Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مدیریت اسلامی طرح «جهاد همبستگی ملی» را طرحی ابتکاری برای بازسازی مناطق سیل زده دانست و اظهار داشت: این گونه طرح ها و ورود مردم برای مدیریت بحران، به موفقیت امدادرسانی به آسیب دیدگان منجر می شود.

یحیی رستم پور در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با بیان این که به نظر می رسد حل مسائل مربوط به سیل زدگان از توان دولت خارج است تصریح کرد: طرح جهاد همبستگی ملی که برگرفته از فرمایش رهبر معظم انقلاب با مضمون جهاد بودن کمک به مردم سیل زده است؛ عملا به استمرار ابراز همدردی مردم با آسیب دیدگان از سیل می انجامد که خود امری مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بدیهی است که استمرار ابراز همدردی مردم با این عزیزان، به رفع سریع تر مشکلات آنان کمک می کند.

این کارشناس و پژوهشگر مدیریت اسلامی همچنین سیل های اخیر را از یک منظر، امتحانی الهی برای همه افراد خواند و افزود: این امتحان هم برای هموطنان حادثه دیده و مصیبت زده است تا دامنه صبر و تحمل آنان سنجیده شود و در عین حال، آزمونی هم برای همه بشریت به ویژه هموطنان ایرانی است تا مشخص شود که این افراد تا چه اندازه در کمک به همنوعان خود فعال و پیشقدم هستند.

خسارات مناطق سیل زده بیش از 40 هزار میلیارد تومان است
رستم پور اضافه کرد: به نظر می رسد با توجه به حجم زیاد خسارت های سیل اخیر – که حدود 40 هزار میلیارد تومان برآورده شده و من فکر می کنم این عدد افزایش هم داشته باشد – نیاز است تا حضور مردم در صحنه تا اطلاع ثانوی ادامه داشته باشد. از این رو بر این باورم که گسترش طرح هایی مانند طرح جهاد همبستگی ملی، سبب اطلاع یابی بیشتر مردم از اوضاع سیل زدگان می شود و می تواند آن ها را در یاری رسانی بهتر کمک کند.

وی در ادامه با اشاره به انبوه روایات وارد شده درباره اهمیت کمک به همنوع، خاطر نشان کرد: در زبان روایات، مواردی مانند گره گُشایی از کار، وسعت برکت در مال و همچنین افزایش برکت در عمر از جمله برکات کمک مردم به دیگران مطرح شده است.

ورود مردم به هر کاری، موفقیت آن را تضمین می کند
این کارشناس مدیریت مالی در پایان سخنان خود، عموم مردم را به استقبال بیشتر از طرح جهاد همبستگی ملی برای ساخت خانه، مدرسه و تهیه اقلام اساسی مورد نیاز سیل زدگان تشویق کرد و بیان داشت: ما بارها شاهد برکت های حضور مردم در صحنه بوده ایم و این بار نیز اطمینان داریم که این کمک رسانی های فزاینده، با حضور مردم به موفقیت می رسد؛ همان گونه که پیش از این هم شاهد حضور حماسی مردم در مقاطعی مانند دوران دفاع مقدس و دیگر بحران های ناشی از حوادث طبیعی بوده ایم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۸۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: نظام مسائل نواحی شهری را با حضور مدیر منطقه و مدیر ناحیه مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جلسه کمیسیون شهرسازی، خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست محسن حق‌شناس نایب‌رئیس و با حضور علی‌فرمانی رئیس شورای شهر و ولی چگینی عضو شورای اسلامی شهر قزوین، معاونان خدمات شهری مناطق و مدیران نواحی و شورایاران نواحی عظیمیه و اسماعیل‌آباد، شهید بابایی و اندیشه و با هدف بحث و بررسی مشکلات این نواحی در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

محسن حق‌شناس، نایب‌رئیس و رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر قزوین در سخنانی ضمن تاکید بر استمرار نشست با شورایاران نواحی اظهار کرد: یک‌بار مشکلات کل نواحی را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهیم و سپس نظام مسائل نواحی شهری را با حضور مدیر منطقه و مدیر ناحیه مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

وی اضافه کرد: همچنین در ادامه مسیر موارد مطرح شده توسط گروه نظارت و پیگیری شورا پیگیری خواهد شد و امیدواریم مشکلات در اسرع وقت رفع شود.

لزوم تعریض جاده قزوین به نجف‌آباد

محمودی شورایار ناحیه اندیشه به بیان مشکلات این ناحیه پرداخت و گفت: ساماندهی جاده اصلی و روکش آسفالت، تأمین روشنایی جاده، درختکاری بوستان، کمبود نیروی خدماتی پسماند، ساماندهی کوچه‌ها و رسیدگی به جداول، کمبود وسیله نقلیه، نصب ست‌های ورزشی در جاده سلامت، وجود افاغنه در منطقه، تعریض جاده قزوین به نجف آباد از جمله مهم‌ترین مشکلات این ناحیه است..

حجت‌الاسلام انصاری شورایار ناحیه عظیمیه و اسماعیل‌آباد هم در سخنانی به تشریح مشکلات این ناحیه از جمله نبود سیستم جمع‌آوری فاضلاب شهری، نبود سالن ورزشی، نبود چراغ روشنایی در مسیر اسماعیل آباد، تیربرق‌های فرسوده در کوچه‌ها، ایجاد فضای سبز و بوستان، توجه به نظافت کوچه‌ها و نظارت بر نخاله‌های ساختمانی پرداخت.

در ادامه جلسه، مسئول ناحیه شهید بابایی و شهید بهشتی در سخنانی به بیان مشکلات این ناحیه از جمله هرس درختان در محلات تابعه این ناحیه، روکش آسفالت در برخی خیابان‌ها و کوچه‌ها، توجه بیشتر سازمان عمران به منطقه، توجه به بهسازی بوستان‌های ناحیه، نظافت سرویس‌های بهداشتی و جدول‌گذاری در سطح ناحیه اشاراتی داشت.

همچنین مافی شورایار ناحیه اسماعیل‌آباد هم در سخنانی ضمن بیان مشکلات این ناحیه از جمله نامشخص بودن حریم رودخانه و جدول‌گذاری و آسفالت آن، تعیین تکلیف کوچه طلاییه و نظارت بر کار تاکسی‌ها خواستار تشکیل جلسات بررسی مشکلات در سطح این ناحیه شد.

به گزارش ایمنا، پس از بیان مشکلات مطرح شده توسط هر کدام از شورایاران نواحی در ادامه هر کدام از مسؤلین نواحی به بیان توضیحات و اقدامات خود در خصوص حل مشکلات این نواحی پرداختند. در این جلسه رئیس و اعضای کمیسیون ضمن بررسی مشکلات نواحی بر لزوم پیگیری با برخی دستگاه‌ها برای برطرف نمودن مشکلات تأکید کردند.

کد خبر 747565

دیگر خبرها

  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • برگزاری فراخوان ایده‌های برتر، طرح‌های ابتکاری و پیشنهاد‌های خلاقانه در مازندران