Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@14:21:54 GMT

سیل، آسیبی به موزه‌های کشور وارد نکرده است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۹۱۳۹

سیل، آسیبی به موزه‌های کشور وارد نکرده است

مدیرکل امور موزه‌ها گفت: خوشبختانه سیل و بارندگی‌های اخیر هیچ آسیبی به موزه‌های کشور وارد نکرده است.

به گزارش ایمنا، محمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه‌ها اظهار کرد: خوشبختانه با اجرای اقدامات پیشگیرانه بارندگی‌های اخیر و سیل هیچ‌گونه خسارتی به موزه‌های کشور وارد نکرده است.

وی ادامه داد: با توجه به حجم گسترده بارندگی و جاری شدن سیل، برای احتیاط برخی مخازن موزه‌ها خالی و یا جابه جا شد تا در صورت نفوذ آب به موزه، آثار تاریخی آسیب نبیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگر اضافه کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان‌های درگیر سیل با ایجاد سیل بند و با استفاده از گونی‌های شن مانع از نفوذ آب به موزه‌ها شدند، برخی موزه‌ها هم برای جلوگیری از بروز خسارت احتمالی در زمان جاری شدن سیل تعطیل شدند تا امکان اجرای اقدامات پیشگیرانه وجود داشته باشد.

مدیرکل امور موزه‌ها افزود: برخی اماکن تاریخی مانند قلعه فلک‌الافلاک که کاربری موزه‌ای نیز داشتند همچنان تعطیل هستند که به محض انجام امور کارشناسی و تکمیل بررسی‌ها، این موزه نیز بازگشایی می‌شود.

وی گفت: تمام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از نفوذ آب و خسارت سیل به موزه‌ها در استان‌های خوزستان، کرمانشاه و لرستان به طور کامل اجرا شده است و نگهداری و حفاظت از آثار تاریخی در اولویت برنامه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان‌ها و اداره‌کل موزه‌ها است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آسيب ديده سیل موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۹۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصف استان کرمان وقف است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به وجود ٨ هزار و ١٠٠ موقوفه در سطح استان کرمان گفت: نصف استان کرمان، وقف است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام علی جلالی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو با اشاره به وجود ٨ هزار و ١٠٠ موقوفه در سطح استان کرمان گفت: نصف استان کرمان، وقف است.

وی افزود: همچنین حدود ٧٠ درصد شهر کرمان نیز وقف می‌باشد.

او استان کرمان را جزو پنج استان برتر کشور از لحاظ تعداد موقوفات بر شمرد و بدون ذکر مبلغ ریالی اظهار داشت: استان کرمان رتبه ششم درآمد موقوفات سطح کشور را نیز دارا می‌باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ وقف گفت: بیشترین موقوفات استان کرمان در شهر‌های کرمان، رفسنجان، سیرجان، زرند و بافت و کمترین موقوفات در شهر‌های جیرفت، کهنوج، کوهبنان و شهداد قرار دارند.

جلالی بیشترین میزان نیات واقفین را برپایی مراسم عزاداری ائمه اطهار (ع) خصوصا امام حسین (ع) و تعزیه، امور خیریه، عتبات عالیات و امور مدارس دینی ذکر کرد و افزود: در استان کرمان، موقوفه قرآنی وجود ندارد.

وی در مورد مساحت برخی موقوفات بزرگ شهر کرمان نیز گفت: موقوفه طهماسب آباد ٦٠٠ هکتار، موقوفه گنجعلیخان ٤٠٠ هکتار و موقوفه میرزاصادقی نیز ٥٠٠ هکتار می‌باشد.

دیگر خبرها

  • موزه‌ها و اماکن تاریخی-فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است
  • موزه‌ها، اماکن تاریخی و فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است
  • به‌روزرسانی اعتبار دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور جهان
  • وزیر امور خارجه وارد ترکمنستان شد
  • چند گردشگر خارجی به گیلان آمدند؟
  • ۶۱۴ هزار خودرو وارد استان بوشهر شده است
  • موزه فسیل‌های ۲۰ میلیون ساله و حمام قدیمی سنگی دو جاذبه گردشگری شهرستان کبودراهنگ
  • فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان میزبان ۲ هزار مسافر در ۲ روز
  • بیش از ۳ میلیون نفر در ایام نوروز از اماکن تاریخی بازدید کردند
  • نصف استان کرمان وقف است