Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@10:42:55 GMT

3200 مترمربع فرش دستباف از تکاب صادر شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۷۸۲۶

3200 مترمربع فرش دستباف از تکاب صادر شد

خبرگزاري آريا - مهاباد - ايرنا - رييس اداره صنعت، معدن و تجارت تکاب گفت: 3 هزار و 200 متر مربع فرش دستباف طي سال گذشته از اين شهرستان به 10 کشور دنيا صادر شد.

حسين اميني روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: کشورهاي ژاپن، آلمان و نروژ سال گذشته بيشترين سهم از صادرات فرش دستباف اين شهرستان را داشت و کشورهاي سوئد، استراليا و فنلاند نيز در رديف هاي بعدي بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: سال گذشته کشورهاي اروپاي شرقي، صربستان، برزيل و آفريقاي جنوبي نيز خريدار فرش دستباف اين شهرستان بودند.
وي ادامه داد: در تکاب بيش از 6 هزار و 500 نفر بافنده فرش فعاليت مي کنند و سال گذشته بيش از پنج هزار متر مربع انواع فرش دستباف نفيس و با کيفيت در نقشه هاي ترنج ماهي، شاه عباسي، شکارگاه، ترمه، گل فرنگ و مران توليد شد.
رييس اداره صنعت، معدن و تجارت تکاب با بيان اينکه ميزان توليد فرش دستباف اين شهرستان در سال گذشته نسبت به سال هاي قبل کاهش محسوسي داشت، اضافه کرد: رکود بازار، گراني مواد اوليه توليد فرش و نبود حمايت کافي و اعطا نکردن تسهيلات به بافندگان از دلايل عمده کاهش توليد فرش دستباف تکاب به شمار مي رود.
وي بيان کرد: از مجموع کل بافندگان فرش دستباف تکاب تنها 800 نفر تحت پوشش خدمات بيمه قاليبافان هستند که يکي از مهمترين مطالبات بافندگان، استفاده از مزاياي اين نوع بيمه است.
اميني با اشاره به ظرفيت هاي هنري و سابقه ديرينه بافت و توليد فرش دستباف در تکاب افزود: با ايجاد زمينه مناسب و حمايت مستمر از رونق فرش دستباف افشار امکان افزايش تعداد قاليبافان اين شهرستان به 15 هزار نفر نيز وجود دارد.
به گزارش ايرنا، فرش دستباف تکاب از قدمت ديرينه اي برخوردار بوده و به دليل کيفيت و استحکام بالا به «فرش آهنين افشار» مشهور است اما در سال هاي اخير از رونق آن کاسته شده است.
تکاب با 81 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده و با هنر، صنعت فرش دستباف، معادن و کارخانه هاي طلا و آثار غني تاريخي و باستاني از جمله مجموعه ميراث جهاني تخت سليمان شناخته مي شود.
7514/6185/2093
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۷۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین عطایی اظهار کرد: سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی، باغی و خشکبار از استان قزوین صادر می شود.

وی افزود: با توجه به پتانسیل خوب و مستعد بخش کشاورزی این استان سالانه این میزان صادرات انجام می شود و نگاه ما جایگزینی صادرات به جای واردات است.

وی اظهار داشت: سیفی‌جات گلخانه ای برای صادرات در اولویت است و در زمینه تولید مرغ نیز ظرفیت بالایی داریم اما باید یک بازار ثابت داشته باشیم تا صادرات محقق شود.

عطایی بیان داشت: چون تولید ثابت نداریم نمی توان روی صادرات پایدار حساب کرد اما قادریم تخم مرغ را صادر کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در هشتمین جلسه شورای هماهنگی روابط خارجی استان قزوین گفت: با راه اندازی صندوق حمایت توانسته مشکل صادرات کشمش را حل کند و آمادگی داریم ارتباط تعدادی از تولیدکنندگان نهال، کشمش و خشکبار و میوه را با طرف های بلاروس مهیا کنیم.

عطایی اضافه کرد: در بخش کشاورزی افراد توانمندی داریم که در صورت معرفی آنها می توان برای توسعه صادرات هم اقدام کرد.

کد خبر 6081177

دیگر خبرها

  • ۳.۶ میلیون تن‌کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد
  • برگزاری جشنواره ملی ورزشی و بازی‌های بومی محلی جام بلند همتان در تکاب
  • هشدار سطح زرد نیز برای کشاورزی صادر شد/احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی از پنجشنبه تا جمعه
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • سه طرح هادی در شیروان افتتاح شد
  • اهدای ۲ قطعه زمین به متراژ ۶ هزار مترمربع برای اجرای برنامه‌های دانشگاه آزاد بوشهر
  • آسفالت ۷۴۵ هزار مترمربع از معابر شهرکرد در سال گذشته
  • صدور سند برای 600 هزار مترمربع زمین کشاورزی بابل