Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@00:23:18 GMT

تعیین‌ تکلیف زمین‌های بلااقدام در شهرک‌های صنعتی

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۹۴۱۰

تعیین‌ تکلیف زمین‌های بلااقدام در شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از شهرک صنعتی، آیت‌الله علی خاتمی در دیدار با مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان اظهار کرد: باید از ظرفیت موجود در شهرک‌های صنعتی استان نهایت استفاده صورت بگیرد؛ البته این امر مستلزم این است که قراردادهایی که در سال‌های گذشته منعقدشده و به سرانجام نرسیده‌اند و موجب معطل ماندن زمین در شهرک‌ها شده‌اند در سریع‌ترین زمان تعیین تکلیف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شهرک‌های صنعتی مانند نهادهای حمایتی نیست تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی محیط صنعت و اشتغال است و باید برای جامعه تولید ثروت بکند.

امام‌جمعه زنجان با تأکید بر پایش و پالایش مشکلات موجود واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی به‌صورت مستمر خاطرنشان کرد: برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی باید فرصت را به کسانی داد که دانش، سرمایه و توان لازم را داشته و به عبارتی کننده کار باشند.

خاتمی با اشاره به لزوم استفاده از توانمندی نخبگان و جوانان تأکید کرد: انتظار دارم شرکت شهرک‌های صنعتی تعامل سازنده‌ای با پارک‌های علم و فناوری داشته و در راستای حمایت از جوانانی که ایده‌ها و طرح‌های جدید دارند گام بردارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت در سال گذشته، اظهار کرد: پارسال با تمام توان کار کردیم و توانستیم با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در جذب منابع مالی در کشور رتبه نخست را کسب کنیم.

ایرج احمدی ادامه داد: واگذاری ۶۳ هکتار زمین در قالب ۲۰۰ فقره قرارداد، به بهره‌برداری رسیدن ۱۱۶ واحد در سطح شهرک‌های صنعتی استان، اخذ مجوز زیست‌محیطی شهرک صنعتی سلطانیه و واگذاری زمین به متقاضیان، تکمیل زیرساخت‌های ناحیه کارگاهی ظریفان و به بهره‌برداری رساندن آن به عنوان نخستین مجتمع کارگاهی صنایع دستی کشور، راه‌اندازی کلینیک صنعت، آغاز توسعه خوشه چاقوی زنجان، کسب رتبه نخست در احیای آب‌های صنعتی در کشور و اخذ ۱۰۰۰ فقره سند تک برگی برای شهرک‌های صنعتی استان از جمله اقدامات صورت گرفته در سال گذشته است.

وی با اشاره به جدیت شرکت شهرک‌های صنعتی در تعیین تکلیف قراردادهای راکد، افزود: سال گذشته ۸ هکتار از زمین‌های بلااقدام در شهرک‌های صنعتی استان تعیین تکلیف شدند. البته بحث خلع ید باید روند و پروسه حقوقی خود را طی کند که کمی زمان‌بر است.

احمدی تصریح کرد: برای امسال نیز پنج برنامه محوری و شاخص در نظر گرفته‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به بهره‌برداری از شهرک صنعتی شهید شهریاری (زنجان ۴)، احداث ناحیه کارگاهی صنایع‌دستی نیکان و آغاز توسعه خوشه مس استان زنجان اشاره کرد که امیدوارم با رهنمودها و حمایت‌های مسئولان ارشد استان و نیز همکاری سایر نهادهای ذی‌ربط به سرانجام مطلوب برسند.

کد خبر 4598258

منبع: مهر

کلیدواژه: علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۹۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، میثم آذرسا با اشاره به لزوم تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در سال جاری، گفت: براساس برنامه‌های وزرات راه و شهرسازی مکلف شده‌ایم هر آنچه که از مسکن مهر در سطح استان باقی مانده است تا پایان سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح مسکن مهر در خوزستان افزود: تعهد استان در طرح مسکن مهر، ساخت ۷۷ هزار و ۳۲۷ واحد در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر بود که ساخت این واحد‌ها در دولت نهم آغاز شد.

آذرسا ادامه داد: بخش عمده این واحد‌ها تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است، اما بخشی از طرح‌های مسکن مهر استان خوزستان مشکل حقوقی دارند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه تا رفع مسائل حقوقی فعالیت در برخی از طرح‌ها امکان پذیر نیست، اضافه کرد: طرح‌های زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی، در دستور کار برای خرید مستحدثات قرار گرفته‌اند و از دستور کار مسکن مهر خارج می‌شوند، همچنین طرح‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی با کمک دولت تکمیل و تا پایان امسال به متقاضیان تحویل داده خواهند شد.


وی می‌گوید: با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور، قرار است بخشی از طرح‌های فاقد متقاضی مسکن مهر را پس از حل موضوعات حقوقی و قضایی به نهضت ملی تبدیل کنیم.

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم
  • پایش ظرفیت تولید ۲ هزار واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی تهران
  • واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند
  • دستگیری ۳ نفر دیگر در پرونده فساد شهرک صنعتی و شرکت عمران پرند
  • تعیین تکلیف حدود ۷ هزار چاه کشاورزی در مازندران
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • معرفی توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران
  • توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران معرفی می‌شود
  • تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان
  • تعیین تکلیف احداث شهرک دام غرب شهرکرد پس از ۱۸ سال