Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@12:01:53 GMT

موج جدید افزایش قیمت نفت در راه است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۹۸۴۹

موج جدید افزایش قیمت نفت در راه است

به درحالی که 10 روز مانده بود به پایان معافیت های هشت کشور خریدار نفت ایران، ترامپ نتوانست بر حس کودکانه خود غلبه کند وپیش از موعد اعلام کرد که دیگر هیچ کشوری حق خرید نفت از ایران را ندارد. این بدان معناست که مشتریان سنتی نفت ایران باید به فکر جایگزینی برای خوراک پالایشگاه های خود باشند. پالایشگاه هایی که با نفت ایران عیار شده و یافتن جایگزین هم زمان بر است وهم هزینه بردار.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما از آنجا که ترامپ تمام تصمیماتش در گروه نهادینه کردن وعده های انتخاباتی ریاست جمهوریش است، تمام تلاش خود را برای مذاکره با عربستان و امارت در جهت افزایش تولید نفت به کار برده است. از سوی دیگر اما جو روانی در بازار نفت بیشترین نقش را در هدایت قیمت بر عهده دارد. همانطور که درسوم اکتبر سال گذشته ودقیقا یک ماه قبل از آغاز تحریم های نفتی ایران از سوی آمریکا بازار نفت با جهش قابل ملاحظه قیمت روبرو شد. در این تاریخ هر بشکه نفت برنت به قیمت 86 دلار و15 سنت رسید. از این رو در حال حاضر نیز شاهد مهیا شدن بازارهای جهانی برای دور جدید صعود قیمت ها هستیم.

گفتنی است با انتشار خبر واشنگتن پست در روز گذشته مبنی بر احتمال عدم تمدید معافیت های خرید نفت از ایران، بازارهای جهانی نفت، کار خود را برای هفته جاری با رشد 3 درصدی قیمت شروع کردند. اما این روند صعودی با انتشار بیانه کاخ سفید در شب گذشته تداوم یافت  و اکنون هر بشکه نفت خام برنت در قیمت 74 دلار و 31 سنت قرار دارد. همچنین هر بشکه نفت وست تگزاس نیز با حفظ روند صعودی خود در رقم دلار65 دلار و85 معامله می شود.

تحلیلگران بر این باورند که عربستان پتانسیل بالا بردن ظرفیت تولید تا 12 میلیون بشکه در روز را دارد اما مسئله اساسی، پا گذاشتن بر توافق نشست 157 اوپک در خصوص کاهش میزان  تولید نفت از سوی اعضای این گروه است. در صورتی که عربستان پیشنهاد امریکا برای جبران حضور نفت ایران را بپذیرد، عملا بر توافقی که خود سردمدار آن بوده، پشت پا زده است واین یعنی تضعیف جایگاه عربستان در گروه اوپک.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 قیمت نفت نفت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۹۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان

سفیر ایران در عربستان امروز با معاون وزیر خارجه این کشور دیدار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی با سعود السطی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه عربستان دیدار و رایزنی کرد. 

طبق اعلام وزارت خارجه عربستان، در این دیدار روابط دوجانبه دو کشور و برجسته ترین موضوعات مورد علاقه مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

تقدیم استوارنامه سفیر ایران به پادشاه مالزیعنایتی: فشار جامعه جهانی برای توقف تجاوزات رژیم اشغالگر قدس یک امر ضروری است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد / اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • ایران رتبه ۹ تولید تخم مرغ در دنیا را داراست
  • عباسی، استاد اقتصاد دانشگاه مریلند: فاصله اقتصاد ایران با ترکیه و عربستان در حال افزایش است/باید بتوانیم تورم را به زیر 20درصد برگردانیم// عبده تبریزی: ایران پتانسیل خروج از وضعیت فعلی را دارد/ در همین نظام هم کم تنش تر با هم زندگی می کردیم
  • دولت عربستان یک میلیارد دلار به شرکت خودروسازی لوسید تزریق کرد
  • افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۲۴
  • زیان افزایش نرخ بلیت موزه ها را آژانس‌داران باید بدهند
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند
  • روسیه دستور کاهش تولید نفت را صادر کرد