Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-28@16:47:22 GMT

جسارت بیمه معلم در اجرای استانداردی IFRS

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۷۹۱۳

جسارت بیمه معلم در اجرای استانداردی IFRS

پول‌نیوز - محمدرضا سمیعی گفت: جسارت شرکت بیمه معلم در پیادهسازی استاندارد IFRS و ارایه این گزارش به سهامداران، با توجه به اینکه به تازگی وارد فرابورس شده، قابل تأمل است این در حالی است که در شرایط فعلی اغلب بنگاههای اقتصادی به دلیل احتمال شناسائی زیان به اجرای این استاندارد تمایل ندارند.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، نایب رییس هیئت مدیره بیمه معلم با اشاره به تصمیم شرکت بیمه متبوعش در سال 97 مبنی بر تهیه صورتهای مالی بر مبنای گزارشگری بینالمللی گفت: شرکت بیمه معلم با هدف اینکه وضعیت صورتهای مالی خود را محک بزند، پیادهسازی استاندارد گزارشگری مالی را در دستور کار قرار داد و از سوئی تلاش کردیم تا به سهامداران اعلام کنیم که بیمه معلم همزمان با ورود به بورس، گامهای عملیاتی در راستای ایجاد شفافیت برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمدرضا سمیعی در ادامه با اشاره به اینکه مدیران نهادهای مالی تمایلی به ارایه صورتهای مالی بر مبنای International Financial Reporting Standards ندارند تصریح کرد: مسلما بسیاری از شرکتهای بورسی تمایل کمتری به انطباق صورتهای مالی خود با استانداردهای IFRS دارند چرا که بدون شک در سود و زیان شرکتها تغییر محسوسی ایجاد خواهد شد و روند ارایه گزارش هیئت مدیره در خصوص صورتهای مالی بدلیل کاهش سود باعث ایجاد سوالاتی از سوی سهامداران میشود.

وی با تأکید بر اینکه هیئت مدیره بیمه معلم این جسارت را به خرج داد تا صورتهای مالی خود بر مبنای IFRS تهیه کند، متذکر شد: طی نامهای به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سهامداران عمده، این تصمیم هیئت مدیره بیمه معلم ارسال و مورد استقبال قرار گرفت.

نایب رییس هیئت مدیره بیمه معلم با بیان اینکه صورتهای مالی بیمه معلم بر مبنای استانداردهای مزبور براساس صورتهای مالی سال 96 تهیه شده است، عنوان کرد: در این بازده زمانی و براساس صورتهای مالی مصوب مجمع بیمه معلم، رقمی بالغ بر 45 میلیارد تومان سود اعلام شد؛ اما با تهیه صورتهای مالی براساس IFRS و با توجه به اختلافاتی که با استانداردهای بینالمللی داریم، همچنان شرکت دارای سود خالص میباشد.

محمدرضا سمیعی به تشریح این اختلاف سود پرداخت و گفت: به دلیل تفاوت استانداردهای مالی ایران با استانداردهای مالی بینالمللی در چند بخش این اختلاف مشهود است عمده رقم اختلافی در شناسائی ذخایر است، چرا که در استانداردهای داخلی احتساب ذخائر میتواند در تجزیه سنی بیش از ده سال گذشته نیز اعمال شود اما در استاندارد IFRS تا سه سال قبل و بعد اعمال میگردد اگر از سه سال بیشتر شود فرمولی اعمال میشود که برای بیش از سه سال را نزدیک 60 درصد ذخیره مطالبات در نظر میگیرد؛ بنابراین به دلیل افزایش میزان ذخایر، خود بخود از میزان سود کاسته میشود.
نایب رییس هیئت مدیره بیمه معلم تأکید کرد: اما نکته قابل توجه این است که بسیاری از بانکها و شرکتهای بیمه اگر صورتهای مالی خود را بر مبنای IFRS تهیه و در مجمع خود اعلام کنند، احتمال اینکه سود آنها به زیان تبدیل شود وجود دارد؛ اما خوشبختانه با همه سختگیریهای که استاندارد IFRS دارد و در صورتهای مالی بیمه معلم اعمال شد سود شناسایی گردید اگرچه از میزان سود کاسته شد اما اعمال این استانداردها به زیان نمیباشد.
وی عنوان داشت: شرکتهای بیمه برای حضور مؤثر در بازارهای جهانی ملزم به اجرای این استانداردها هستند.

محمدرضا سمیعی با اشاره به مزایای پیادهسازی این استاندارد در صورتهای مالی تأکید داشت: تهیه صورتهای مالی بیمه معلم بر مبنای استاندارد IFRS ضمن اینکه به شفافیت این شرکت بیمهای کمک قابل توجهی میکند، سبب میشود به دلیل اعمال برخی استانداردهای خاص از جمله ذخیرهگیری این شرکت بیمهای به سمت کفایت ذخایر پیش رود.

وی تصریح کرد: بیمه معلم براساس تصمیمات هیئت مدیره در تلاش است که اجرای این استاندارد بینالمللی را تداوم بخشد هرچند که سود کاهش یابد و توسط سهامداران به چالش کشیده شود؛ چرا که معتقد است اجرای این استاندارد روشی برای راستی آزمائی صورتهای مالی است.

در پایان محمدرضا سمیعی نایب رییس هیئت مدیره بیمه معلم اعلام نمود با توجه به اینکه یکی از سهامداران شرکت بیمه معلم شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران میباشد، این شرکت درصدد است که خود را در لباس یک شرکت بینالمللی مانند سهامدار خود در سطح بینالملل نشان دهد لذا تهیه صورتهای مالی و افشای اطلاعات برمبنای این استاندارد باعث همراهی بیشتر با سهامدار مهمی مانند شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بیمه معلم استاندارد IFRS

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۷۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توفیقات بیمه دی با اهمیت بخشی به سرمایه‌ی انسانی

طاهر موهبتی از کسب موفقیت‌های چشمگیر قدردانی کرد و گفت: توفیقات بیمه دی در نتیجه اهمیت بخشی به سرمایه‌ی انسانی است.

پیشرفت یک مجموعه به عوامل متعددی بستگی دارد که هماهنگی بین این عوامل در صدر قرار دارد. البته یک بنگاه اقتصادی در بخش‌های متعدد تولیدی و خدماتی تعریف می‌شود که عملکرد بخش خدماتی بسیار متفاوت‌تر از بخش تولید است. در یک بنگاه اقتصادی با رویکرد خدماتی، نیروی انسانی حرف اول را می‌زند، چرا که نیروی انسانی متعهد و کارآمد می‌تواند در معرفی خدمت و جلب مشتری بسیاری بیشتر و موثرتر عمل کند.

بیمه‌ها مهمترین خدمات رسان

شرکت‌های بیمه یکی از مهمترین بنگاه‌های اقتصادی در بخش خدمات هستند. شرکت‌های بیمه از یک سو در بازار رقابت گسترده‌ای قرار دارند و از سوی دیگر تنوع محصول زیادی ندارند. اگرچه انواع بیمه نامه را می‌توان به عنوان تنوع دانست، اما در واقع با یک عنوان بیمه رو به رو هستیم.

گستردگی‌های بیمه

امروز بیش از ۳۰ شرکت بیمه در کشور فعالیت می‌کنند که با توجه به افزایش متقاضییان تاسیس شرکت و نگاه مثبت بیمه مرکزی به صدور مجوز، باید منتظر افزایش تعداد شرکت‌های بیمه در سال جاری باشیم. از سوی دیگر کارگزاری‌های بیمه نیز در عرصه بیمه بخوبی فعالیت می‌کنند، اما به صورت غیر مستقیم رقیب شرکت‌های بیمه هستند، چرا که در انتخاب شرکت‌های بیمه، رویه ثابتی ندارند و هر لحظه امکان دارد همکاری خود را با یک بیمه تعریف کنند. به همین دلیل همکاری با کارگزاری نیز راهکار‌های خاص خودش را دارد.

ضرورت برنامه ریزی

برای آنکه یک مجموعه یا بنگاه اقتصادی بتواند بخوبی عمل کند، باید برنامه ریزی داشته باشد. اما برنامه ریزی چالش‌های خاص خودش را دارد. برای برنامه ریزی باید عملکرد گذشته را مورد بررسی قرار داد، چالش‌ها را شناخت و نسبت به رفع یا مدیریت آن‌ها چاره اندیشی کرد و از سوی دیگر نقاط قوت را نیز شناسایی و تقویت کرد.

بیشتر بخوانید:

ریل گذاری بیمه دی بر فروش و سوددهی

بیمه دی در فاز برنامه ریزی

از آنجا که عملکرد یک مجموعه به صورت سالیانه مورد بررسی قرار می‌گیرد و برنامه ریزی‌ها نیز سالیانه است، بنگاه‌های اقتصادی در انتهای سال به سوی برنامه ریزی می‌روند تا در آغاز سال جدید تکلیف خود را بدانند. شرکت بیمه دی در این زمینه بخوبی عمل کرده و در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ وارد این عرصه شد. در این رابطه نشست سراسری مدیرعامل بیمه دی با مدیران ستادی و استانی برگزار شد. این نشست با هدف تشریح برنامه‌های این شرکت در ۱۴۰۳ بود که با حضور معاونان و مدیران ستادی، به صورت حضوری و مدیران استانی و شعب، به صورت وبینار و برخط برگزار شد.

تلاش برای افزایش فروش

مدیرعامل شرکت بیمه دی که با آگاهی از اطلاعات و ارقام در بین مدیران سخن می‌گفت، با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راستای افزایش میزان فروش و توفیقات حاصل آمده در این خصوص گفت: آن‌چه موجب این موفقیت شده، اهمیت بخشی به سرمایه‌ی انسانی است و استمرار این موضوع، می‌تواند ضامن اجرای مطلوب برنامه‌های شرکت و تحقق اهداف آن در سال آتی باشد.

دستاورد‌های چشمگیر

طاهر موهبتی با اشاره به دیگر دستاورد‌های بیمه دی همچون کاهش ضریب خسارت و رشد ۱۳۶ درصدی ارزش سهام این شرکت، بیان داشت: مجموعه‌ی عملکردی بیمه دی نسبت به میانگین صنعت بیمه، در شرایط مطلوبی قرار دارد که این مهم تنها به واسطه‌ی تلاش و کوشش تمامی ارکان و اجزای شرکت در ستاد و استان‌های سراسر کشور محقق شده و شایسته‌ی قدردانی است.

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۶ درصدی پرداخت از جیب مردم برای ۲۶۰ قلم دارو با اجرای طرح دارویار
  • بیمه تکافل چه تمایزی با دیگر بیمه‌های بازرگانی دارد؟
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمایه
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمای
  • آزادی ۸ زندانی با کمک خویی‌ها
  • طراحی و تولید اسپری‌های بینی در حجم های متفاوت برای اولین بار در کشور
  • تنها راه جذب قانونی معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌
  • رتبه بندی شرکت‌ های بیمه ای بزودی اجرایی می شود
  • توفیقات بیمه دی با اهمیت بخشی به سرمایه‌ی انسانی