Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-29@11:37:25 GMT

۱۶ درصد آمریکایی‌ها در پی مهاجرتند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۸۶۵۶

۱۶ درصد آمریکایی‌ها در پی مهاجرتند

به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، شاید این طور به نظر برسد که رئیس جمهور دونالد ترامپ همچنان به دنبال ساختن و گسترده کردن آمریکا باشد، اما به نظر می‌رسد شهروندان بیشتری نسبت به قبل می‌خواهند کشور را برای همیشه ترک کنند.

طبق نظرسنجی گالوپ که مربوط به اوایل سال ۲۰۱۹ است، در سال ۲۰۱۸، ۱۶ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند که مایل به رفتن به کشور دیگری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در حالی که این مقدار با رقم سال ۲۰۱۷ تفاوت زیادی ندارد و با استانداردهای جهانی هم متناقض نیست، اما همچنان به میزان قابل توجهی بالاتر از آنچه در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما یا جورج دبلیو بوش بود، باقی مانده است. در دولت اوباما ۱۰ درصد می‌خواستند از آمریکا مهاجرت کنند و این رقم در دولت بوش ۱۱ درصد بود.

این رقم در زمان ترامپ به شکل مجزا برای مردان و زنان نیز به ۲۰ درصد برای زنان و ۱۳ درصد برای مردان است.

در نظرسنجی میزان مهاجرت براساس سن هم دسته‌بندی شدهِ، ۳۰ درصد از ۱۵ تا ۲۹ ساله‌ها، ۱۹ درصد از ۳۰ تا ۴۹ ساله‌ها و ۸ درصد افرادبالای ۵۰ سال در دسته کسانی‌که بیشتر می‌خواهند آمریکا را ترک کنند، قرار می‌گیرند. همچنین افرادی با درآمد کم، تمایل بیشتری به مهاجرت دارند.

کانادا مقصد بسیاری از کسانی است که فکر مهاجرت را در سر دارند، بعد از انتخابات ۲۰۱۶، این فانتزی رایج به وجود آد که کانادا مقصد مناسبی افراد عصبانی است. تا سال ۲۰۱۸، بیش از یک نفر از هر ۴ آمریکایی تمایل به رفتن به کانادا را داشت، این تعداد بیش از دو برابر تعداد افرادی است که کانادا را به عنوان مقصد ایده آل در سال ۲۰۱۶ معرفی کرده‌بودند.

البته آمار نشان از این نیست که مهاجرت توده‌ای در کشور رخ می‌دهد، چون معمولاً «تمایل مردم به مهاجرت معمولاً بیشتر از هدف خود برای انجام این کار است.» اما نکته‌ای که در این میان اهمیت دارد این است که حضور ترامپ در آمریکا باعث شده یک قدم بر قدم‌های علاقه‌مند به مهاجرت به کانادا اضافه شود.

این مطلب ترجمه‌ای از یک گزارش در سایت هاف‌پست است و خبرگزاری مهر تنها آن‌را باز نشر داده است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: از هر اهرمی در افغانستان استفاده می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت کشورش برای آزادی زندانیان آمریکایی از هر اهرمی در افغانستان استفاده می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری اعلام کرد برای بازگرداندن «رایان کوربت» و سایر شهروندان آمریکایی که در افغانستان بازداشت هستند از هر اهرمی استفاده خواهیم کرد.

وی افزود «ما به‌طور مستمر، از جمله در نشست‌ها با نمایندگان طالبان، برای آزادی فوری و بدون قید و شرط رایان کوربت و دیگر آمریکایی‌های بازداشت‌شده در افغانستان فشار آورده‌ایم».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت واشنگتن به حکومت طالبان تاکید کرده که بازداشت شهروندان آمریکایی مانع مهمی برای تعامل مثبت است.

آزادی دو عضو طالبان با گذشت بیش از 20 سال از زندان آمریکا آمریکا: بازداشت شهروندان ما توسط طالبان قابل تحمل نیست کابل: چند آمریکایی در افغانستان بازداشت شده و زندانی هستند

«مایکل مک کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز پیش‌تر در بیانیه‌ای اظهار داشت کوربت شهروند آمریکایی که در افغانستان زندانی است باید هرچه زودتر آزاد شود. دولت جو بایدن برای آزادی او کاری انجام نداده است.

گفته می‌شود رایان کوربت تبعه آمریکایی به اتهام جاسوسی برای واشنگتن در بازداشت حکومت طالبان است.

شمار زندانیان آمریکایی در افغانستان مشخص نیست، اما چندی قبل «حبیب‌الله بدر» معاون نظامی اداره تنظیم امور زندان‌های حکومت طالبان شمار زندانیان خارجی در زندان‌های طالبان را 25 نفر اعلام کرده بود.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • آمریکا: از هر اهرمی در افغانستان استفاده می‌کنیم
  • افزایش تمایل آمریکایی‌ها برای مهاجرت
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • افزایش نفرت آمریکایی‌ها از رژیم صهیونیستی/ مخالفت ۵۵ درصد آمریکایی‌ها با جنگ علیه غزه
  • ۵۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف جنگ رژیم اسرائیل هستند
  • تل‌آویو حامیان آمریکایی‌ را هم از دست داد
  • بیش از نیمی از آمریکایی‌ها جنگ با غزه را رد می‌کنند
  • چرا آمریکا قطعنامه آتش‌بس در غزه را وتو نکرد؟
  • خدمات‌رسانی به ٢ هزار بیمار سرپایی و بستری بیمارستان شهید کامیاب
  • آمریکایی‌ها از اپل شکایت کردند