Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:39:18 GMT

ایلام میزبان نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی می شود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۷۹۲۹

ایلام میزبان نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی می شود

ایلام - ایرنا - مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام از برگزاری نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان خبر داد.

مراد جلیلیان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره با هدف اشاعه فرهنگ رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتابهای مرتبط با سیره ائمه اطهار بویژه امام هشتم و شناسایی و معرفی کتاب های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت از طریق تولید و انتشار گسترده این آثار برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: فراخوان این جشنواره اعلام و برای برگزاری آن چند عنوان کتاب با موضوع امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد ابن موسی (ع) برای گروه های سنی مختلف انتخاب و امسال کتاب با موضوع زندگینامه امام جواد (ع) به عنوان بخش ویژه اضافه شده است.
وی رده های سنی جشنواره امسال را شامل بخش کودک (4 تا 12سال)، بخش نوجوان (13 تا 17 سال) و بخش بزرگسالان 17 سال به بالا عنوان کرد.
جلیلیان بیان کرد: در جشنواره امسال امکان شرکت به صورت خانوادگی وجود داشته و علاقه مندان ضمن اینکه بر اساس شرایط سنی به صورت انفرادی در مسابقه شرکت می کنند این امکان را دارند در قالب اعضای یک خانواده کتاب ها را تهیه و با تکمیل پاسخنامه های خانوادگی و ارسال آن به دبیرخانه واقع در این اداره کل در این جشنواره شرکت کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام آخرین مهلت ارسال اثر به این جشنواره را 28 خردادماه عنوان کرد و گفت: علاقه مندان برای دریافت فایل کتابهای جشنواره به آدرس www.razavi.iranpl.ir مراجعه نمایند.
به گفته وی، آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره در آینده اعلام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در جشنواره هشتم کتابخوانی رضوی بیش از 11 هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال که پس از بررسی هیات داوران 20 برگزیده تجلیل شدند.
جشنواره ملی فرهنگی، هنری رضوی با هدف ترویج فرهنگ رضوی همه ساله در دهه کرامت و سایر ایام سال در رشته های مختلف در استانهای کشور برگزار می شود.
برگزاری این جشنواره از دهه 80 در استان ایلام آغاز و استان ایلام تاکنون در رشته های مختلف میزبان این جشنواره بوده است.
7171/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشنواره كتابخواني رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۷۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب میمند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، نشست هماهنگی جشنواره گل و گلاب میمند با حضور نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی، فرماندار فیروزآباد، بخشدار، شهردار و شورای اسلامی شهر میمند و همچنین خبرنگاران رسانه‌های استان در بخشداری میمند برگزار شد.

دکتر فروردین نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی در این نشست برگزاری جشنواره گل و گلاب میمند را مهم ترین رویداد فرهنگی طبیعی در جنوب کشور دانست و تاکید کرد: باید تلاش شود این جشنواره فرصتی برای شکوفایی اقتصاد این منطقه باشد.

او با بیان این که از ۶ تا ۱۲ اردیبهشت جشنواره گل و گلاب میمند برگزار می شود، افزود: افتتاحیه جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی ۶ اردیبهشت است.

دکتر فروردین گفت: این برنامه ها شامل ۷ اردیبهشت اجرای برنامه صبح و نشاط و پخش زنده از شبکه سه سیما، ۸ اردیبهشت همایش روز میمند با حضور مسئولان و میهمانان بین المللی، کشوری و استانی و خبرنگاران، ۹ اردیبهشت آیین گلاب گیری به شکرانه برداشت گل محمدی برای اهدا به اماکن متبرکه مانند عتبات عالیات، حرم مطهر امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و احمدبن موسی شاه چراغ (ع)، ۱۰ اردیبهشت گلباران و دیدار از خانواده شهدا و دیدار با خانواده اولین شهید مدافع حرم استان و سومین شهید مدافع حرم کشور شهید جهانپور شریفی، ۱۱ اردیبهشت برگزاری شب شعر و رونمایی از کتاب میمند و ۱۲ اردیبهشت پیاده روی و طبیعت گردی در دامنه کوه میمند است.

دیگر خبرها

  • میمند میزبان جشنواره گل و گلاب
  • حس خوب نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنان جاری است
  • میمند میزبان جشنواره گل و گلاب میمند
  • اصفهان میزبان جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • اعلام گروه‌های منتخب جشنواره آیین‌های نمایشی روستایی رضوی
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • مراغه میزبان نهمین کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران