف به پیام حضرت امام (ره) است و این نکته که هنر، دمیدن روح تعهد در انسان است.

ما به لحاظ هنری به‌ویژه هنرهای نمایشی باید به گذشته برگردیم

تاج‌بخش فناییان دانشیار دانشگاه سوره نیز در این نشست اظهار کرد: ما از خودبیگانه شدیم، انقلاب شد که ما خودمان را بشناسیم. مبانی انقلاب بحث‌های فرهنگی است. حال باید پرسیده شود که انقلاب به چه معناست. برای چه چیزی انقلاب شد. شهیدها و خون‌ها رفته‌اند تا این انقلاب برای ما شود. این شوخی نیست؛ ولی واقعیت ماجرا دقیقاً همین است که به این مساله نپرداخته ایم.

وی افزود: ما به لحاظ هنری به‌ویژه هنرهای نمایشی دقیقاً باید به گذشته برگردیم چرا که به هرآنچه سوال بوده، از طریق مولوی، عطار، فردوسی و ... پاسخ‌های درستی داده شده است. اما اصل ماجرا چیست؟

دانشیار دانشگاه سوره بیان کرد: به گمانم شهید آوینی در آرزوی چنین فرهنگی حاضر بود شهید شود و جان خود را بدهد. جان‌دادن و دل‌کندن اصلاً شوخی نیست. باید یک آرمان بلندی وجود داشته باشد تا یک انسان متفکر و آشنا با دین و فرهنگ و هنر راضی شود جان خود را بدهد.

شخصیت شهید سلیمانی انسان ملی است

محمدحسین ساعی، رییس دانشگاه سوره نیز اظهار کرد: شخصیت شهید سلیمانی، انسان امتی، جهانی، ملی و حتی فراتر از اینها است. ملی‌گرایی شهید سلیمانی هیچ تعارضی باشخصیت جهانی او ندارد. انقلاب اسلامی هم از جنس همین افراد است.

رییس دانشگاه سوره ادامه داد: سیر تحول اجتماعی که موضوع هفته هنر انقلاب است، مفاهیمی مثل زنان، حقوق بشر، تحولات اجتماعی، یک رویکرد حاوی پیش‌فرض‌های گسترده است و باید درباره تک تک آنها صحبت کرد.

وی ادامه داد: اگر انقلاب نبود شجریانی هم به وجود نمی‌آمد. اصغر فرهادی بخشی از هنر انقلاب اسلامی است. هنرمند چه خودش بخواهد چه نخواهد بخشی از انقلاب است. آدم‌ها در طول تاریخ به‌واسطه آن اتفاقاتی که می‌افتد در مسیر ارایه حق قدم می گذارند. با این تفسیر شاید اگر به هنرمندی این را بگوییم، خودش نیز باور نکند که نقشی در انقلاب داشته است. شهید آوینی جمله‌ای دارد که می گوید «نسبت ما با خدا چگونه است؟» و به نظرم تقریباً همه اتفاقات هنری که بعد از انقلاب اسلامی افتاده است بخشی از درک ما از هنر اسلامی را در خود دارد.

رییس دانشگاه سوره بیان کرد: شهید آوینی بحث مفصلی دارد که ما اصلاً سینمای اسلامی نداریم. در مصاحبه‌اش با مجله فیلم می‌گوید هنر دینی هنری است که بتواند یک نیاز را از جامعه بردارد. این جامعه نیاز به طنز دارد یا خیر؟ دانستن جواب و چگونگی اینها هنر انقلاب اسلامی است.

هنر معطوف به حق است

امیررضا مافی مدیر مرکز انیمیشن سوره نیز در این نشست بیان کرد: ما استادان هنری فراوانی داریم که خوب آموزش می‌دهند؛ اما استادان کمتری داریم که بتوانند هنرمندانی را تربیت کنند.

وی افزود: هنر معطوف به حق یعنی هنر معطوف به امر حق که مطلق است. از این نظر هرکدام از ما نسبتی با حق داریم، لذا هنر انقلابی ضمن اینکه بعد از رخ‌دادنش قابل‌ بررسی است اما یک مسیر و جریان است. هنرمند انقلابی سالک و طارق طریق است. این‌طور نیست که تمام شود. حق تمام نمی‌شود.

مدیر مرکز انیمیشن سوره بیان کرد: اما انقلاب اسلامی با همه ویژگی‌هایی که دوستان فرمودند یک حرکت مسیری بود برای احقاق حق. برای اینکه امام (ره) حرکتی رو به‌سوی حق در مردم ایجاد کرد. اگر هنری خلق کنم که رو به‌سوی حق داشته باشد هنر انقلابی است.

مافی عنوان کرد: آیا من معتقدم که هر اثری که زیبایی‌شناسی نداشته باشد هنر محسوب می‌شود؟ خیر اما باید التفات به حق داشته باشد.

وی در بخش دیگر این نشست با اشاره به اینکه حوزه انیمیشن یک وجه کاملاً صنعتی دارد، یادآور شد: میان هنرهای ما صنعتی‌ترین آنها انیمیشن است. خلق هنر با استفاده از سیستم‌ها و تکنولوژی به‌عنوان لوازم در کنار ما آمده‌اند.

مدیر مرکز انیمیشن سوره بیان کرد: ظهور تکنولوژی درحالی‌که ما در دوره پساتکنولوژی قرار داریم اگر در خدمت التفات حق باشد خوب است. هرچه تکنولوژی فراتر رفت کار آسان‌تری کردند؛ اما دیگر اثر ماندگاری نیست. اسپیلبرگ «پارک ژوراسیک« را می‌سازد اما از سال ۲۰۱۰ هر چیزی که می‌سازد دیگر در ذهن‌ها نمی‌ماند. تکنولوژی علی‌رغم اینکه کمک زیادی می‌کند، اما ماندگاری را کم‌رنگ می‌کند. دوره‌ای که حتی هوش مصنوعی شما را بی‌نیاز از خلاقیت می کند.

وی در پایان گفت: در دهه ۹۰ ما به لحاظ تکنیکال به جهان نزدیک شدیم اما در واقع هیچ‌وقت به جهان نزدیک نشدیم به دلیل اینکه این هنرمندان خودآموز هستند. در تولید حرفه‌ای ما معطوف به آثار حرفه‌ای هستیم؛ اما ما باید انقلاب را پویا ببینیم. انقلاب یعنی لحظه‌به‌لحظه نو شدن. یک‌جهت دارد و آن هم جهت حق است و آنچه عمل می‌کنیم خیر است و با شر مقابله دارد. رسیدن به مرزبندی در گرو شناخت و حق و تعریف درستی از آن است.

کد خبر 6082412 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمانشاه در راستای پاسخ سپاه به اسرائیل
  • اصغر فرهادی بخشی از هنر انقلاب است/ هنری که نگاه اصلاحی دارد
  • علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است
  • مسیر رسیدن به سرزمین های بهشتی ایران از کجاست
  • تداوم مسیر انقلاب اسلامی در دست همسران شهدا است
  • مسعود نجابتی چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی شد
  • چهره برگزیده هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ معرفی شد
  • پیام تبریک استاندار آذربایجان غربی به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش
  • اعلام مخالفت شورای اسلامی شهر نیشابور با تغییر کاربری اراضی مجموعه ورزشی انقلاب
  • علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی