Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@17:24:33 GMT

جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق در اولویت قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۹۹۶۳

جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق در اولویت قرار گیرد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضاپورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، با تاکید بر این‌که جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق همچنان باید در اولویت باشد، گفت: در عین حال فرایند رسیدگی و تعیین تکلیف کالاهای قاچاق کشف‌شده نیز باید با سرعت بیشتری طی شود و دستگاه‌هایی که مسئول ارزیابی و اعلام نظر در خصوص کیفیت این کالاها هستند، در کم‌ترین زمان به استعلام‌های سازمان اموال تملیکی پاسخ دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آمار کالاهای قاچاق منهدم شده در یک سال گذشته، گفت: بخشی از این کالاها بویژه کالاهای دارای تاریخ مصرف، به خاطر تأخیر در تعیین تکلیف، غیرقابل استفاده شده است که باید برای این موضوع تدبیر شود.

پورمحمدی با بیان این‌که باید ساختار مشخصی برای تعیین تکلیف کالاهای قاچاق کشف‌شده ایجاد شود، افزود: در صورتی که این کالاها در زمان مناسب تعیین تکلیف شوند نیازی به انبارهای متعدد برای نگهداری آنها نخواهد بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی خواستار تسریع در تعیین تکلیف کالاهای قاچاق کشف‌شده توسط سازمان اموال تملیکی شد و گفت: دستگاه‌های مرتبط باید در کم‌ترین زمان ممکن به استعلام‌های این سازمان پاسخ دهند.

وی از سازمان اموال تملیکی نیز خواست تا برآوردی از حجم کالاهای قاچاق کشف‌شده و ظرفیت انبارهای موجود ارائه کند تا اگر نیاز به افزایش انبارهای این سازمان است، با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای از ظرفیت انبارهای عمومی استفاده شود.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص فعالیت گمرک خداآفرین نیز بر ارزیابی و بازرسی مجدد زیرساخت‌ها و ملزومات این منطقه تأکید کرد و گفت: یک گروه کارشناسی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مسئول این موضوع را بررسی و به دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا اعلام کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۹۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی

مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۵ پرونده افزایش تراکم، تعیین و تغییر کاربری و اصلاح ضوابط طرح تفصیلی در کمیسیون ماده ۵ این استان بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص اعمال شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سید محسن حمزه لو امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جلسه کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پرونده‌های افزایش تراکم و تغییر کاربری ساختمانی مربوط به شهرستان‌های استان بود که بررسی شدند.

وی افزود: در مجموع تمام پرونده‌های مطرح شده با نظر اعضا بررسی و تصمیمات لازم در خصوص آنها اعمال شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این طرح‌ها توسط شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی مطرح و بررسی شدند، گفت: تغییر کاربری و سطح اشغال و نیز افزایش تراکم اراضی از مهم‌ترین موارد مطرح شده در جلسات کمیسیون ماده ۵ بودند که جهت پاسخگویی به نیازهای مردم استان مطالعه و بررسی شدند.

حمزه‌لو تاکید کرد: نوسازی و حل مشکلات شهری در رأس سیاست‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی، قرار دارد.

کد خبر 747615

دیگر خبرها

  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • کشف کالاهای قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی
  • تعیین تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • ◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار
  • اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد
  • اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار تعیین و تکلیف شد