Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@23:55:02 GMT

رهبر کره شمالی با قطار راهی روسیه شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۸۹۷۵

رهبر کره شمالی با قطار راهی روسیه شد

مسکو - ایرنا - رهبر کره شمالی با قطار ضد گلوله خود راهی روسیه شده و قرار است چهارشنبه وارد ولادی وستوک در خاور دور روسیه شود.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، کره شمالی سفر رهبر کره شمالی به روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را تایید کرده است.
پیشتر رسانه های روسیه اعلام کرده بودند که سران روسیه وکره شمالی در نظر دارند در جزیره روسکی در ولادی وستوک با هم دیدار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ولادی وستوک شهری است که در جنوب شرقی ترین قسمت روسیه قرار گرفته و علاوه بر اینکه ایستگاه پایانی راه آهن سراسری سیبری روسیه محسوب می شود مقر ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی روسیه نیز به حساب می آید.
ساعاتی پیش نیز اعلام شد که کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی با پروازی خود را به ولادی‌ وستوک رسانده است.
گفتنی است، روسیه بیش از شش ماه است که از آمادگی خود برای میزبانی از کیم خبر داده است و رئیس شورای فدراسیون روسیه چندی پیش پس از سفر به پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی از نامه رسمی پوتین به کیم برای سفر به مسکو پرده برداشت.
کیم نیز چند روز پیش در نامه ای به پوتین از وی خواست در راستای برقراری صلح در شبه جزیره کره به این کشور کمک کند.
کیم در نامه خود به پوتین یادآور شده است: امیدواریم همکاری های نزدیک تری با توجه به مقتضیات روز با روسیه داشته باشیم و روابط سنتی و دیرینه خود را در جهت کسب اطمینان از دست یابی به صلح در شبه جزیره کره و جهان گسترش دهیم.
مقامات واشنگتن پس از اطمینان از حتمی شدن سفر رهبر کره شمالی به روسیه، «استفان بایگون» نماینده ویژه خود در مساله کره شمالی و فیونا هیل دستیار ترامپ را طی چند روز گذشته راهی روسیه کردند.
بنظر می رسد ماموریت بایگون در مسکو این بود که راهی برای آنچه تلاش واشنگتن بر خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ عنوان شده با حمایت کرملین پیدا کند.
هشتم اسفند ماه سال 97 ترامپ با هدف پایان دادن به بحران کره شمالی با کیم جونگ اون رهبر این کشور در هانوی پایتخت ویتنام دیدار و گفت وگو کرد، دیداری که برخلاف انتظارها خیلی زود پایان یافت و حتی بیانیه ای نیز در پی نداشت.
گفته می شود مذاکرات دو طرف به دلیل اصرار ترامپ برای تحویل سلاح هسته ای کره شمالی و خلع سلاح هسته ای کامل این کشور به شکست انجامید.
ترامپ در آخرین دیدار خود با کیم بر بسته شدن همه سایت های هسته ای کره شمالی اصرار کرد درحالی که رهبر کره شمالی فقط با تعطیلی یک مرکز تحقیقات هسته ای موافق بود.
همچنین گفته شد نابودی راکتور هسته ای یونگ بیون و ارایه جدول زمانی برنامه خلع سلاح هسته ای کره شمالی از مهمترین خواسته های ترامپ از کیم بود و در عوض کره شمالی نیز خواستار اعلام پایان جنگ 1950 - 53 دو کره، لغو تحریم ها و تعلیق رزمایش های مشترک نظامی کره جنوبی و آمریکا شد.
چند روز پیش کره شمالی از آمریکا خواست مایک پمپئو وزیر امور خارجه خود را از جریان مذاکرات با این کشور کنار بگذارد و فرد پخته تری را مسئول این کار کند هر چند که پمپئو در واکنش به خبرنگاران گفت که همچنان مسئول پرونده کره است.
در طرف دیگر این مناقشه از دیرباز روسیه قرار داشته است، این کشور عضو مذاکرات شش جانبه برای حل مساله هسته ای شبه جزیره کره شمالی است، تشکلی متشکل از کشورهای همسایه و قدرت های جهانی که پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، کنار گذاشته شد و ترامپ اعلام کرد که به تنهایی مشکل کره را برطرف خواهد کرد.
مذاکرات شش جانبه در واقع مجرایی بود که توانست کره شمالی از یک طرف و پنج کشور ژاپن، چین، کره جنوبی، روسیه و آمریکا از طرف دیگر را به پای میز مذاکره بیاورد تا به نگرانی های آنها در قبال برنامه هسته ای نظامی کره شمالی پایان دهد.
فرایند مذاکرات شش جانبه از سال 2003 در شرایط بروز بحران متولد شد و تا زمان برگزاری آزمایش اتمی کره شمالی در سال 2008 ادامه داشت تا اینکه پیونگ یانگ پس از عهد شکنی های پی در پی آمریکا گفت وگوهای شش جانبه را چارچوبی مرده خواند.
اما موضوعی که داستان حل و فصل بحران کره شمالی را میان آمریکا و روسیه پیچیده کرده است تفاوت نگاه دو کشور به نحوه حل وفصل اختلافات است به شکلی که می توان گفت روسیه و آمریکا در مساله هسته ای کره شمالی اختلافات عمیق و اساسی دارند هر چند که هر دو طرف مخالف اضافه شدن بر تعداد کشورهایی هستند که می توانند بمب اتمی بسازند.
مسکو از یک سو بر لغو تحریم های یکجانبه آمریکا در مورد کره شمالی اصرار دارد و آن را غیرقانونی می داند حال آن که طرف آمریکایی حاضر نیست در این خصوص با هیچ کشوری مذاکره کند.
یادآور می شود که تحریم های آمریکا علاوه بر تحریم هایی است که شورای امنیت با حمایت روسیه علیه کره شمالی وضع کرده است.
اروپام** 1346**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه آمريكا كره شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۸۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت با چین

به گزارش خبرگزاری مهر، «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی در دیدار با «ژائو لجی» رییس کمیته دایمی کنگره ملی خلق چین بر توسعه روابط بلندمدت این کشور با پکن تأکید کرد.

به نوشته خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA)، سفر لجی، سفر ارشدترین مقام دولتی چین به کره شمالی از سال ۲۰۱۸ است؛ این قانون‌گذار ارشد چین برای شرکت در هفتادوپنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور به پیونگ‌یانگ سفر کرده است.

بنابر این گزارش، رهبر کره شمالی در این دیدار اعلام کرد که ا نتظار داد دو کشور «به طور پیوسته این سنت‌های دوستی پایدار را پییش بببرند و توسعه دهند تا دو کشور شاهد «پیشرفت مسئولانه و به‌ثمرنشستن موفق سالگرد دوستی کره شمالی و چین باشد.»

رهبر کره شمالی روز شنبه در پیونگ یانگ با قانون‌گذار ارشد چین دیدار کرد. در این دیدار که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور صورت گرفت، قانونگذار ارشد چین اعلام کرد که پکن متعهد به تقویت روابط دوجانبه با کره شمالی است.

ژائو افزود که در این وضعیت جدید، چین آماده است تا روابط دو کشور چین و کره را پیش ببرد. رییس پارلمان چین بر اهمیت همکاری راهبردی و بلندمدت چین و کره تاکید کرد و گفت که پکن خواهان روابط دوجانبه و متقابل سودمند با پیونگ یانگ است.

کد خبر 6078422

دیگر خبرها

  • پرینچک: ترکیه حریم هوایی خود روی آمریکا و اسرائیل را ببندد
  • (ویدئو) گرامیداشت سالگرد تولد رهبر کره شمالی
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت
  • ریابکوف: غرب بداند که با یک قدرت هسته‌ای بزرگ روبروست
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار با چین
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت با چین
  • چرا آمریکا معافیت تحریمی همکاری‌های هسته‌ای ایران و روسیه را تمدید نکرد؟
  • ملاقات رهبر کره‌شمالی و مقام ارشد چین و گشایش «فصل جدید» روابط