Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه، در آستانه میلاد باسعادت حضرت مهدی (عج) منجی عالم، نخستین آموزشگاه خط و نقاشی‌خط و باشگاه کتاب و کتاب‌خوانی «باران هنر» و همچنین نگارخانه «وصال» با مدیریت استاد غلام‌عباس خاموشی در ابرکوه، با حضور محمود دهقان معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، هیئت همراه و برخی مسئولین شهرستان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خاموشی در حاشیه مراسم افتتاحیه در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه اظهار کرد: در راستای اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت هدایت، رشد و توسعه فعالیت‌های هنری، پرورش استعداد و جذب افراد مستعد، ایجاد انگیزه و ذوق فرهنگی و هنری، روند بهتر آموزش و ارتقاء سطح کیفی آموزش‌ها، مجوز فعالیت این آموزشگاه اخذ شد.

عضو انجمن خوشنویسان ایران، با اشاره به این مطلب که این مرکز محل دائمی نمایشگاه آثار هنری و تولیدی هنرمندان شهرستان خواهد بود، گفت:: آموزش خط نستعلیق از مقدماتی تا ممتاز، شکسته‌نستعلیق، تحریری، خوشنویسی با خودکار، لاتین، نقاشی‌خط حروف‌نگاری، کالیگرافی، بداهه و کلاژ با تکنیک‌های مختلف ازجمله دوره‌های آموزشی است که در این آموزشگاه برگزار می‌شود.

استاد خوشنویسی ابرکوه افزود: آثار برجسته و آموزش خوشنویسی و نقاشی‌خط بر روی سفال، ام دی اف، چوب و اشیاء مختلف از دیگر رشته‌های هنری است که علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در آن به آموزشگاه مراجعه کنند.

دهقان معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان یزد، در این مراسم بیان کرد: ابرکوه در زمینه هنر و فرهنگ جایگاه ویژه‌ای برای خود دارد. هنرمندان این شهر همیشه با ارائه آثار هنری، ارزش هنر را شناخته و با تلاش آن را به هنر دوستان معرفی کردند. انتهای پیام/د 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۹۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر گفت: پس از بررسی آثار رسیده تاکنون ۶۲ اثر صحنه‌ای و ۴۸ اثرخیابانی مورد بازبینی قرار گرفته است.
منصور سلامات افزود: در بخش مسابقه بیست و پنجمین جشنواره ملی تاتر فتح خرمشهر در بخش صحنه‌ای و خیابانی موضوعات آثار نمایشی جلوه حضور مردم در مقاومت ۴۵ روزه خرمشهر در مقابل دشمن بعثی، فتح خرمشهر، مقاومت و دفاع مقدس، پرداخت به مولفه‌های بومی با رویکرد فرهنگ ایثار اقوام ایران زمین در بستر تاریخ خواهد بود.
این جشنواره توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و خرمشهر، انجمن هنر‌های نمایشی با مشارکت و همکاری اداره کل هنر‌های نمایشی، سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداری ویژه شهرستان خرمشهر از ۲۹ اردیبهشت آغاز و آیین اختتامیه سوم خرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
آثار صحنه‌ای در سه سالن نماشی خرمشهر و آثار در خیابانی در مناطق مختلف شهری با رویگرد مناطق محروم اجرا خواهند شد.

دیگر خبرها

  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان
  • پردیس آسمانه هنر ایران افتتاح می‌شود/ برگزاری جشنواره فجر معماری از امسال
  • پردیس آسمانه هنر ایران افتتاح می‌شود/ جشنواره فجر معماری امسال برگزار می‌شود