Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@23:07:39 GMT

آپرکاتِ بوکسور ایرانی کار دستش داد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۷۷۷۵

آپرکاتِ بوکسور ایرانی کار دستش داد

به گفته ثوری، رییس فدراسیون بوکس ایران، اخبار مربوط به برخورد و بازداشت صدف خادم در صورت بازگشت به ایران را قویا تکذیب نموده و آن را «شیطنت رسانه‌های وابسته به عربستان سعودی» خواند.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ صدف خادم، بوکسور ایرانی که با نام ایران و به صورت مستقل در مسابقات فرانسه شرکت کرده موفق شد حریف فرانسوی خود را در سه راند شکست دهد تا گام بلندی برای المپیک بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نخستین‌بار است که یک بوکسور زن ایرانی در مسابقات بین‌المللی شرکت میکند و برنده می‌شود

به دهاتی بودنم افتخار می‌کنم

صدف خادم ۲۵ ساله است؛ او در صفحه شخصی اینستاگرام خودش را اینگونه معرفی می‌کند:

"درست است که هم خودم و هم والدینم در کلانشهری مثل تهران متولد و بزرگ شده‌ایم اما از همان کودکی با روستای پدری‌ام که در توابع کاشان است خو گرفته‌ام … این شهر بزرگ و پرزرق و برق نمی‌تواند بوی خالص روستا را از من بگیرد … من یک دهاتیم و به دهاتی بودنم‌ افتخار می‌کنم. "

به خاطر اینکه تا الان خبری مبنی بر مشخص شدن ماهیت مسابقه‌ای که این بوکسور زن ایرانی در آن حضور داشته و موفق به شکست حریف فرانسوی خود شد، منتشر نشده و فقط گفته شده در مسابقه‌ای رسمی در فرانسه به صورت مستقل شرکت کرده و چیزی زیادی مشخص نیست و همین موضوع باعث شد گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد حضور این بوکسور و برگشت وی به ایران در رسانه‌های مختلف صورت بگیرد.

مسابقه میان صدف خادم و اَن شوون، بوکسور فرانسوی در روزهای پیش از برگزاری، بسیار مورد توجه رسانه‌های فرانسوی و بین‌المللی قرار گرفت و از یک کانال تخصصی و سه کانال منطقه‌ای به‌طور مستقیم پخش شد؛ مجری برنامه این مبارزه را تلاشی برای آزادی زنان و برابری حقوق زنان و مردان توصیف کرد. شهردار روآیان نیز با رفتن روی رینگ این پیروزی را به مهیار منشی‌پور و صدف خادم تبریک گفت.

فدراسیون بوکس ایران روز دوشنبه -۲۶ فروردین ماه- با انتشار اطلاعیه‌ای دخالت در این مسابقه را نفی کرد. در متن این اطلاعیه آمده ‌است:

"با عنایت به این‌که فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران در حوزه بانوان هیچ‌گونه فعالیتی ندارد، لذا برگزاری مسابقات و تمرینات این رشته ورزشی در هر مکانی مربوط به این فدراسیون نیست و مسئولیت آن با برگزارکنندگان یا شخص شرکت‌کننده خواهد بود. "

تکذیب یک شایعه

که خودش به صورت شخصی و در باشگاه‌های مختلف و حتی در پارک تمریناتش را دنبال می‌کرد، خیلی اتفاقی با مهیار منشی‌پور، قهرمان سابق جهان که سال‌ها قبل از ایران خارج شده بود، آشنا شد. همین اتفاق استارتی برای یک ماجراجویی جدید بود و درنهایت شنبه شب صدف خادم توانست در یک مسابقه رسمی حریف فرانسوی خود را در کشور خودش شکست دهد. این دختر بیست‌وچهار ساله حالا شهرت بیشتری پیدا کرده و آرزویش را حضور در المپیک عنوان کرده است.

پس از این مسابقه، خادم و مهیار منشی‌پور، قهرمان سابق جهان که سال‌ها قبل از ایران خارج شده بود تصمیم به بازگشت به ایران داشتند ولی به دلیل بیم آنکه حکم بازداشت برای آن‌ها صادر شده از این سفر چشم‌پوشی کردند. خادم که به صورت شخصی تمرین می‌کرد اتفاقی با منشی‌پور آشنا شده بود. کلارا دلی، نماینده این دو نفر، در مصاحبه با رویترز اعلام کرد که دلیل سفر نکردن این دو بوکسور به ایران این است که دریافته‌اند حکم بازداشت برای آن‌ها صادر شده ‌است.

در خبری که اخیراً روی خروجی سایت وزارت ورزش و جوانان منتشر شده، حسین ثوری، رییس فدراسیون بوکس ایران اخبار مربوط به برخورد و بازداشت صدف خادم در صورت بازگشت به ایران را قویا تکذیب نموده و آن را «شیطنت رسانه‌های وابسته به عربستان سعودی» خواند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بوکس بوکس زنان صدف خادم فدراسیون بوکس ورزش زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۷۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامرانی‌فر، ناظر نیمه نهایی ای‌اف‌سی کاپ شد

به گزارش "ورزش سه"، روز پنجم اردیبهشت ماه، نیمه نهایی منطقه شرق ای‌اف‌سی کاپ میان دو تیم سنترال کواست مارینرز (استرالیا)  و آبدیش آتا (قرقیزستان) برگزار خواهد شد.

نکته قابل توجه برای ایرانی‌ها در این مسابقه، حضور حسن کامرانی‌فر به عنوان ناظر داوری این بازی است‌.

کامرانی‌فر داور بین المللی بازنشسته ایرانی و دبیر سابق فدراسیون فوتبال حالا به عنوان ناظر به مسابقات بین المللی بازگشته است‌.

کیم هیون از کره جنوبی و کمک داورانی از این کشور قضاوت این مسابقه را برعهده خواهند داشت‌.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) کتک‌خوردن بوکسور ایرانی از تماشاگران در روسیه
  • کتک خوردن ورزشکار ایرانی از تماشاچیان پس از رفتار غیر حرفه‌ای با مجری زن مسابقه (فیلم)
  • جنجال بوکسور ایرانی با لگد زدن به مجری زن + ویدئو | او مادام‌العمر محروم شد
  • جنجال بوکسور ایرانی مقیم روسیه با لگد زدن به مجری زن + ویدئو | او مادام‌العمر محروم شد
  • کتک‌خوردن بوکسور ایرانی از تماشاگران روسی/ علی هیبتی به طور مادام العمر محروم شد
  • (ویدئو) جنجال علی هیبتی بوکسور ایرانی مقیم روسیه با لگد زدن به باسن مجری زن؛ علی هیبتی کیست؟
  • لحظات کتک زدن ورزشکار ایرانی توسط روس‌ها
  • صعود دو بوکسور ایرانی به فینال | صفری به مدال برنز رضایت داد
  • کامرانی‌فر، ناظر نیمه نهایی ای‌اف‌سی کاپ شد
  • صعود دو بوکسور ایرانی به فینال/ صفری به مدال برنز رضایت داد