Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-24@16:06:29 GMT

کامیون هایی با سوخت هیدروژن در حال ساخت هستند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۹۰۹۶

کامیون هایی با سوخت هیدروژن در حال ساخت هستند

شرکت تویوتا از تولید یک کامیون قدرتمند خبر داده که از هیدروژن به عنوان سوخت استفاده می‌کند و میزان آلایندگی زیست محیطی آن صفر است.

تویوتا روز گذشته از این کامیون در لس‌انجلس رونمایی و تاکید کرد: قدرت این کامیون جدید از دیگر کامیون‌های دیزلی بهتر و بیشتر است. 

براساس اطلاعات منتشر شده، طراحی و تولید این کامیون در اوایل سال ۲۰۱۷ آغاز شد و راننده‌ای که پشت فرمان این کامیون می‌نشیند قادر است با یک بار سوخت‌گیری در روز مسافتی قائل بر ۴۸۰ کیلومتر را بپیماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین میزان مسافتی که توسط این کامیون هیدروژنی طی می‌شود، دست کم دو برابر بیش از کامیون‌های معمولی دیگر است. 

علاوه بر این، اگر روند جایگزینی کامیون‌های هیدروژن سوز خوب پیش رود منجر به کاهش ۵۰۰ تنی انتشار گاز دی اکسید کربن در طول یک سال خواهد شد.

تویوتا اعلام کرده است: قرار است ده کامیون از این نوع به صورت آزمایشی با بودجه‌ای ۴۱ میلیون دلاری تولید شوند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۹۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت چگونه به برقی‌سازی حمل و نقل عمومی کمک کند؟

کارشناس حوزه حمل و نقل و ترافیک دو مورد از کمک‌هایی که لازم است دولت در برقی‌سازی حمل و نقل عمومی انجام دهد را تبیین کرد. - اخبار اجتماعی -

محمود صفارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ورود تاکسی‌ و اتوبوس‌های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اظهار کرد: تغییر رویه دادن در مصرف سوخت‌های فسیلی و برقی‌سازی وسایل حمل و نقل هیچ شکی نیست و در همین راستا برخی شهرهای دنیا ممنوعیت‌هایی در تولید خودروهای احتراقی طی دو سال آینده وضع کرده‌اند. 

وی ادامه داد: به طور کلی جامعه جهانی در حال حرکت به سمت برقی‌سازی خودروهاست و ما نیز چاره‌ای جز حرکت در این مسیر نداریم البته نیروگاه‌های تولید برق هم باید از سوخت پاک استفاده کنند زیرا در صورت استفاده از مازوت یا گازوئیل باز هم با آلودگی هوا مواجه خواهیم شد.

این کارشناس حوزه حمل و نقل و ترافیک تصریح کرد: روند بهره‌مندی از تاکسی‌ها و اتوبوس‌های برقی باید یک برنامه ادامه‌دار باشد و آن را به صورت مقطعی رها نکرد در این زمینه لازم است دولت در کنار کمک به تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز، در تأمین برق نیز کمک کند و با تعیین امتیازات ویژه‌،‌زمینه توسعه خودروهای برقی را فراهم کند چراکه این امر در نهایت منجر به حفظ سلامت مردم، کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت می‌شود. 

وی افزود: دولت می‌تواند برای تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی و بادی ایجاد کند تا نیاز به نیروگاه‌های سوخت فسیلی نیز کمتر شود. 

صفارزاده با اشاره به ضرورت حمایت دولت در کمک به تأمین منابع مالی مورد نیاز برای واردات اتوبوس‌ و تاکسی‌های برقی تصریح کرد: در عین حال، تا زمانی که بتوانیم خودروهای برقی مورد نیاز را به میزان لازم، با سرعت و کیفیت بالا و قیمت مناسب را در کشور تولید کنیم، باید واردات اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی را اجرا کنیم تا مسیر تغییر و توسعه در این زمینه سریع‌تر فراهم شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در یزد
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • سوخت تخصیصی بخش کشاورزی جهرم رصد می‌شود
  • ۱۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در میرجاوه توقیف شد
  • دولت چگونه به برقی‌سازی حمل و نقل عمومی کمک کند؟
  • توقیف ۱۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در میرجاوه