Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس ستاد برگزاری ویژه برنامه های هفته کار و کارگر سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر ۱۹۰ ویژه برنامه در ایام هفته کار و کارگر امسال با همکاری سازمان بسیج کارگری سپاه سلمان در سطح استان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ مهرداد جهاندیده افزود: هر سال 5 لغایت 11 اردیبهشت طبق تقویم رسمی کشور با عنوان هفته بزرگداشت کار و کارگر نام گذاری شده است و در این هفته تلاش می شود تا بیش از گذشته قشر شریف کارگران و خانواده های آنان مورد تکریم و احترام قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادای احترام به مقام شامخ شهدا را مطلع برنامه های این هفته در سراسر استان بیان کرد و گفت: افتتاحیه دومین دوره مسابقات ووشو کارگری قهرمانی کشور در زاهدان که بعنوان مسابقات انتخابی قهرمانی جهان با حضور ورزشکارانی از 20 استان کشور برگزار می شود، از دیگر برنامه های اولین روز هفته کار و کارگر است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: دیدار اقشار مختلف جامعه کارگری و کارآفرینی و تعاونگران با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، محفل انس با قرآن کریم، دیدار با خانواده معظم شهدای کارگر، اهدای خون، برپایی ایستگاه صلواتی، حضور کارگران در میعادگاه های نماز جمعه، پیاده روی خانوادگی کارگران، اجرای جشنواره های ورزشی، بازديد فرزندان كارگران از واحدهاي توليدي و صنعتي، برگزاري نشستهاي سبك زندگي سالم و مهارتهاي زندگي و فرزند پروري ويژه كارگران، ویزیت رایگان کارگران و خانواده آنان، برگزاری همایش ایمنی و بهداشت حرفه ای، معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین بصورت رایگان، عیادت از بیماران صعب العلاج کارگر و برگزاری جشن بزرگ کارگری در واحدهای تولیدی و کارخانجات سطح استان از مهمترین برنامه های این هفته است.

 

جهاندیده همچنین گفت: برنامه محوری هفته کار و کارگر همچون سالیان گذشته تجلیل از کارگران، گروههای کار و واحدهای نمونه کار استان است که با حضور مسئولان استانی و کشوری همزمان با روز جهانی کارگر در زاهدان برگزار می شود.

 

وی تاکید کرد: در این جشنواره از 12 گروه کار، واحد کار و کارگر نمونه استانی تجلیل خواهد شد.

پایان پیام/291

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان خبرگزاری شبستان مسجد مقدس جمکران جشن نیمه شعبان خبرگزاری شبستان امام زمان عج سیل خوزستان روز ارتش هفته کار و کارگر بسیج کارگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۸۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مبلغ حق مسکن؛ عیدی کارگران در هفته کارگر

عضو کانون شورای اسلامی کار البرز ابراز امیدواری کرد در هفته کارگر با افزایش قابل توجه مبلغ حق مسکن خبر خوش و عیدی خوبی به کارگران داده شود.

علی اصلانی در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک هفته کارگر به جامعه کار و تولید اظهار کرد: با توجه به نزدیکی روز کارگر و در آستانه هفته کارگر انتظار داریم اگر نیتی برای کمک به جامعه کارگری و حل مشکلات آنها وجود دارد، بحث حق مسکن را پررنگ کنند و وزیر کار عیدی خوبی به کارگران در این هفته بدهند.

وی ادامه داد: در زمان تصویب افزایش حداقل دستمزد ۱۴۰۳ گروه کارگری صورتجلسه مزد را امضا نکردند و امیدوار بودند درصد افزایش به اندازه تورم تعیین شود تا بخشی از مشکلات جامعه کارگری برطرف و به سفره کارگران کمک شود اما این اتفاق نیفتاد.

اصلانی افزود: در روزهای اخیر و در شبکه‌های اجتماعی گمانه‌زنی‌هایی از احتمال تغییر مصوبه دستمزد و پیشنهاداتی مبنی بر افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن کارگران مطرح شد. ظاهرا تعدادی از اعضای شورای عالی کار بدون دعوتنامه رسمی به وزارت کار دعوت شدند و به نوعی جلسه نظرخواهی و مشورتی بوده ولی در شبکه‌های اجتماعی اینطور عنوان شده که تعدادی از نمایندگان کارگری صورتجلسه را امضا کردند، به شرطی که حق مسکن ۳۵ درصد و سایر سطوح مزدی یک درصد افزایش پیدا کند.

عضو کانون شورای اسلامی کار البرز ادامه داد: اما کانون عالی شورای اسلامی کار کشور پیامی در شبکه‌های اجتماعی ارسال و هرگونه شرکت نمایندگان کارگری در چنین جلسه و امضای صورتجسه جدید را تکذیب کرد و رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران هم اعلام کرد که چنین صورتجلسه‌ای را امضا نکرده و پیشنهاد افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن توسط دولت مطرح شده است.

اصلانی با بیان اینکه تغییر مصوبه دستمزد در حال حاضر امکانپذیر نیست، گفت: بسیاری از کارخانه‌ها و بنگاه‌ها مصوبه دستمزد را به دنبال ابلاغ بخشنامه از سوی وزیر کار اجرا کرده‌اند، بنابر این اگر بنا به اصلاح یا افزایش دستمزد باشد، تنها می توان در مورد حق مسکن اعمال کرد چون تنها آیتمی بود که در شورای عالی کار تغییر نکرد. از طرفی درست است که حق مسکن توسط شورای عالی کار پیشنهاد می‌شود ولی برای اجرایی شدن حتما باید توسط هیات وزیران تصویب شود.

دبیر کانون شورای اسلامی کار البرز خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به تورم موجود و نارضایتی و دلخوری جامعه کارگری نسبت به دستمزد، هم وزارت کار و هم تشکل‌های کارگری در تلاشند تا دستمزد را به طریقی و با بالا بردن حق مسکن افزایش بدهند.

وی در پایان با بیان اینکه بحث دستمزد از تمام مطالبات کارگری واجب‌تر است، ابراز امیدواری کرد: در هفته کارگر با افزایش قابل توجه مبلغ حق مسکن خبر خوشی به کارگران داده شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جزییات پیشنهاد افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن کارگران طرح سئوال از وزیر کار در خصوص دستمزد کارگران کلید خورد

دیگر خبرها

  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان
  • جمعی از کارگران خراسان جنوبی با رهبری دیدار می‌کنند
  • دیدار ۴۶ کارگر استان گیلان با رهبر انقلاب
  • برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان
  • ۴۰ نفر از کارگران سیستان و بلوچستان به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند
  • دیدار ۴۰ نفر از کارگران سیستان و بلوچستان با رهبر انقلاب
  • ۴۰ کارگر از سیستان و بلوچستان به دیدار رهبر انقلاب می‌روند
  • ارتقای رفاه کارگران با اصلاح چند ماده قانونی و اجرای برنامه‌های ایمنی
  • مبلغ حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد
  • افزایش مبلغ حق مسکن؛ عیدی کارگران در هفته کارگر