Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@08:08:13 GMT

سیل، دیدگاه نمایندگان مجلس به سدسازی را تغییر داد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۷۷۲۶

سیل، دیدگاه نمایندگان مجلس به سدسازی را تغییر داد

تهران-ایرنا- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمیسیون عمران هنوز در رابطه با موضوع سیلاب به نتیجه نهایی نرسیده است، گفت: مجلس تا پیش از این به موضوع سدسازی انتقاد داشت و از راهکارهای مختلف قانونی به دنبال توقف آن بود، اما به دلیل سیل همه چیز وارونه شد و افکار قبلی تغییر کرد.

«سید ابوالفضل موسوی بیوکی»، امروز سه‌شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: حجم بارندگی‌ها در سیلاب اخیر به اندازه‌ای بود که باید بپذیریم وزارت نیرو با توجه به تجهیزات، تاسیسات و مدیریت نیروی انسانی، توانست جلوی خسارت‌های بیشتر سیل را حداقل در استان خوزستان بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر این آمادگی وجود نداشت بطور قطع تلفات جانی بسیار وسیعی را رخ می داد، افزود: وزارت نیرو در تنظیم آب سدها و کنترل پایین دست بر اساس حجم زیاد بارش‌های بالادست، مدیریت خوبی داشت.
وی ادامه داد: هم اکنون هماهنگی و ارتباط سازمان هواشناسی و وزارت نیرو دارای نقص است و اگر این هماهنگی اتفاق بیفتد، وزارت نیرو می‌تواند تصمیمات به موقع و بهتری را داشته باشد.
موسوی بیوکی تاکید کرد: چه در وضعیت خشکسالی و چه در وضعیت ترسالی باید سدها به اندازه لازم و کافی در کشور احداث شوند زیرا می‌تواند در مواقع خاص همه هزینه‌ها را جبران کند.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سدهای کرخه، دز و کارون چندین سیلاب بزرگ را در خوزستان مهار کردند؛ بنابر این اثر رویکرد دولت و وزارت نیرو در رابطه با ساخت سدها به همه ثابت شد.
وی در رابطه با لایروبی رودخانه ها گفت: خشکسالی‌های پی در پی در سال های قبل باعث شد تا بودجه کافی و لازم برای لایروبی رودخانه‌ها و حفظ مسیل‌ها نداشته باشیم، تا جایی که در بودجه سال 94 به لحاظ قانونی به وزارت نیرو اجازه داده بودیم که دولت زمین‌های بلا استفاده درون مسیل‌ها را به فروش برساند یا در کلان‌شهرهایی مثل تهران، روی مسیل‌های گیشا، میرداماد و اتوبان امام علی پوشانده شود.
این نماینده مجلس افزود: وضعیت خشکسالی به گونه‌ای تکرار شده بود که ذهنیت ما به ترسالی از بین رفت، بنابراین مجلس، دولت و‌ وزارت‌خانه‌ها، شهرداری‌ها و بیشتر انتظار خشکسالی را داشتند و آمادگی مقابله با سیل و حجم بالای بارندگی وجود نداشت.
اقتصام**4018**9189

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سيل 98 سدسازي وزارت نيرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۷۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ چالش مهم مدیریتی هرمزگان از زبان رئیس کل دادگستری

رئیس کل دادگستری هرمزگان صف‌های طولانی در بنادر و گمرکات، صف‌های بازرسی در گلوگاه‌ها و صف‌های سوختگیری در جایگاه‌ها‌ی سوخت استان را ۳ چالش مهم مدیریتی استان عنوان کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، احمد مرادی و محمد آشوری تازیانی نمایندگان مردم بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم و ابوموسی در مجلس با رئیس کل دادگستری هرمزگان دیدار و گفت‌وگو کردند.

مجتبی قهرمانی در این دیدار، بر لزوم هم اندیشی، همکاری، هماهنگی و هم افزایی هرچه بیشتر بین نمایندگان قوای مقننه و قضاییه در استان تأکید کرد و اظهار داشت: خدمت رسانی به موقع و مطلوب یکی از گفتمان‌های دوران نوین تحول قضایی است که رئیس قوه قضاییه همواره بر آن تأکید کرده‌اند. 

وی یادآور شد: دستگاه قضایی استان هرمزگان نیز در این راستا تدابیر ویژه‌ای را برای رفع چالش‌های مرتبط با این موضوع در سطح استان اتخاذ کرده است.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان، وجود صف‌های طولانی در بنادر و گمرکات، صف‌های بازرسی در گلوگاه‌ها و صف‌های سوختگیری در جایگاه‌ها و پمپ بنزین‌های استان را نوعی چالش مدیریتی عنوان کرد و افزود: ورود دستگاه قضایی برای حل این مشکلات در راستای صیانت از حقوق عامه و در جهت کمک به دولت صورت گرفته است. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با اشاره به درخواست‌هایی که نمایندگان مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی از طرف موکلین خود مطرح کردند، به یکی از معاونین خود مأموریت داد به صورت ویژه و در چارچوب موازین قانونی به موارد مطرح شده رسیدگی کند. 

در ادامه این دیدار، احمد مرادی و محمد آشوری تازیانی نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی از اقدامات مردمی و امیدآفرین دادگستری هرمزگان در رفع مشکلات دیرینه مناطق مختلف استان تشکر کردند و بر تداوم این مسیر تأکید کردند. 

نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کردند: همدلی میان قوا برای پیگیری مسائل و مشکلات مردم و اقدام به موقع هر کدام از آنان در این عرصه، سبب رشد و تعالی کشور خواهد شد و توسعه توام با عدالت و پیشرفت را به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳ چالش مهم مدیریتی هرمزگان از زبان رئیس کل دادگستری
  • آغاز انتخابات مجلس هندوستان
  • کوتاه آمدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد کمک‌های جدید به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی در حمایت از حمله به اسرائیل
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود