Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@22:52:16 GMT

مردم پرونده سلامت خود را تکمیل کنند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۰۱۸۷

مردم پرونده سلامت خود را تکمیل کنند

به گزارش ایرنا محمد دهقانی فیروزآبادی روز سه شنبه در دیدار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت هفته سلامت افزود: با تکمیل اطلاعات پرونده سلامت می توان در هر جای کشور فقط با ارسال کد ملی، تمامی اطلاعات پزشکی، درمان ها و بیماری های فرد را در اختیار پزشک مورد نظر قرار داد.
وی اظهار داشت: برای بیشتر جمعیت استان پرونده بهداشتی تشکیل و تاکنون اطلاعات اولیه 79 درصد جمعیت ثبت شده است که به مراکز بهداشت مراجعه کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در شهرهای بزرگ افراد به مراکز بهداشتی مراجعه و براساس بازه زمانی مشخص خدمات رایگان دریافت می کنند همچنین در مناطق روستایی خانه های بهداشت آماده ارایه خدمات به مردم هستند.
وی گفت: شعار هفته سلامت (یکم تا هفتم اردیبهشت) امسال «مراقبت های بهداشتی اولیه راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» نامگذاری شده است.
دهقانی یادآور شد: در حوزه بهداشت که همان پیشگیری و مراقبت های اولیه است تمامی خدمات تقریبا به صورت رایگان ارایه می شود اما هزینه های درمان گزاف و سنگین است لذا خانواده ها و دولت نمی توانند تمامی هزینه ها را پوشش دهند.
وی با بیان اینکه به دلایل مختلف پیشگیری بر درمان ارجحیت دارد اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی نیز در این زمینه و همگام با سیاست های حوزه بهداشت گام برداشته و حدود 500 واحد مختلف بهداشتی اعم از خانه بهداشت، پایگاه بهداشت، مراکز جامع خدمات سلامت روستایی و شهری خدمات ارائه می دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اکنون در تمامی روستاها خانه بهداشت وجود دارد یا یک بهورز آموزش دیده مسئولیت جمع آوری و حفظ سلامت افراد زیر پوشش را بر عهده دارد.
وی گفت: زیرساخت های خوبی در حوزه بهداشت در روستاهای استان ایجاد شده که اطلاعات افراد در سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) ثبت می شود.
دهقانی فیروزآبادی افزود: مردم استان باید نسبت به سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) آگاه شوند، نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کنند و از خدمات رایگان و نیمه رایگان بهره مند شوند.
وی تصریح کرد: درمان اقشار آسیب پذیر در سنین مختلف به ویژه مادران باردار، کودکان، شیرخوارگان و سایر گروه ها مورد توجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: با توجه به اینکه شاید عده ای از جمعیت استان از فقر غذایی رنج ببرند با کمک سازمان های خیر و مردم نهاد و نهادهای حمایتی به تغذیه افراد آسیب پذیر نیز توجه شده است.
وی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی شرایط مطلوبی را برای خدمت به مردم فراهم کرده که نشان از شبکه ای شدن ارایه خدمات بهداشتی در کشور است و اقدامات انجام شده در این مدت قابل قدردانی است.
7557*3028
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 تغذیه درمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کودکان نظام مقدس جمهوری اسلامی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۰۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجوی گنابادی پژوهشگر برجسته کمیته تحقیقات وزارت بهداشت شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «احمدرضا عطاردی» دانشجوی مقطع دکتری حرفه‌ای رشته پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی گناباد از سوی کمیته کشوری تحقیقات دانشجویی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان پژوهشگر برجسته اعلام شد.

نیما رضایی، دبیر کمیته کشوری تحقیقات دانشجویی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای خطاب به لیلا صادق‌مقدم معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گناباد آورده است: به استناد دستورالعمل اجرایی نحوه امتیازدهی به فعالیت‌های تحقیقاتی دانشجویان پژوهشگر موضوع بند «ک» ماده ۲ آئین نامه تسهیلات آموزشی، پژوهشی و رفاهی ویژه استعدادهای درخشان و با توجه به تأیید مستندات پرونده در جلسه شورای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد، مستندات ارسالی آقای «احمدرضا عطاردی» دانشجوی رشته پزشکی مقطع دکترای حرفه‌ای آن دانشگاه، در کمیته کشوری تحقیقات دانشجویی با کسب ۱۱۹،۹ امتیاز (صد و نوزده و نه دهم امتیاز) به عنوان دانشجوی پژوهشگر برجسته شناخته می‌شوند.

کد خبر 6078077

دیگر خبرها

  • پایش۸۲ درصدی جامعه هدف آذربایجان غربی در طرح پایش ملی سلامت
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت
  • کسب رتبۀ سوم کشوری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • بیش از۴۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سیستان و بلوچستان معدوم شد
  • تخصیص بودجه برای بیمارستان ماهفروجک از نیازها است
  • ۴۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در مشهد مهر و موم شد
  • دانشجوی گنابادی پژوهشگر برجسته کمیته تحقیقات وزارت بهداشت شد
  • تجلیل ازدندانپزشکان شاغل در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • کشف ۲ تن مواد غذایی فاسد در قزوین / پلمب ۳۲ واحد صنفی متخلف