Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از امدادرسانی مرزبانان هنگ مرزی زابل به سیل‌زدگان شهرستان هیرمند خبر داد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان سرهنگ محمد ملاشاهی اظهار داشت:در ساعات اولیه و به دنبال بارندگی در کشور افغانستان و طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن سیل در دشت سیستان و شهرستان هیرمند، نیرو‌های مرزبانی مستقر در شمال استان در حالت آماده باش کامل بوده و تاکنون در تخلیه روستا‌های مرزی گرفتار در سیلاب نقش ویژه‌ای داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مرزداران هنگ مرزی زابل ضمن انجام وظیفه ذاتی خود که همان پاسداری از مرز‌های ایران اسلامی است، امدادرسانی و کمک رسانی به سیل‌زدگان را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان با قدردانی از دستگاه‌های نظامی، دولتی، امدادی و پشتیبانی دخیل در امدادرسانی، تصریح کرد: مرزبانی استان آمادگی در اختیار گذاشتن تجهیزات مهندسی، امکانات و به کارگیری نیروی انسانی برای کمک به هموطنان گرفتار در سیل را دارد.

سرهنگ ملاشاهی خاطرنشان کرد: مرزبانان با تمام توان به امدادرسانی مرزنشینان می‌پردازند و تا عادی شدن شرایط زندگی، در کنار آن‌ها خواهند بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مرزداران مرزبانی ناجا پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۹۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد

عبدالناصر رئیسی  اظهار کرد: سیلاب به بیش از ۲ هزار هکتار اراضی آبی و دیم زیر کشت محصولات زراعی و باغی مختلف، ۹۶ رشته قنات، ۶۵۰ هزار متر مکعب بندسارهای دیمی، ۱۱۰ حلقه چاه آب کشاورزی، ۲۳ کیلومتر لوله انتقال آب کشاورزی، ۲۰ کیلومتر کانال آبیاری، ۳۲۰ کلنی زنبور عسل و ۳۰ واحد دامداری روستایی صدمات جدی وارد کرد.

وی تصریح کرد با توجه به سیل بی سابقه نیم قرن اخیر و جاری بودن آب رودخانه کاجو و رودخانه های محلی و مسیل‌ها، آب گرفتگی، بسته شدن راه های روستایی و عشایری برخی از نقاط بعد از فروکش کردن آب این مسیرها و اعزام تیم های برآورد خسارت به آن نقاط، احتمال افزایش میزان خسارت وارده وجود دارد.

مدیرجهادکشاورزی قصرقند ادامه داد: این مدیریت با تشکیل جلسه ستاد بحران و آمادگی لازم با تمام امکانات و اطلاع رسانی کامل قبل از بارندگی به تمام کشاورزان و دامداران با صدور اطلاعیه و هشدار و نیز تشکیل تیم های برآورد خسارت بعد از بارندگی جهت برآورد خسارت و بازگشایی منابع آبی، آماده خدمت رسانی از همان ابتدا به بهره برداران و کشاورزان هست‌.

وی گفت: شهرستان قصرقند دارای ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی آبی زراعی و باغی و ۱۰ هزار هکتار دیم با ۱۶۰ رشته قنات در ۶۵۰ کیلومتری از مرکز استان در جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • کشف داروی قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • امدادرسانی به ۹۰۰۰ خانوار در سیستان و بلوچستان | نیرو‌های هلال احمر در حالت آماده باش
  • امدادرسانی‌ هلال احمر به حدود ۴۰ هزار و ۹۳۴ آسیب دیده سیلاب بلوچستان تداوم دارد
  • دستگیری باند قاچاق و توزیع مواد مخدر شهرستان سرخس توسط مرزبانان
  • سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد
  • کشف ۳۰ قوطی شیر خشک قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد
  • انجام ۸۳ سورت پرواز برای امدادرسانی به سیل‌زدگان بلوچستان
  • جزئیات سیل در ۲۵ شهرستان کشور / وضعیت در سیستان و بلوچستان اضطراری است
  • امدادرسانی‌ نیروهای عملیاتی هلال احمر به ۲۸ هزار و ۵۰۴ نفر در جنوب سیستان و بلوچستان