Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@07:48:23 GMT

جاده بازکن‌های دشمن!

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۹۸۸۴

جاده بازکن‌های دشمن!

متاسفانه در شرایطی که دشمنان خارجی و داخلی تمام همت خود را به کار بسته‌اند تا مسیر و هدفی را که اندیشه‌های حضرت امام(ره) ترسیم کرده است را به بن بست برسانند، عده‌ای که در آن‌ها ذوق جهالت و نادانی وجود دارد و منتسب به انقلاب و خانواده شهدا هستند خود را جاده بازکن دشمن قرار داده و با آن‌ها همراه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛انقلاب بزرگی که در ایران و در قرن بیستم شکل گرفت و به یک انقلاب تاریخی تبدیل شد، بی تردید بدون رهبری امام خمینی (ره) امکانپذیر نبود، یکی از ویژگی‌های بارز امام راحل این بود که ایشان در همه ابعاد از جمله دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار بود و توأم شدن این ابعاد با شخصیت کاریزماتیک وی، امام را به یک رهبری بی نظیر تبدیل کرده بود.

همین شخصیت و توانایی امام بود که در نهایت انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و ملت را از بند طاغوت و سلسله پادشاهی رهانید و شعار "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران" را به عنوان خواسته یک ملت محقق ساخت.

شخصیت حق طلب، عدالت محور و مردم‌دار امام خمینی موجب شده بود که جریان‌های منحرف و التقاطی که به دنبال تسخیر قدرت، تسلط بر مردم و تغییر مسیر انقلاب بودند، نتوانند در ایشان نفوذی داشته باشند. به همین دلیل است که از همان ابتدای انقلاب و با ناامیدی از نفوذ در امام، گروه‌هایی به مانند مجاهدین خلق (منافقین)، ملی-مذهبی‌ها و ساده اندیشان به تدریج از ایشان فاصله گرفتند و از تقدیس ابتدایی ایشان به انکار و دشمنی رسیدند.

بزرگداشت رحلت امام کمترین کار در حوزه شناخت بنیانگذار انقلاب

اما دشمنی و مخالفت با امام راحل محدود به اوایل انقلاب نبود بلکه در ادامه انقلاب و پس از رحلت ایشان نیز عده‌ای در قالب‌های قبلی و جدید دست به مخالفت با ایشان زدند برخی راه انکار را پیمودند و برخی نیز برای همراه کردن امام با برنامه‌های خود و توجیه کارهایشان دست به تحریف امام و اندیشه‌های وی زدند.

اما همانطور که حوادث مختلف در سال‌های گذشته در کشور نشان داد، تحریف و انکار شخصیت امام خالی از خطر برای ایران نیست. به همین دلیل مقام معظم رهبری در مورد خطر تحریف و انکار امام خمینی هشدار داده و می‌گویند: "تحریف شخصیت امام، تحریف راه امام و تلاش برای منحرف کردن صراط مستقیم ملت ایران است و اگر راه امام گم یا فراموش و یا خدای نکرده عمداً به کنار گذاشته شود، ملت ایران سیلی خواهد خورد. "

بر همین اساس برای جلوگیری از آسیب ملت ایران، ضروری است که مسئولان جمهوری اسلامی ایران، اهتمام ویژه‌ای را برای شناخت شخصیت و اندیشه‌های امام راحل داشته باشند تا از تحریف و انکار ایشان جلوگیری بعمل بیاید.

در این میان برگزاری مراسم بزرگداشت ایشان در 14 خرداد کم‌ترین کار ممکن در زمینه شناخت امام است و به همین منظور باید اندیشه‌های راهگشای رهبر بزرگ و بی نظیر اسلام بعد از ائمه معصومین (ع) مورد واکاوی و تبیین جدی و بیشتری قرار گیرد.

انقلابی که نباید دست نااهلان بیفتد

اما متاسفانه در شرایطی که دشمنان خارجی و داخلی تمام همت خود را به کار بسته‌اند تا مسیر و هدفی را که اندیشه‌های حضرت امام ترسیم کرده است را به بن بست برسانند عده‌ای که در آن‌ها ذوق جهالت و نادانی وجود دارد و منتسب به انقلاب و خانواده شهدا هستند خود را جاده بازکن دشمن (همان جاده‌هایی که شهدا با خون خود در آن‌ها در مقابل دشمن ایستادگی کردند) قرار داده و با آن‌ها همراه شده‌اند و لزوم شناخت امام و آشنایی ملت و خصوصاً جوانان با ایشان را انکار می‌کنند.

اما بدون تردید این افراد نیز در مسیر انکار، خود انکار خواهند شد و شخصیت بزرگ امام راحل به دلیل حق طلبی، عدالت طلبی و متأثر بودن از آموزه‌های وحیانی دچار کوچک‌ترین خدشه‌ای نخواهد شد.

کافی است که وصیتنامه و توصیه‌های شهدای دفاع مقدس بررسی شود تا مشخص شود که مردان بی ادعای این مرز و بوم، جان و مال خود را برای خدشه دار نشدن شخصیت امام راحل و ولایت فقیه فدا کردند تا انقلاب اسلامی در مسیر درست حرکت کند و به دست "نا اهلان و نامحرمان" نیفتند.

در نهایت به منظور درک شخصیت امام راحل توجه به این سخن رهبر انقلاب ضروری به نظر می‌رسد که " امام یکی از قلّه‌های بلند است و بعد از این هم ملّت ما، امّت ما همواره از امام سخن خواهد گفت و شایسته هم همین است؛ زیرا امام، نماد انقلاب است و این کشور بدون موتور پُرقدرت انقلاب به هدف‌های خود، به آرزوهای بزرگ خود دست نخواهد یافت."(مقام معظم رهبری/۱۳۹۷/۰۳/۱۴).

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۹۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار تقی رضایار ظهر سه شنبه در ویژه برنامه اردیبهشت مقاومت و سالروز تأسیس سپاه در شهرستان سوادکوه با اشاره به این مراسم به مناسبت سالروز تأسیس سپاه، شهادت سردار حجازی و سردار زاهدی و همرزمانش و آیت الله سلیمانی، نقطه مشترک تمامی اینها را تقدیر الهی دانست و گفت: کشور و مردم ایران اعتقادشان بر این است که یک رسالت جهانی دارند.

رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان کشور با اذعان بر اینکه این رسالت جهانی با انقلاب اسلامی ساختارمند شده است، افزود: در سال ۶۰، یک روز پیش از تصویب اساسنامه سپاه در مجلس، ما جمعی از فرماندهان به نزد رئیس مجلس، رئیس شورای نگهبان و رئیس قائم مقام رهبری آن زمان رفتیم و درخواستمان بر این بود که بعد از نام سپاه کلمه ایران نیاید بلکه انقلاب اسلامی آورده شود؛ چراکه نگرش ما بر یک تکلیف آخرالزمانی بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد کشورهای شیعه در ۵۶ کشور اسلامی در اقلیت است، خاطرنشان کرد: اما اکنون مردم ایران به‌عنوان یک کشور شیعه جایگاه ممتازی را در بحث اعتقادی تفکر مهدوی و جهانی پیدا کرده و هدف امام راحل از انقلاب نه فقط مباحث عمرانی و رفاهی بلکه بیشتر مبنی بر این بوده که در یک نگاه راهبردی، انقلاب اسلامی یک مشیت راهبردی است که مشخص می‌کند مردم ایران در آخرالزمان در کدام سمت باشند.

این مسئول با اشاره به تألیف کتاب‌های متعدد دانشمندان غربی در حوزه آخرالزمان، چکیده آنها را در رابطه با پایان تاریخ در دنیا و درگیری دو اعتقاد، مکتب و فرهنگ برشمرد که یکی از آنها فرهنگ اسلامی و دیگری فرهنگ لیبرال دموکراسی است.

وی در ادامه با تأکید اینکه خاستگاه بخش اسلامی کشور ایران است، گفت: دشمن از روز اول با پیروزی انقلاب اسلامی این امر را دریافت و عطف این دیدگاه تحمیل جنگ و تحریم و ترور به کشور ما در طی این چهل و اندی سال است.

پرورش جوانان خداجوی بسیجی فتح الفتوح حضرت امام راحل بوده است

سردار رضایار با اذعان بر اینکه امام راحل با این تفکر، بسیج را شکل داده است، با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه فتح الفتوح امام راحل پرورش جوانان خداجوی بسیجی بوده است، افزود: پرورش انسان‌ها برای آخر الزمان و تحول عمیق معنوی در نسلی که امام پرورش داده است، جبهه‌ای را در داخل کشور شکل داد که به تهدیدها و توطئه‌ها پاسخ داد و توسعه را به ارمغان آورد و در بحث عمق بخشی خارجی نیز، امروز کف خیابان کل دنیا هم‌راستای ما شده است.

وی با بیان اینکه در نبرد پایان تاریخ، یک طرف جبهه مسلمانان است که هسته مرکزی آن شیعیان ایران هستند، تصریح کرد: چشم امید محرومان و مستضعفان جهان به این نقطه و چشم امید از امام راحل به مقام معظم رهبری است.

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان کشور به تغییر ساختار سپاه پس از جنگ توسط حضرت آقا و تشکیل نیروی قدس اشاره کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷، جمهوری اسلامی را در ۱۲ فروردین ۵۸ شکل دادیم و در طی این چهل و اندی سال نگاه ما به اسلام یک نگاه تمدنی بوده است.

وی با اشاره به اینکه با این نگاه تمدنی به اسلام، جایگاه ما در دنیا به این عظمت رسیده است، گفت: در طوفان الاقصی ظرف چهار ساعت کاری کرده‌ایم که کل کشورهای عربی در ۷۰ سال چنین نکردند؛ سنگ در دست جوانان فلسطینی به پهباد رسیده است، در ۱۶ رشته استراتژیک دنیا جزو باشگاه‌های دهگانه و پانزده‌گانه هستیم و با وجود مشکل معیشتی اما در میان بیش از ۲۰۰ کشور دنیا در رتبه هفدهم قرار داریم.

سردار رضایار در رابطه با تکلیف اخرالزمانی و با بیان اینکه قله ما حضرت امام و اکنون مقام معظم رهبری است، بر اولویت تربیت انسانی تأکید و خاطرنشان کرد: وظیفه ما در بسیج، امت‌سازی برای امام است و ما پیشکسوتان باید به دنبال خواص امت باشیم و وظیفه دولت‌سازی نیز بر عهده بسیج اقتشار است.

کد خبر 6086444

دیگر خبرها

  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • تنبیهِ متجاوز؛ از طوفان شن تا وعده صادق
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • ارسال ۳۰ اثر ادبی به کنگره ملی امام‌زادگان محروق(ع) نیشابور
  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • وظیفه محوری سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است
  • سردار شفائی: تمرکز دشمن مقابله با انقلاب و ضربه زدن به ایران در جنوب شرق کشور است
  • ۳ پیام اصلی رهبر معظم انقلاب بعد از تنبیه سخت