Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به این که، سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶، چهار برابر خدمات سلامت دهان و دندان دوازده سال قبل را ارائه نمودیم، گفت: اما با توجه به کاهش منابع مالی در سال ۱۳۹۷، خدمات دهان و دندان نیز کاهش داشت. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمدحسین صومی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت هفته سلامت، با اشاره به خدمات بالای بهداشتی در سطح کشور، اظهارداشت: خدمات پیشگیری و بهداشتی در سطح کیفیت بالا باعث شده است تا آمارهایی مانند مرگ و میر نوزادان کاهش چشمگیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که سرطان یک مولتی فاکتوریال  است و مسائل ژنتیکی، استرس، تغذیه و... در آن دخیل است، افزود: با همه این عوامل، نسبتِ سرطان در ایران در مقایسه با کشورهایی مانند آمریکا پائین است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر این که، وظیفه ما این است که در حوزه سلامت تمامی تلاش خود را کرده باشیم، گفت: از اواخر سال 1394، چهل نقطه از شهر تبریز برای تاسیس مرکز بهداشت سلامت در نظر گرفتیم که با توجه به برخی موانع که با آنها برخورد کردیم، توانستیم در 28 نقطه شهر مرکز بهداشت سلامت تاسیس کرده و به ارائه خدمات بپردازیم.

بار مراجعه زنجانی‌ها به مراکز بهداشت شهری و روستایی 91 درصد استدسترسی به مراقبت‌های اولیه بهداشتی در زنجان دارای پوشش 100 درصدی استعضو کمیسیون بهداشت مجلس: افزایش نامتعارف تعرفه‌های پزشکی ظلم به مردم استپرونده بهداشتی و ثبت اولیه اطلاعات برای تمام جمعیت خراسان جنوبی تشکیل شد

وی با اشاره به این که، سال‌های 1395 و 1396، چهار برابر خدمات سلامت دهان و دندان دوازده سال قبل را ارائه نمودیم، اذعان داشت: اما با توجه به کاهش منابع مالی در سال 1397، خدمات دهان و دندان نیز کاهش داشت، اما با این حال توانستیم برای هر روستائی 140 هزار تومان و برای هر شهر نشین 38 هزار تومان بودجه خدمات دهان و دندان داشته باشیم.

صومی با بیان این که، پیشگیری منحصر به اقدامات شاخص و بخشنامه‌ای نیست، خاطرنشان ساخت: پزشکی که برای بیمار مشاوره پزشکی می‌دهد، در حین درمان نیز یک اقدام پیشگیرانه محسوب می‌شود.

انتهای پیام /

R7887/P1377/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۸۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳

جعفر جندقی ئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه اجلاس معاونان بهداشت دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی در بیمارستان قلب تهران، گفت: خوشبختانه امسال در بسیاری از زمینه‌ها و شاخص‌های بهداشتی در حوزه بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی شاهد رشد ۲ تا ۲.۵ برابری بودیم.

وی افزود: مقدار مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته که امسال کشف و معدوم سازی و از چرخه مصرف خارج شد نسبت به سال گذشته ۹۲ درصد رشد داشت.رئیس مرکز سلامت محیط و کار ادامه داد: سنجش انجام شده از محیط و مواد غذایی و سطوح با دستگاه‌های پرتابل ۱۵۵ درصد یعنی بیش از ۲.۵ برابر نسبت به سال قبل رشد کرد.

جندقی اظهار کرد: در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ کل بازرسی‌ها شامل بازرسی از مراکز اقامتی، بین راهی، پایانه‌های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی نسبت به سال ۱۴۰۲ از رشد ۷۸ درصدی برخوردار شد.

وی افزود: بازرسی از مراکز اقامتی ۴۱ درصد و بازرسی از اماکن بین راهی ۳۸ درصد رشد پیدا کرد و تعداد واحد‌های صنفی تعطیل شده به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی امسال ۳۶ درصد افزایش یافت.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: شاخص کنترل کیفی آب و موادغذایی اعم از نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد و کلرسنجی از منابع آب آشامیدنی نیز ۱۰۸ درصد رشد یافت.

وی با بیان این که بازرسان بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ از ۸ صبح تا ۸ شب فعال بوده و بازرسی‌ها متناسب با شرایط هر استان و شهرستان افزایش می‌یافت، خاطرنشان کرد: امسال مدت زمان بازرسی‌ها با توجه به نظر معاون بهداشت هر دانشگاه از ۱۲ ساعت تا ۲۴ ساعت در روز‌های اداری و غیراداری، قابل افزایش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • این نشانه های بدنی می گوید سلامت تان به خطر افتاده است
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • برگزاری جشنواره بهداشت دهان و دندان در برخوار
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • رشد ۲.۵ برابری بازرسی های بهداشت محیط
  • افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی
  • افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳
  • پایش۸۲ درصدی جامعه هدف آذربایجان غربی در طرح پایش ملی سلامت
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت