Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@09:19:00 GMT

امام جمعه بیرجند: طرح جامع برای حفظ سلامت ارائه شود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۹۵۳۱

امام جمعه بیرجند: طرح جامع برای حفظ سلامت ارائه شود

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه شنبه در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در هر مکانی که فقدان سلامت وجود دارد باید دلایل آن را دریابیم چون قتل ها، افسردگی ها، بیماری های روانی و سایر همه ریشه در نبود سلامت انسان دارد.
وی با تاکید بر اینکه سلامت بشر در معرض خطر قرار گرفته است عنوان کرد: رعایت نکردن تغذیه درست، عصبی شدن، مصرف مواد مخدر و سایر زمینه های بروز بیماری های مختلف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه بیرجند اضافه کرد: رعایت بهداشت و اقدامات اولیه این موارد هنگامی قابل انجام است که انسان از نظر ایمانی و اخلاقی ساخته شود.
وی ادامه داد: آنچه به تعلیمات دانشگاه علوم پزشکی مربوط می شود این است که در تربیت پزشک بیش از آنکه به تخصص بپردازند به تقویت ایمان آنان کمک کنند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: همواره باید از اخلاق پزشکان متعهد که به وظایف خود عمل می کنند قدردانی کرد اما نباید نگاهتان نسبت به آن دسته از پزشکانی که اخلاق و وظیفه اصلی خود را به فراموشی سپرده اند دور بماند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: مقصر پیشرفت بسیاری از میکروب ها خود ما انسان ها هستیم لذا باید هر فردی بهداشت را ابتدا در زندگی شخصی خود آغاز کند.
وی یادآور شد: بهداشت بلایای طبیعی نیز به اخلاق و ایمان مربوط است به عنوان مثال در سیل اخیر، باران رحمت الهی بود اما به خاطر رعایت نکردن مسائل پیشگیرانه سبب شد بسیاری از مردم در سیل گرفتار شوند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مقدمات فساد فراهم می شود و پس از دیدن آثار آن همه نوحه خوان می شوند.
وی عنوان کرد: وقتی مهندس ساختمان تنها به فکر امضا دادن باشد و هیچگونه نظارتی صورت نگیرد طبیعی است که یک ساختمان با اندک زلزله ای فرو می ریزد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: حرص و طمع یک عده سرمایه دار لیبرال که دنیا را خورده اند زیاد شده و به کشورهای ضعیف حمله می کنند و مردم را قتل عام، کشورها را ویران و کودکان را آواره می کنند.
وی تاکید کرد: بشر از نظر اخلاقی و ایمانی باید به گونه ای تربیت شود که جلوی ستمگران، دزدان و اختلاس گران را بگیرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: تا افکار عمومی جای خودش را پیدا نکند و به یک اصلاح ریشه ای نرسد هر چه بیمارستان در کشور و استان ساخته شود باز هم کم است.
وی گفت: دایره بهداشت در جهان انسان، دایره ای بسیار وسیع است و همه نیز در آن مسئول هستیم.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: به جای اینکه دارو بیشتر جنبه درمانی داشته باشد جنبه تجاری به خود گرفته است که در دیگر مسائل از جمله غذا و میوه نیز اینگونه است.
7557 * 6054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 تغذیه خراسان جنوبی دارو دانشگاه علوم پزشکی قتل 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۹۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهیاران بخش سعد آباد کمک به خانه‌های بهداشت را در اولویت قراردهند

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه امین نژاد صبح پنج شنبه در جمع کادر بهداشت و درمان مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت روستاهای بخش سعدآباد به مناسبت هفته سلامت، ضمن برشمردن عوامل سلامت و بهداشت در پویایی و تحرک اجتماعی گفت: توسعه هر جامعه بر پایه سلامت روحی روانی و جسمی استوار است و می‌طلبد که کادر بهداشت و درمان با ترویج فرهنگ غذای سالم اقدامات پیش‌گیرانه در جهت کنترل گسترش بیماری‌های فراگیر را بیش از پیش در دستور کار خود قرار بدهند.

بخشدار سعدآباد با اشاره به موضوع مهم آسیب‌های اجتماعی از جمله تفکر و اقدام به خودکشی افزود: مراکز بهداشت و درمان شهری و روستایی، مراکز بهزیستی و آموزش و پرورش به عنوان نقطه ثقل شناسایی و ارائه مشاوره به موقع می‌توانند نسبت به این معضل اجتماعی نقش بسزایی را داشته باشند که در این زمینه باید با برنامه ریزی و وحدت رویه بین سازمانی، مثلث مشاوره و پیشگیری را ترسیم کرد.

وی از دهیاران خواست که در تدوین بودجه سالانه موضوع کمک به خانه‌های بهداشت را یکی از اولویت‌های خود قرار داده و از هیچ کوششی با در نظر گرفتن قانون دریغ نکنند.

در حاشیه بازدیدهای بخشدار سعدآباد که در معیت امام جمعه سعدآباد، جانشین بخشدار سعدآباد، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه سعدآباد، شهردار سعدآباد، رئیس مرکز جامع سلامت شهر سعدآباد، رئیس شورای اسلامی بخش و هیأت همراه انجام پذیرفت، حضور در جمع کادر مدیریتی، آموزشی و دانش آموزان مدارس خرد و کوشا ضمن بازدید از نمایشگاه غذاهای بومی محلی به عنوان ترویج استفاده از غذای سالم و پیشگیری از بیماری‌های مرسوم در سنین نوجوانی و جوانی در بین دانش آموزان، زنگ سلامت نواخته شد و سپس از مدیریت مدرسه، مربیان و چند تن از دانش آموازان تقدیر شد.

قابل توضیح اینکه در این مراسم چندین اصله درخت در مرکز جامع سلامت نظر آقا و خانه بهداشت روستای سربست غرس شد.

کد خبر 6088386

دیگر خبرها

  • دهیاران بخش سعد آباد کمک به خانه‌های بهداشت را در اولویت قراردهند
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند