Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@10:25:08 GMT

آسمان استان سمنان نیمه ابری است/ بروز تندباد در دامغان

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۹۴۵۴

آسمان استان سمنان نیمه ابری است/ بروز تندباد در دامغان

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که آسمان غالب نقاط استان سمنان همزمان با روز سه شنبه نیمه ابری همراه با وزش باد و بارش پراکنده به خصوص در ارتفاعات است همچنین بیشینه و کمینه دمای هوای استان برای روز سه شنبه ۲۰ و ۹ درجه بالای صفر است.

بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان هم اکنون ۱۶ و پنج درجه بالای صفر است پیش بینی هواشناسی برای مرکز استان آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و افزایش ابر خواهد بود برای فردا نیز آسمان نیمه ابری در انتظار سمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتمال یخ زدگی در شاهرود

بیشینه و کمینه دمای هوا در شاهرود نیز طی روز سه شنبه و چهار شنبه به ترتیب ۱۲ و دو و ۱۴ و صفر درجه بالای صفر است احتمال بارش پراکنده به خصوص در ارتفاعات این شهرستان نیز وجود دارد. شامگاه سه شنبه و چهارشنبه اما سردترین شب‌های شهرستان شاهرود از آغاز سال ۹۸ خواهند بود.

امروز همچنین سامانه جهاد کشاورزی استان سمنان طی پیامکی به کشاورزان درباره احتمال سرمازدگی باغات خود در شرق استان به خصوص شهرهای شاهرود، رویان، میامی، بسطام و… تذکر داده است.

ورود سامانه کم فشار از سمت شمال غربی و تداخل آن با باد گرم جنوب به شمال دامغان، سبب بروز پدیده تند باد همزمان با شامگاه دوشنبه و صبح سه شنبه شده و هواشناسی استان سمنان اما سرعت این تند باد را ۸۰ کیلومتر بر ساعت گزارش کرده است.

تند باد دامغان را در نوردید

تند باد همچنین سبب بروز پدیده گرد و خاک با میزان قابل توجه در دامغان شده است از سوی دیگر این امر باعث شکسته شدن سرشاخه‌های درختان و آسیب‌های جزئی به برخی زیرساخت‌ها شده است. شامگاه گذشته اما در دیباج ۱.۵ میلیمتر باران بارید که با توجه به وزش شدید باد هوای نسبتاً سردی را برای مردم رقم زد. همزمان با ظهر سه شنبه از سرعت وزش باد کاسته شده و هم اکنون باد سنج‌ها عدد ۵۶ کیلومتر بر ساعت را نشان می‌دهند.

دمای فعلی دامغان ۱۴ درجه بالای صفر است و بیشینه و کمینه دمای هوای این کهن دیار صد دروازه برای امروز، فردا و پس فردا به ترتیب ۱۵ و چهار، ۱۷ و سه و ۱۹ و پنج درجه بالای صفر گزارش می‌شود. پیش بینی هواشناسی برای دامغان اما آسمان نیمه ابری همراه با وزش باد برای روز سه شنبه و افزایش ابر، کاهش دما و احتمال بارش برای چهارشنبه است.

گرمسار آفتابی است

در غرب استان سمنان اما هوا کمی گرم‌تر است هم اکنون دمای هوای گرمسار ۱۷ و ایوان کی ۱۶ درجه بالای صفر است همچنین این دو شهر همسایه تنها شهرستان‌های استان سمنان در روز سه شنبه هستند که آسمانی کاملاً صاف دارند.

در مجموع باید گفت مرکز استان سمنان امروز شاهد آسمانی نیمه ابری همراه با وزش باد است از سوی دیگر شاهرود شب بسیار سردی را در پیش رو دارد و امشب و فردا شب دما به صفر می‌رسد که احتمالاً آسیب‌های جبران ناپذیری را نیز به باغات این شهرستان وارد خواهد کرد دامغانی نیز درگیر تند باد هستند تا مجموع پدیده‌های جوی استان سمنان کامل شود.

کد خبر 4598229

منبع: مهر

کلیدواژه: دامغان تندباد شاهرود سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۹۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت هوای مازندران در ۱۰ روز آینده

ایسنا/مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی استان مازندران از روز پنج‌شنبه ۹ تا شنبه ۱۸فروردین به شرح زیر پیش‌‏بینی می‏‌شود.

براساس اعلام هواشناسی مازندران روز پنج‌شنبه ۹ فروردین آسمان استان صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعد از ظهر با افزایش ابر و در مناطق غربی و ارتفاعات با احتمال  بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

اما در روزهای جمعه و شنبه ۱۰ و ۱۱ فروردین هوای مازندران صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و در روز یک‌شنبه ۱۲فروردین آسمان استان نیمه ابری از بعد از ظهر ابری بویژه در نیمه غربی با بارش پراکنده و کاهش دما و وزش باد نسبتا شدید مواجه هستیم.

طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران روز دوشنبه ۱۳ فروردین در مناطق ساحلی و جلگه‌ای نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده و وزش باد؛ در ارتفاعات آسمان ابری و مه آلود با بارش باران، وزش باد و کاهش دما همراه است.

همچنین در روز سه‌شنبه ۱۴ تا پنج شنبه ۱۶ فروردین آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دما، در روز جمعه ۱۷ همین ماه، هوا نیمه ابری گاهی ابری با احتمال بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی مازندران روز شنبه ۱۸ فروردین را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقرار جو نسبتاً پایدار در البرز تا روز شنبه
  • وضعیت هوای مازندران در ۱۰ روز آینده
  • آسمان نیمه ابری در مازندران
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۸ فروردین
  • پیش بینی وزش باد شدید و گرد و خاک در البرز
  • وزش باد شدید در تهران/ افزایش دما تا شنبه
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۸ فروردین
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۷ فروردین
  • تشدید تلاطم دریا در خلیج فارس از بعدازظهر و شب، ۷ فروردین
  • آسمان صاف و نیمه ابری در مازندران