Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:44:46 GMT

دانشگاهی در ژاپن ، استخدام استاد سیگاری را ممنوع کرد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۹۹۲۳

دانشگاهی در ژاپن ، استخدام استاد سیگاری را ممنوع کرد

تهران - ایرنا - سیگار نکشیدن در فضای عمومی، یکی از برنامه های فرهنگی ژاپن است که می خواهد تا برگزاری بازی های المپیک سال 2020 توکیو، آن را در جامعه نهادینه کند و در این راستا یک دانشگاه هم سیگاری نبودن را شروط استخدام اساتید خود و ترک آن را ضروری برای ثبات شغلی دبیرانش اعلام کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روزنامه استریت تایمز، دانشگاه «ناگازاکی» به عنوان نخستین دانشگاه ژاپن اعلام کرده است که بر اساس این قانون، اگر متقاضیان کار در این دانشگاه متعهد به ترک سیگار تا زمان استخدام خود شوند، می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این قانون جدید که از 19 آوریل در این دانشگاه اجرایی شده ، نشان دهنده روند رو به رشد تصمیم برای ممنوعیت کشیدن سیگار در تمام فضاهای عمومی ژاپن است و تلاش دارد پیش از آغاز بازی های المپیک و پارالمپیک در سال 2020 میلادی توکیو این فرهنگ جا افتاده باشد.
به نوشته این روزنامه، این تصمیم نشان دهنده تلاش های فزاینده از سوی سازمان های خصوصی برای اجرای قوانین منع مصرف سیگار است.
به گفته رئیس دانشگاه «ناکازاکی»، کار ما به عنوان یک دانشگاه، پرورش منابع انسانی است و ما خود را موظف می دانیم تا مردم را علیه سیگار کشیدن ترغیب کنیم چرا که برخی شرکت ها نیز آغاز به اجرای قانون عدم استخدام افراد سیگاری کرده اند.
یکی از مقامات وزارت بهداشت، کار و رفاه اجتماعی ژاپن اعلام کرده است که تا کنون چنین قانونی در دانشگاه های ژاپن اعمال نشده بود.
آمار نشان می دهد که افراد سیگاری، نزدیک به هشت درصد از کارکنان هیات علمی دانشگاه های ژاپن را تشکیل می دهند.
قانون اصلاح ارتقاء سلامت ژاپن که از آوریل 2020 آغاز خواهد شد شامل منع مصرف سیگار در رستوران های این کشور نیز خواهد شد.
**آساق**9470**1104**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي المپيك ژاپن سيگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۹۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

قاسم عمو عابدینی بعدازظهر چهارشنبه در کارگروه پیاده سازی آمایش آموزش عالی در استانداری مازندران هدف اصلی طرح تحول آموزش عالی را ایجاد دانشگاه دانایی محور بیان کرد و گفت: این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری طراحی شده است.

وی با تاکید بر اینکه رشته‌های دانشگاهی باید پیوست اشتغال داشته باشند ادامه داد: فارغ التحصیلی دانشجویان بیکار از جمله مسائل به شمار می‌رود.

عمو عابدینی با اظهار اینکه بر اساس طرح تحول آموزش عالی بورسیه شغلی استفاده صنایع و شرکت‌ها از کارورزان مورد توجه قرار گرفته است ادامه داد: تجمیع واحد‌ها دانشگاهی در کشور و کاهش تعدد مراکز دانشگاهی از دیگر اهداف طرح تحول به شمار می‌رود.

معاون وزیر علوم گفت: طبق برآورد‌های مجامع جهانی شمار دانشگاه‌های کشور باید به ۵۰۰ واحد کاهش شود در حالی که اکنون ۲۱۶۰ واحد آموزش عالی در کشور فعالیت می‌کند.

وی توسعه نیافتگی نظام فرهنگی، ضعف همکاری‌های علمی بین‌المللی و ناکارآمدی را از عمده مشکلات فراروی آموزش عالی در طرح تحول بیان کرد.

نرخ ۶۰ درصدی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی

استاندار مازندران نیز با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت میزان بیکاری این قشر در استان ۶۰ درصد است.

سید محمود حسینی‌پور با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی آن را راهی برای خروج از مشکلات کنونی دانشگاه بیان کرد و گفت: در این طرح باید از خواسته‌های صنفی و بخشی پرهیز و به خواسته‌های ملی توجه شود.

وی تاکید کرد شته‌های دانشگاهی و مراکز دانشگاهی استان متناسب با نیاز‌های جامعه نبوده و آمار بالای بیکاران نشانگر آن است در حالی که باید رشته‌های توسعه محور و متناسب با اقتصاد دریا دامپروری کشاورزی و غیر در استان ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی جذب ۳۰۰ معلم برای بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین
  • برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی
  • روایت یک استاد تاریخ از فرمان پیامبر(ص) به جهاد با یهودیان جنایتکار
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • آغاز جنگ: ایران علیه تمام آسیا یا تمام آسیا علیه ایران
  • «قاطعیت و همسان انگاری همگان در اجرای قانون»؛ استاد علیدوست: امام علی (ع) «قاطعیت» در اجرای قانون دارند
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • تا ۵ سال آینده در کشورهای پیشرفته سیگار پیدا نمی‌شود/ دخانیات تنها صنعتی که پس از انقلاب تحریم نشد!