Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،فرمانده مرزبانی سیستان وبلوچستان در بازدید از نقاط سیل زده شمال استان گفت: با توجه به افزایش میزان ورود سیلاب به منطقه سیستان، بلافاصله مرزبانی و سایر دستگاه‌های فعال در ستاد مدیریت بحران استان وارد عمل شدند.

ملاشاهی افزود: مرزداران استان در کنار وظیفه ذاتی خود که حراست و پاسداری از حریم جمهوری اسلامی ایران است از لحظه اول ورود سیلاب به منطقه سیستان همراه سایر یگان‌های نظامی، دولتی و امدادی در محل حاضر و با استفاده از تمامی امکانات و تجهیزات موجود به یاری آسیب دیدگان شتافتند و آمادگی هر گونه کمک به مردم منطقه را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتهای پیام/پ

بازدید از مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۹۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید و سیلاب در نوار جنوبی

سازمان هواشناسی با صدور هشدار بارش‌های شدید از ‌آب‌گرفتگی گسترده معابر،سرریز سدها، انسداد راه‌ها، تخریب پل، اختلال جدی در سفر و خسارت به کشاورزان خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان،کرمان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه جنوبی استان‌های اصفهان، یزد، شرق خوزستان،‌ جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و چهارشنبه علاوه بر این مناطق در خراسان جنوبی رگبار شدید باران رعدوبرق وزش باد شدید، تگرگ و در برخی نقاط گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

پنجشنبه در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان بارش با شدت کمتر ادامه دارد. همچنین امروز در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

در بعدازظهر جمعه در برخی نقاط شمال غرب، غرب استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی و بعدازظهر شنبه علاوه بر این مناطق در دامنه‌های زاگرس جنوبی، برخی نقاط استان‌های فارس و هرمزگان رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت گاهی گردوخاک پیش بینی می شود.

امروز در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد. خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا پنجشنبه مواج و طوفانی هستند.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۹

نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و احتمال تگرگ

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۸: چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، شرق و نیمه جنوبی اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، شمال شرق خوزستان، ارتفاعات استان‌های تهران و مازندران.

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۹: خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، یزد، جنوب اصفهان، ارتفاعات استان‌های تهران و مازندران.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و درختان آسیب‌پذیر.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: صبح سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۸

زمان پایان: اواخر وقت چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۹

نوع مخاطره: بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک، تگرگ

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۸: هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر.

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۹: نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آب‌گرفتگی معابر به‌صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر،خسارت به محصولات باغی و زراعی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفرهای هوایی و دریایی.

توصیه: عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون‌شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، بازگشایی دهانه پل‌ها، اجتناب از سفرهای برون‌شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، خروج شهروندان از تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه، مدیریت زمین‌های کشاورزی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها، انتقال محصولات کشاورزی دپو شده در فضای باز به مکان‌های مسقف.

دیگر خبرها

  • ببینید | اولین تصاویر از سیلاب در شهرستان سرباز در سیستان و بلوچستان
  • بارش‌های سیل‌آسا در ۳ استان جنوبی | آخرین خبرها از سیلاب
  • آخرین وضعیت سیلاب در برخی از مناطق جنوبی کشور/۳ کشته در سیستان و بلوچستان و ۳ مصدوم در عسلویه
  • سیل در سیستان و بلوچستان جان ۳ نفر را گرفت
  • جزئیاتی از جان باختن ۳ نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان | ۳ مصدوم در منطقه عسلویه | هشدارهای سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور به مردم
  • بارش شدید و سیلاب در نوار جنوبی
  • بازدید استاندار کرمان از مناطق درخطر سیل جنوب کرمان
  • ورود سامانه بارشی همراه با رگبار از امروز
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان
  • ورود سامانه بارشی به خوزستان