Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-20@00:30:18 GMT

شاخص‌های عمده بازارکار در سال ۹۶ و ۹۷ + اینفوگرافیک

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۹۰۶۷

شاخص‌های عمده بازارکار در سال ۹۶ و ۹۷ + اینفوگرافیک

بر اساس نتایج بدست آمده در سه نرخ بیکاری، نسبت اشتغال و نرخ مشارکت اقتصادی بین سال‌های ١٣٩٦ و ١٣٩٧ تغییرات محسوسی دیده نمی‌شود.

در اینفوگرافیک حاضر، نتایج طرح آمارگیری از نیروی کار برای جمعیت ١٠ ساله و بیشتر در سال١٣٩٦ و ١٣٩٧ مقایسه شده است. بر اساس نتایج بدست آمده تغییرات محسوسی در سه نرخ بیکاری، نسبت اشتغال و نرخ مشارکت اقتصادی بین دو سال دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین الگو نسبت اشتغال در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات ( از کمترین به بیشترین) با حدود ١٧,٥ % ، ٣٢%  و ٥٠% دارای تغییر محسوسی نیست. همچنین تغییرات الگوی این سه شاخص مهم بازار کار در طی فصول مختلف در طی دو سال یکسان است. بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی در هر دوسال در فصل تابستان، نسبت اشتغال در فصل بهار ١٣٩٧ و فصل تابستان ١٣٩٦ دارای بیشترین در طی سال بوده اند و نرخ بیکاری در پاییز ١٣٩٧ با ١١.٧ و در تابستان ١٣٩٦ با ١١.٥ دارای کمترین نرخ در بین فصول در سال‌های مذکور بوده‌اند.

در طی فصول سال، سهم اشتغال در بخش کشاورزی در تابستان دارای بیشترین و در فصل زمستان دارای کمترین رقم در طی هر دو سال بوده است. در حالی که سهم بخش خدمات در فصل زمستان دارای بیشترین سهم در طی فصول سال و طی هر دو سال بوده است. سهم اشتغال در بخش صنعت در نیمه دوم سال در هر دو سال نسبت به نیمه اول سال (فصول بهار و تابستان) بیشتر بوده است.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000DW9 برچسب ها: آمار اقتصادی ، نیروی کار ، مرکز آمار ایران ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: آمار اقتصادی نیروی کار مرکز آمار ایران بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۹۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

استاندار قم گفت: ۸۰ درصد درآمد استان قم از محل دریافت مالیات است و سایر منابع مانند گمرک و غیره درآمد چندانی برای استان قم ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمدآقامیری در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: 80 درصد درآمد استان قم از محل دریافت مالیات است و سایر منابع مانند گمرک و غیره درآمد چندانی برای استان قم ندارد.

وی با تاکید بر ضرورت به موقع تسهیلات تکلیفی رونق تولید، افزود: پرداخت این تسهیلات در روزهای پایانی نمی‌تواند در رونق تولید اثر چندانی داشته باشد.

استاندار قم با بیان اینکه نسبت رشد اعتبارات قم نسبت به میزان نرخ رشد جمعیت استان به شدت با عدم توازن روبه رو است، گفت: قم یک استان صنعتی نیست و درآمدهای آن قابل مقایسه با استان‌های صنعتی نیست.

استاندار قم با انتقاد از عدم ارزش افزوده و بازگشت اعتبارات در برخی درآمدهای استان مانند معدن ونارچ، تعزیرات، جرایم راهنمایی و رانندگی و غیره، عنوان کرد: یکی از اولویت‌های مهم امسال قم تلاش در بازگشت سهم قانونی قم از محل این درآمدهاست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه درآمد امسال استان قم 7.3 همت (هزار میلیارد تومان) تعیین شده گفت: عدد و رقم آن از عهده کارکنان، کسبه و تولیدکنندگان خارج است.

احمد امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه مالیات و درآمد سال گذشته قم 4.2 همت بود، افزود: طی جلسات هفته آینده کمیسیون تلفیق، تلاش خواهیم کرد تا درآمد تکلیفی به 5 همت کاهش یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سقف متحرک چیست و مزایای آن در همه فصول
  • وضعیت شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی
  • استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • کیفیت هوای ۶ منطقه مشهد «پاک» است
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • اینفوگرافیک | تکمیل تونل خوانسار و راه های دسترسی به آن
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته