Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@16:42:40 GMT

برانکو از پرسپولیس شکایت می کند؟

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۹۶۷۹

 این روزها در کنار اخبار مربوط به حضور حساس پرسپولیس در کورس قهرمانی لیگ برتر و بازی‌های سخت در لیگ قهرمانان آسیا بحثی جدی‌تر نیز مطرح است؛ احتمال جدایی برانکو! سرمربی کروات در سال‌های اخیر بارها در آستانه ترک تیم قرار گرفت اما ماندگار شد با این حال امسال در کنار مشکلات همیشگی ازجمله عدم پرداخت به موقع مطالبات، بحث احتمال حضور وی در تیم ملی نیز مطرح است و همین مساله باعث شده هواداران این تیم نگران‌تر از همیشه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ۱۱ماه بدون دستمزد

از آخرین دریافتی برانکو از باشگاه نزدیک به یک سال می‌گذرد. پرسپولیسی‌ها در این مدت به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کردند، در قهرمانی لیگ برتر دبل کردند و موفق به کسب سوپرجام(با حکم کمیته انضباطی)شدند تا یکی از بهترین سال‌های فوتبالی خود را سپری کرده باشند. نکته عجیب اینکه با وجود کسب این افتخارات بزرگ سرمربی محبوب سرخ‌ها هنوز پولی از قراردادش را دریافت نکرده است! افتخاراتی که شاید هر مربی دیگر در هر باشگاهی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به دست می‌آورد دغدغه مالی برای آینده اش نداشت.

 میزان دقیق بدهی

عده‌ای می‌گویند برانکو یک میلیون دلار از باشگاه طلب دارد و بعضی‌ها هم نظرشان روی مبلغ ۶۰۰ هزار دلار است اما پیگیری‌های «فرهیختگان» نشان می‌دهد میزان دقیق بدهی باشگاه به برانکو ۷۰۰ هزار دلار است.

 آخرین قول باشگاه به برانکو

آخرین جلسه‌ای که هیات‌مدیره پرسپولیس با برانکو داشت اواخر هفته قبل بود. در این جلسه جعفر کاشانی یک انگشتر عقیق به سرمربی کروات هدیه داد و مدیران باشگاه با صحبت‌های امیدوار‌کننده سعی کردند دل سرمربی تیم‌شان را به دست بیاورند و به نوعی از او دلجویی کنند. در این جلسه به برانکو قول مساعد داده شد تا تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه طلبش پرداخت می‌شود. عنوان شد که مدیران باشگاه در تلاش هستند تا با تهیه ارز نیمایی بخشی از طلب برانکو را بدهند البته به این شرط که بتوانند به این ارز دسترسی پیدا کنند!

 مصاحبه برانکو و یک علامت سوال

بعد از جلسه مذکور برانکو ابتدا در باشگاه و در یک مصاحبه کوتاه از هواداران پرسپولیس خواست نگران نباشند و بازیکنان این تیم را دعوت به آرامش کرد اما چند ساعت بعد در حاشیه تمرین سرخ‌پوشان به خبرنگاران گفت: «وکیل من کار خودش را انجام می‌دهد و بعد متوجه نتیجه نامه‌های ما به باشگاه خواهید شد!» همین جمله سرمربی کروات پرسپولیس کافی بود تا گمانه‌زنی‌ها درخصوص تاریخ شکایت او به فیفا آغاز شود.

 موضوع نامه‌های وکیل

برانکو یک مربی حرفه‌ای است که بدون شک در انتخاب وکلایش هم حرفه‌ای عمل می‌کند. وکیل برانکو تاکنون سه نامه برای باشگاه نوشته و هربار میزان بدهی و مدت زمان عدم دریافتی موکلش را به مدیران پرسپولیس گوشزد کرده است. این نامه‌ها روال کار است برای پرداختی‌های عقب مانده در یک قرارداد حرفه‌ای که اگر باشگاه از پرداخت مبلغ آن به هر دلیلی سر باز زد در شکایت به فیفا به‌عنوان مدرک استفاد خواهد شد.

 طلب پرسپولیس از فیفا و «‌ای‌اف‌سی»

پرسپولیسی‌ها به دلیل حضور بازیکنانش در جام‌جهانی حدود ۶۸۰ هزار دلار از فیفا طلب دارند. پاداش حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا حدود دو میلیون دلار برای این باشگاه درآمدزایی داشته است که فعلا به دلیل مشکلات ارزی و تحریم‌های بانکی نتوانسته‌اند این پول‌ها را دریافت کنند. با وصول شدن این مطالبات بخش زیادی از مشکلات مالی پرسپولیس حل خواهد شد و بودجه تمدید قرارداد برانکو هم تامین می‌شود اما مساله این است هنوز پولی به حساب باشگاه نیامده و برانکو هم کم‌کم کاسه صبرش لبریز شده است.

 جلسه هیات مدیره با اسپانسر

طی این مدت مدیران پرسپولیس جدا از رایزنی با «ای‌اف‌سی» و فیفا برای دریافت مطالبات‌شان با اسپانسرش هم جلسات متعددی را برگزار کرده‌اند. در آخرین جلسه بین هیات مدیره و اسپانسر باشگاه مقرر شد اسپانسر علاوه‌بر پرداخت بدهی‌های معوقه‌اش درصد پرداختی برای فصل آینده هم داشته باشند. نماینده اسپانسر باشگاه با موافقت ضمنی با شرایط هیات مدیره اعلام کرد به‌زودی مبلغ قابل توجهی به حساب باشگاه واریز می‌کند تا بدهی برانکو هم پرداخت شود. البته شاید هم در حد وعده بماند!

 برانکو فعلا شکایت نمی‌کند مگر آنکه...

برانکو به اطرافیانش گفته فعلا به فیفا شکایت نمی‌کند اما امیدوار است شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که کار به شکایت نرسد و باشگاه بتواند پولش را بپردازد. با این حال اگر راهکار، شکایت باشد تا از منبع طلب باشگاه از «ای‌اف‌سی» و پاداش فیفا، ارز مستقیم به حساب برانکو واریز شود، احتمالا برانکو با هماهنگی باشگاه این کار را انجام خواهد داد.

 ماندن به شرط پرداخت بدهی

برانکو یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد اما ماندن او بستگی به دریافت طلبش دارد. خواسته‌ای که کاملا هم منطقی به نظر می‌رسد. او دوست دارد بماند و حداقل یک سال دیگر در کنار تیم مورد علاقه‌اش باشد اما باشگاه هم باید تعهداتش را انجام بدهد. چنانچه بدهی او تسویه شود او فصل آینده هم در پرسپولیس خواهد ماند.

 پیشنهاد تمدید بلند مدت

سرمربی موفق پرسپولیس حسابی در دل هواداران پرسپولیس جا باز کرده است. ایرج عرب، مدیر و اعضای هیات مدیره باشگاه با اطلاع از این موضوع و البته با رضایت از همکاری با برانکو در تلاش هستند مشکلات مالی را هرچه سریع‌تر حل کنند. عرب امیدوار است با حل و فصل مسائل مالی به پروفسور سرخ‌ها پیشنهاد بدهد چند سال دیگر هم در مجموعه این باشگاه به‌عنوان سرمربی بماند‌. هرچه هست دست‌کم باید تا سیزده‌ام اردیبهشت ماه صبر کرد و دید آیا باشگاه به قول و تعهدش عمل می‌کند یا خیر... .

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پرسپولیس لیگ برتر لیگ قهرمانان آسیا مشکلات تیم ملی لیگ قهرمانان دلار ارز مصاحبه فیفا مشکلات مالی بودجه فصل آینده پرسپولیس فیفا شکایت برانکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۹۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایعات تکراری درباره مهلت پرسپولیس و استقلال برای پرداخت بدهی‌ها

شایعاتی شنیده می‌شود مبنی بر این‌که مهلت پرسپولیس و استقلال برای پرداخت بدهی‌ها به بازیکنان داخلی و خارجی که تا یازدهم فروردین بود، تمدید شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جالب این که پارسال هم چنین مباحثی مطرح شد و حتی عده‌ای گفتند وزارت ورزش از طلبکاران خارجی استقلال مهلت گرفته تا این تیم بتواند مجوز حضور در آسیا را کسب کند اما در نهایت همان‌طور که بعضی از اعضای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای هشدار داده بودند چنین اتفاقی رخ نداد و استقلال از آسیا حذف شد.

امسال هم شایعه شده که مهلت پرسپولیس و استقلال برای پرداخت بدهی‌ها تمدید شده اما بعید به نظر می‌رسد که چنین خبری درست باشد.

استقلال این روزها درگیر پرداخت طلب باشگاه سانتاکلارای پرتغال است و پرسپولیس هم باید با رضا اسدی تسویه کند. از طرفی شنیده می‌شود سه پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال بسته شده و آن‌ها باید پول طلبکاران را پرداخت کنند تا پنجره‌ها باز شود و یکی از موانع حضورشان در آسیا برطرف شود. همه این‌ها در حالی است که هنوز مشکل مالکیت مشترک پرسپولیس و استقلال حل نشده و حتی مدیران دو باشگاه به طور دقیق نمی‌دانند که قرار است باشگاه متبوعشان زیر نظر چه نهادی برود!

استقلال و پرسپولیس تا پایان وقت اداری روز شنبه مهلت دارند با تمام طلبکاران داخلی و خارجی خود اعم از باشگاه، مربی و بازیکن تسویه حساب کنند و در غیر این صورت دچار چالش‌های زیادی خواهند شد.

منبع: خبر ورزشی

کد خبر 739995

دیگر خبرها

  • شایعات تکراری درباره مهلت پرسپولیس و استقلال برای پرداخت بدهی‌ها
  • راهکار استقلال برای حل بدهی به سانتاکلارا
  • راهکار استقلال برای حل شدن ماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • راهکار استقلال برای مجوز حرفه‌ای درماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • یک ایرانی در کادر فنی تیم ملی فوتبال چین
  • یک ایرانی در کادر فنی تیم ملی چین
  • رضا اسدی از پرسپولیس به AFC شکایت کرد
  • شکایت رضا اسدی از پرسپولیس به AFC
  • رضا اسدی از پرسپوليس به AFC شکایت کرد
  • با استناد به قوانین فیفا؛ اعتراض سرمربی تیم ملی وارد نیست!