Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نخستین همایش بین‌المللی گروه‌های عربی جهان بر آمادگی اصفهان برای امضای خواهرخواندگی با همه شهرهای عربی تاکید شد. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، نخستین همایش بین‌المللی مدیران گروه‌های عربی جهان با حضور اندیشمندان زبان و ادبیات عرب امروز در اصفهان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همایش سوم تا پنجم اردیبهشت 1398 در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین همایش بین المللی مدیران گروه‌های عربی جهان اظهار داشت: خوشبختانه نخستین همایش بین‌المللی گروه‌های عربی جهان با هفته فرهنگی اصفهان و روز شیخ بهایی مصادف شده است.

وی افزود: دانشمندان بزرگی از اعراب در اصفهان زندگی کرده‌اند و اکنون نیز جزو دانشمندان نام آور اصفهان هستند، دانشمندانی همچون راغب اصفهان، ابونعیم اصفهانی و شیخ بهایی که جوان عربی بود و به اصفهان مهاجرت و در اصفهان تحصیل و زندگی کرد و منشا آثار بسیار مهمی در اصفهان شد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: امروز در هر کجای اصفهان قدم بگذارید نام شیخ بهایی و آثار زیبای بر زیبایی‌های اصفهان افزوده، حمام شیخ بهایی، منار جنبان و آثار متعدد دیگری از این دانشمند فیلسوف و ستاره شناس معروف است.

وی تصریح کرد: خوشحالم که این نخستین همایش در شهر زیبای اصفهان و در دانشگاه اصفهان که جزء 5 دانشگاه برتر ایران است و در گروه عربی که از سابقه درخشانی برخوردار بوده برگزار شده است.

نوروزی بیان کرد: اگر بخواهم درباره اصفهان صحبت کنم شاید در این جلسه و به عنوان کسی که باید خیر مقدم بگویم فرصتی نباشد اما دوست دارم در چند روزی که در اصفهان هستید از بخش‌های مختلف این شهر بازدید کنید، یقینا بازدید از شهر اصفهان مروری بر تاریخ جهان و به ویژه تاریخ اصفهان است.

وی گفت: اصفهان یکی از شهرهای میراثی است که آثار باقی مانده آن و آثاری که اکنون در معرض دید همه قرار دارد از افتخارات بزرگ بشریت به شمار می‌رود، علاوه بر اینکه شهری تاریخی و میراثی است شهری صنعتی، گردشگری و فرهنگی است.

شهردار اصفهان اظهار داشت: از اصفهان می‌توان به عنوان شهری که به شبکه‌های بزرگ جهانی از جمله شبکه شهرهای خلاق جهان و شبکه شهرهای دوستدار کودک نام برد.

خواهر خواندگی قزوین و کربلا فرصت مناسبی برای تولید کنندگان قزوینی استتفاهم‌نامه خواهر خواندگی بین شهرداری مشهد و استانداری نجف منعقد شدپیشنهاد سفیر روسیه در خواهر خواندگی بوشهر بررسی می‌شود
وی افزود: اصفهان در حوزه‌های مختلفی شهر گردشگری است، اصفهان در حوزه فرهنگی و مذهبی دارای قبرستان بزرگی است که به عنوان دومین قبرستان بزرگ مسلمانان شناخته شده و نام او تخت فولاد است، تخت فولاد با داشتن انسان‌های بزرگ و دانشمندان بسیاری می‌تواند مقصد گردشگری برای همه مسلمانان باشد.

نوروزی خاطرنشان کرد: همچنین اصفهان می‌تواند برای کشورهای همسایه و برادران دینی ما در کشورههای عربی مقصد گردشگری در حوزه سلامت باشد، اصفهان دارای بیمارستان‌های پیشرفته متعدد و اساتید برجسته‌ای در این حوزه است.

وی تصریح کرد: ما با برخی از کشورهای عربی از جمله شهر بعلبک و شهر کویت خواهر خوانده هستیم و این می‌تواند سبب توسعه روابط ما با دیگر کشورهای عربی شود و این آمادگی را داریم تا با همه شهرهای عربی در کشورهای عربی قرارداد خواهرخواندگی امضا کنیم.

شهردار اصفهان بیان کرد: من بسیار خوشحالم که به اصفهان آمده‌اید و به طور قطع در این چند روز می‌توانید از شهر زیبای اصفهان و نقاط مختلف آن دیدن کنید و بتوانیم با بازدیدی که شما انجام می‌دهیم روابط بین ملت‌های را گسترش دهیم.

وی گفت: به طور قطع این همایش دستاوردهای علمی بسیار خوبی را در حوزه‌های آموزشی دارد اما من نمی‌دانم آیا بین مدیران گروه عربی در دانشگاه‌های مختلف سازمان مردم نهادی هم برای بین شهرها ایجاد شده و اگر نشده پیشنهاد می‌کنم یکی از دستاوردهای این جلسه تشکیل یک سازمان مردم نهاد بین گروه‌های عربی با نگاه به توسعه بین شهرها و توسعه جنبه‌های مختلف برای شهروندان باشد.

انتهای پیام/ح

R41346/P1357/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۸۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواضع دیده‌بانی پدافند هوایی شمال شرق کشور ارزیابی شد

فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد از مواضع پدافندی حاضر در منطقه پدافند هوایی شمال شرق بازدید و توان رزم و آمادگی دفاعی این مواضع را مورد ارزیابی قرار داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)،سرهنگ علی ربیعی در حاشیه بازدید از مواضع پدافندی و دیده‌بانی حاضر در منطقه پدافند هوایی شمال شرق و ارزیابی توان رزم و آمادگی دفاعی این مواضع، با بیان اینکه امنیت، اولویت هر جامعه ای به شمار می‌رود، گفت: اگر امنیت از جامعه‌ای سلب شود، تمام مسائل اجتماعی و اقتصادی را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

فرمانده گروه شهید حمزه صادقی، مقوله امنیت را بالاترین رکن قدرت هر جامعه برشمرد و افزود: قطعا حصول امنیت در جامعه در گرو همدلی مسئولان و حضور ملت بصیر در صحنه‌های حساس خواهد بود.

سرهنگ ربیعی با اشاره به اهمیت و جایگاه پدافند هوایی در تامین امنیت کشور، بیان کرد: امروز آسمان ایران مهم ترین عرصه‌ای است که دشمن در صدد ضربه زدن به آن است و به همین دلیل پدافند هوایی در اولویت قرار گرفته است.

فرمانده گروه شهید حمزه صادقی ضمن تقدیر از زحمات کارکنان حاضر در این موضع خاطرنشان کرد: آمادگی کارکنان پدافند و تجهیزات این موضع در وضعیت مطلوبی قرار دارد و کارکنان جوان با درک اهمیت ماموریت محوله وظایف خود را با دقت و کیفیت مناسبی به انجام می‌رسانند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین همایش کشوری نشان ارادت به اهل بیت (ع) در کاشان
  • اعلام آمادگی پیشکسوتان هوانیروز اصفهان برای دفاع از کشور
  • لزوم استفاده بهینه از ظرفیت سالن اجلاس در اصفهان
  • آمادگی نیروهای ارتش اصفهان باتجهیزات دفاعی پیشرفته
  • مواضع دیده‌بانی پدافند هوایی شمال شرق کشور ارزیابی شد
  • ویدیو/ حمایت مردم اصفهان، همدان و آمل از سیلی ایران به اسرائیل
  • ◄ همایش نوروزی گروه مپنا؛ تبیین رویکردها و راهبردهای ۱۴۰۳ مپنا
  • قوانین طالبان در انتظار امضای ریاست این گروه
  • آغاز همایش تئاتر خیابانی هفته هنر انقلاب در اصفهان
  • تمدید مهلت ارسال اثر به همایش ملی پایداری و کارآمدی خانواده