Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-18@06:04:07 GMT

کاهش آسیب های اجتماعی در گرایش به هنر میسر است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۹۵۶۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین حجت الاسلام علی انصاری معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در مراسم آغاز رقابت های دانش آموزی در جشواره فرهنگی و هنری بیان کرد: معتقدیم هویت ملی دانش آموزان در فعالیتهای فرهنگی بیشتر شکل می گیرد و قالب هنر بسیار فرصت خوبی برای پرورش نسل خلاق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در دوره ای زندگی می کنیم که هنر، ذایقه ها و باورها را تغییر داده و این یکی از ظرفیتهای هنر است. بشر امروز بدنبال فرصتی جهت درمان ناهنجاری های درونی خود است تا رنج درون خود را درمان کرده و راههای زیادی را تجربه می کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: مذهب، ایمانها و باورهای معنوی یکی از راههای گریز از این آسیبهاست. اما هنر به عنوان یکی دیگر از این راهها نقش موثری در کنترل ناهنجاری های درونی افراد دارد.
.
انصاری عنوان کرد: اگر افراد به هنر وهنرمند گرایش یابند در واقع جامعه سالم می ماند و نباید نگران آن جامعه بود. هنرمندان باید درمان درد جامعه باشند و آسیبهای اجتماعی را با هنر خود دریابند.

وی افزود: در جوامعی که هنر وجود دارد و مردم با هنر عجین هستند بسیاری از آسیبهای اجتماعی درمان می شود. هنر در واقع آشتی با طبیعت است و وظیفه هنرمند آگاه کردن مردم است. در طول تاریخ، بشر به دلیل عدم قناعت مشکلاتی برای خود ایجاد کرده است که این امر به دلیل فرصت طلبی و عدم احترام به محیط پیرامون است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: هنرمند باید با هنر خود به دیگران بیاموزد که راه نجات بشر همزیستی است و مفاهیم همزیستی را در قالب هنر بیاموزد. امروز مفاهیم در آموزش و پرورش موضوعاتی تکراری است. باید به دانش آموزان بیاموزیم که با عشق، خود را برای دیگرا بخواهند و با روشهای اصولی در قالب هنر، دانش آموزان را در برخورد با محیط پیرامون توانمند سازیم.
1010/پ30/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۹۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آموزشی توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، محمد آیینی با بیان اینکه حمایت از زنان سرپرست خانوار موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود گفت: این دوره به صورت رایگان ابتدا در کرج و سپس در شهرهای دیگر استان برگزار می شود.
محمد آئینی با اشاره به برگزاری این دوره با هماهنگی دفتر امور زنان خانواده استانداری البرز، گفت: برگزاری این دوره به منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که تحقق آن نیازمند مشارکت همه بخش‌ها اعم از نهاد‌های دولتی، سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی است.
مدیرکل استاندارد استان البرز گفت: در این دوره آموزش های لازم در حوزه مشاغل خانگی، دریافت مجوزهای استاندارد، توسعه مشاغل خانگی، کار آفرینی به متقاضیان ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی قزوین رونمایی می‌شود
  • اهدای ۴۵ قفسه کتاب به مدارس ۱۰ استان
  • اجرای طرح آموزشی توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
  • دستگاه قضایی، حامی دانش آموزان در معرض آسیب است
  • لزوم راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان/ انسجام بخشی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان
  • دستگاه قضایی حامی دانش‌آموزان در معرض آسیب است
  • تدوین راهنمای درمان و کاهش آسیب اختلالات مصرف مواد افیونی