Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@05:39:45 GMT

صادرات بخش تعاون کاشان 2.5 برابر افزايش يافت

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۹۵۴۷

صادرات بخش تعاون کاشان 2.5 برابر افزايش يافت

خبرگزاري آريا - کاشان - ايرنا - رييس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي کاشان گفت: صادرات بخش تعاون اين شهرستان در سال 97 به نسبت سال پيش از آن 2.5 برابر افزايش نشان مي دهد.

به گزارش ايرنا، حسن رمضاني روز يکشنبه به مناسبت روز جهاني کار و کارگر در نشستي با خبرنگاران کاشان افزود: افزون بر يکهزار کالا شامل گلاب، عرقيات گياهي، سرب، سنگ هاي معدني و همچنين 12 هزار قطعه کبک در سال گذشته از اين شهرستان به خارج از کشور صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به صادرات اين کالاها به کشورهاي حاشيه خليج فارس، آسياي ميانه، عراق، پاکستان، لبنان، کانادا و برخي کشورهاي اروپايي بيان کرد: کالاهاي صادراتي از نظر وزني نيز 2 برابرافزايش يافته بود.
رييس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي کاشان اضافه کرد: سال گذشته بيش از 110 ميليارد ريال تسهيلات اشتغال پايدار روستايي پس از تصويب کارگروه اشتغال شهرستان از سوي بانک هاي عامل براي 84 طرح کشاورزي، دامداري و صنايع تبديلي پرداخت شد.
وي همچنين به پرداخت 420 ميليارد ريال تسهيلات اشتغال فراگير به 44 طرح در شهرک هاي صنعتي عنوان کرد: 10 ميليارد ريال نيز براي ايجاد مشاغل خانگي با کارمزد چهار درصد براي اجراي 80 طرح در اختيار اداره هاي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، فرهنگ و ارشاد اسلامي، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزي قرار گرفت.
به گفته رمضاني، افزون بر 13 هزار نفر- ساعت آموزش هاي ايمني و قانون کار در واحدهاي اقتصادي و ويژه مقرري بگيران بيمه بيکاري با هدف افزايش بينش جامعه کارگري شهرستان کاشان در سال گذشته برگزار شد.
رمضاني ادامه داد: سه هزار و 200 مورد بازرسي از واحدهاي فعال اقتصادي براي بررسي نحوه رعايت قوانين کار و ايمني نيز در سال 97 صورت گرفت که مشکلات اين واحدها هم رصد و براي بررسي و پيگيري به فرمانداري کاشان و استانداري اصفهان بازتاب داده شد.
وي همچنين اضافه کرد: بيش از 2 هزار پرونده شکايت نيز سال گذشته بين کارگران و کارفرمايان با برگزاري سه هزار نشست مورد بررسي قرار گرفت که 44 درصد راي هاي صادر شده به صورت توافق بين کارگر و کارفرما بود.
رييس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي کاشان يادآور شد: 287 شرکت تعاوني با اشتغالزايي چهار هزار و 589 نفر به صورت مستقيم در شهرستان کاشان فعاليت مي کنند و 196 هزار نفر سهامدار اين شرکت ها در بخش هاي خدماتي، صنعتي، کشاورزي و مسکن هستند.
شهرستان کاشان با جمعيت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله نزديک به 200 کيلومتري شمال اصفهان قرار دارد.
11 ارديبهشت ( اول مي) روز جهاني کار و کارگر نامگذاري شده است.
6136/8123
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۹۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور امدادگران در سیل کاشان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدنوید متقی، با اشاره به باران سیل‌آسا، به توضیح جزئیات گزارش اولیه حادثه سیل و آب‌گرفتگی پرداخت و گفت: روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت، گزارش سیل و آبگرفتگی در شعب شهرستان‌های نائین، کاشان و آران و بیدگل استان اصفهان اعلام شد.

وی ادامه داد: سیل ۲ دستگاه خودروی کامیون را در شهرستان نائین با خود برد و باعث آسیب و خرابی به ۳ باب خانه در شهرستان آران و بیدگل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان افزود: تیم‌های عملیاتی در شعب نائین و آران و بیدگل، در حال امدادرسانی و امدادگران در شهرستان کاشان در حال ارزیابی اولیه آسیب وارده هستند.

کد خبر 6086859

دیگر خبرها

  • سیلاب از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد + فیلم
  • آخرین وضعیت کاشان پس از وقوع سیل
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • حضور امدادگران در سیل کاشان
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و تولید