Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بیست و چهارمین نمایشگاه بین‎المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به اینکه رونق تولید محور برگزاری این رویداد است، گفت: امسال برای نخستین بار به شرکت‎های دانش بنیان و فعالان ساخت داخل، سالن ویژه اختصاص داده شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی نفت ایران، محمد ناصری با بیان اینکه نمایشگاه بین‎المللی صنعت نفت ایران یکی از مهمترین رویدادهای نمایشگاهی نفت و گاز در جهان است، افزود: توانمندی داخلی صنعت نفت در بحث ساخت داخل  و شرکت‎های پیمانکاری موجب شد امسال با حضور پررنگ این شرکت‎ها در نمایشگاه مواجه باشیم؛ بر این اساس متراژ بخش سرپوشیده داخلی با افزایش ۷ هزار مترمربعی نسبت به سال قبل به ۳۵۷۶۶ مترمربع رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: در نمایشگاه امسال، تشدید تحریم‎های یک جانبه آمریکا باعث کاهش حضور شرکت‎های خارجی شده اما با این وجود شرکت‎های مطرحی از کشورهایی مانند اسپانیا، آلمان، ایتالیا، اوکراین، چین، روسیه، هلند، آذربایجان و...در نمایشگاه حضور دارند.

 

مدیر اجرایی نمایشگاه بین‎المللی صنعت نفت نیز با بیان اینکه یکی از شاخص‎های نمایشگاه امسال اختصاص یک سالن ویژه به شرکت های دانش بنیان و ساخت داخل است، افزود: بر این اساس در این دوره طبقه بندی موضوعی سالن ها انجام شده است و بر اساس آن نفت و صنایع بالادستی در سالن ۸ و ۹، گاز و صنایع میان دستی در سالن ۳۸، پالایش و پخش و صنایع پایین دستی در سالن ۴۱، پتروشیمی و صنایع پایین دستی در سالن ۱۴ و ۱۵، سازندگان ۱۰ گروه کالایی، ساخت داخل، شرکت‎های دانش بنیان و دانشگاه‎ها در سالن ۲۷، سازندگان تجهیزات صنعت نفت در سالن ۳۱، سازندگان تجهیزات صنعتی ایران در سالن ۶ و صادرکنندگان فرآورده‎های نفت، گاز و پتروشیمی در سالن ۷ تقسیم شده اند.

 

سهراب عظیمی‎خواه اظهار کرد: امسال در حاشیه نمایشگاه بیست و چهارم صنعت نفت، همایش‎هایی با موضوع‎های مختلف برگزار می شود که از میان آنها می توان به برگزاری همایش بورس انرژی؛ فرصت طلایی تجارت با نفت ایران، همایش بهینه سازی مصرف سوخت، راهکارهای افزایش سهم بخش خصوصی در صادرات فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی و ...اشاره کرد.

 

به گفته وی، آیین گشایش نمایشگاه بیست و چهارم صنعت نفت، صبح روز چهارشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه، با حضور وزیر نفت و مقامات ایرانی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود. این رویداد تا ۱۴ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۸ میزبان فعالان صنعت نفت و علاقه‎مندان است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۸۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین نشست شورای راهبری برنامه ملی آبادیران برگزار شد

دهمین شورای راهبری برنامه ملی آبادیران، سوم اردیبهشت ماه با حضور مدیران نهاد‌ها و سازمان‌های متولی آبادانی و پیشرفت کشور در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو دهمین شورای راهبری برنامه ملی آبادیران، سوم اردیبهشت ماه با حضور مدیران نهادها و سازمان های متولی آبادانی و پیشرفت کشور در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست که با حضور جواد مشایخ، معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، سردار سرتیپ حزنی، دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دکتر اختری، مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور و عضو شورای عالی جهاد سازندگی برگزار شد، حمیدرضا شکری، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در امر مردمی سازی و مدیر برنامه ملی آبادیران، گزارشی از اقدامات این برنامه ملی در سال گذشته ارائه کرد و هدف از عملیاتی کردن این برنامه را گره زدن زیست بوم علمی، فناوری و نوآوری به عرصه آبادانی و پیشرفت و رفع چالش‌های این حوزه دانست.

وی همچنین برگزاری نمایشگاه ملی آبادیران، پیگیری توافقنامه‌های منعقد شده، ارتباط با شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، برگزاری جایزه ملی آبادیران، افتتاح اولین مرکز اشتغال فناورانه آبادیران، برگزاری اولین گردهمایی فعالان مردمی آبادانی و پیشرفت فناورانه، برگزاری اولین نمایشگاه آبادیران استان یزد، همکاری با جشنواره مردمی عمار و شرکت در این رویداد سالانه، تشکیل رسانه و پایگاه خبری تخصصی آبادانی و پیشرفت فناورانه (آبادیران) و. را از جمله اقداماتی دانست که این برنامه در سال گذشته در دستور کار خود داشته است.

شکری با اشاره به برگزاری دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران، بکارگیری ظرفیت اساتید و نخبگان در تعامل با نهاد‌های ذیربط، مسئله محور بودن این دوره از نمایشگاه و حضور نهاد‌های متولی آبادانی و پیشرفت همراه با نیاز‌های احصا شده آن‌ها را از اقدامات نوآورانه و درجهت افزایش تعاملات بین دستگاهی و مخاطبین نمایشگاه دانست.

وی با اعلام انتشار فراخوان شرکت در این نمایشگاه، افزود: با توجه به شعار سال که در جهت مشارکت مردم در رشد اقتصاد و جهش تولید می‌باشد، بخش جدیدی تحت عنوان روایت پیشرفت و مشارکت‌های مردمی برای معرفی نمونه‌های موفق با موضوعات مشارکت مردم در اقتصاد دانش‌بنیان و همچنین معرفی نمونه‌های موفق عرصه آبادانی و پیشرفت فناورانه به نمایشگاه آبادیران اضافه خواهد شد

در ادامه، اکبری، دبیر اجرایی نمایشگاه به تبیین برنامه‌های دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران پرداخت و اتصال شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور و نیز اساتید و نخبگان به مسائل و ظرفیت‌های مناطق کمتر برخوردار، توسعه بازار و تسهیل خرید کالا و خدمات شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور از طریق معرفی پروژه‌های آبادانی و پیشرفت نهاد‌های دولتی و حاکمیتی متولی آبادانی و پیشرفت، کمک به رفع چالش‌های مناطق کمتر برخوردار و ایجاد استغال پایدار با استفاده از توانمندی‌های شرکت ها، اساتید و نخبگان زیست بوم علمی، نوآوری و فناوری کشور، گسترش مشارکت گروه‌های مردمی و جهادی در تعامل با شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور و مردمی سازی اقتصاد دانش بنیان را از جمله این برنامه‌ها دانست.

وی همچنین تاکید کرد: مخاطبان ما در این دوره از نمایشگاه در دو طیف عرضه و تقاضا قرار می‌گیرند؛ شرکت‌ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی، خیرین و گروه‌های جهادی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، دستگاه‌های اجرایی و. در بخش تقاضا و شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق، اساتید و نخبگان در بخش عرضه قرار می‌گیرند و هدف ما در این نمایشگاه پیوند این دو بخش به یکدیگر است.

اکبری در ادامه بر حوزه‌های برگزاری نمایشگاه متمرکز شد و مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستا، کشاورزی، دامپروری و شیلات، اشتغال کوچک مقیاس، سلامت، بهداشت و توانبخشی و صنایع نرم و آموزشی را از جمله این حوزه‌ها برشمرد.

در ادامه، سردار سرتیپ حزنی، دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ارائه توانمندی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مجموعه‌های وابسته در موضوع آبادانی و پیشرفت پرداخت.

وی با بیان این که سپاه پاسداران، نظام مسائل کشور را در حوزه‌های مختلف درجغرافیای پهناور کشور در اختیار دارد تاکید کرد: برای حل مشکلات کشور می­بایست به روش‌های نوآورانه و فناورانه روی آورد.

حزنی در پایان بر هم افزایی بخش‌های مختلف کشوری و لشکری برای رونق بخشیدن به برنامه ملی آبادیران و دعوت از آن‌ها برای بازدید از نمایشگاه تاکید کرد.

در بخش آخر جلسه هر یک حاضران به بیان پیشنهاد‌های خود در راستای برگزاری هر چه بهتر دومین دوره نمایشگاه آبادیران پرداختند.

گفتنی است دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران ۲۲ تا ۲۵ خردادماه سال جاری در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد
  • دهمین نشست شورای راهبری برنامه ملی آبادیران برگزار شد
  • نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی