Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی، گروهی از مقامات کره‌جنوبی این هفته راهی واشنگتن می‌شوند تا در مورد تصمیم جدید واشنگتن جهت تمدید نکردن معافیت‌های تحریم‌های ضد ایرانی برای کره‌جنوبی و ۷ واردکننده دیگر نفت ایران، مذاکره کنند. این نمایندگان که رهبری آنها به عهده یون کانگ هیون، معاون امور اقتصادی وزیر خارجه کره‌جنوبی می‌باشد، با همتایان آمریکایی خود دیدار خواهند کرد تا مواضع واشنگتن در مورد خاتمه دادن به معافیت‌های واردکنندگان نفت ایران را با جزئیات مورد گفتگو قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مقامات وزارت خارجه کره، بدون ارائه توضیحات بیشتر گفت: هدف ما در این سفر هم‌فکری و مشورت است. این چیزی است که ما سعی خواهیم کرد انجام دهیم.

ایالات متحده معافیت‌های ۱۸۰ روزه‌ای را برای کره‌جنوبی و ۷ کشور دیگر صادر کرده بود تا بدون مواجهه با تحریم‌های آمریکا، از ایران نفت وارد کنند.
مقامات کاخ سفید دوشنبه شب اعلام کردند که دیگر این معافیت‌ها را تمدید نخواهند کرد. به این ترتیب ممنوعیت واردات نفت از ایران از سوم ماه می اجرایی خواهد شد.

این تصمیم آمریکا نگرانی‌هایی را در بین پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی کره‌جنوبی ایجاد کرده است. این صنایع به واردات نفت از ایران، به ویژه نوعی نفت خام فوق‌سبک که به آن میعانات گازی می‌گویند، وابستگی سنگینی دارند.

دولت کره‌جنوبی بلافاصله پس از اعلام تصمیم جدید واشنگتن، در بیانیه‌ای گفت که تا پایان ضرب‌الاجل ماه می، به تلاش‌های خود برای تمدید معافیت کنونی ادامه خواهد داد.

کد خبر 4598305

منبع: مهر

کلیدواژه: تحریم اقتصادی ایران کره جنوبی نفت تحریم نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۰۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست و دل بازی بی سابقه آمریکا؛ کمک ۹۵ میلیارد دلاری واشنگتن به اوکراین، اسرائیل و تایوان

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه ۲۰ آوریل با حمایت گسترده نمایندگان دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، بسته کمک مالی ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا با وجود مخالفت شدید نمایندگان افراطی جمهوری‌خواه، این لوایح را تصویب کرد. انتظار می‌رود مجلس سنا هفته آینده این مصوبه را تصویب کند و آن را برای امضا به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا بفرستد.

در این لوایح، ۶۰.۸۴ میلیارد دلار برای جنگ اوکراین شامل ۲۳ میلیارد دلار برای تأمین تسلیحات، و ۲۶ میلیارد دلار برای کمک به رژیم  اسرائیل شامل ۹.۱ میلیارد دلار برای موارد بشردوستانه در نظر گرفته شده است. همچنین برای حمایت از تایوان در دو اقیانوس هند و آرام نیز ۸.۱۲ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در واکنش به این مصوبه، با قدردانی از مجلس نمایندگان آمریکا گفت که قانون‌گذاران آمریکایی برای «حفظ تاریخ در مسیر درست»، تصمیم درستی گرفتند.

زلنسکی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت که تصویب لایحه کمک مالی در مجلس نمایندگان آمریکا، «از گسترش جنگ جلوگیری می‌کند، جان هزاران و هزاران نفر را نجات می‌دهد.»

اما روسیه در واکنش به این مصوبه اعلام کرد که کمک‌های مالی جدید به اوکراین باعث «ویرانی و مرگ بیشتر» در این کشور خواهد شد.

در مقابل، ناتو هم از تصویب لایحه کمک مالی جدید به اوکراین در مجلس نمایندگان آمریکا استقبال کرد.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا که سال گذشته از کنگره خواسته بود کمک‌های اضافی به اوکراین را تأیید کند، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این اتفاق در یک لحظه اضطراری به وقوع می‌پیوندد، زیرا اسرائیل با حملات بی‌سابقه‌ای از سوی ایران و اوکراین با بمباران مداوم روسیه مواجه است.»

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در واکنش به مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا در شبکه ایکس نوشت که این اقدام، نشان دهنده «حمایت محکم دو حزبی از اسرائیل و دفاع از تمدن غرب است.»

مجلس نمایندگان آمریکا همزمان با تصویب بسته کمک مالی به اوکراین، اسرائیل و تایوان، لایحه دیگری را نیز تصویب کرد که در آن، شبکه اجتماعی «تیک‌تاک» را تهدید می‌کند که اگر مالکیت آن از چین خارج نشود با ممنوعیت روبرو خواهد شد.

همچنین انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به اوکراین نیز در میان لوایح تصویب شده است.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز شنبه در واکنش به این مصوبه به خبرگزاری تاس روسیه گفت، قانونی که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد دارایی‌های توقیف شده روسیه را مصادره و آن‌ها را به اوکراین منتقل کند، به وجهه آمریکا آسیب وارد خواهد کرد.

 

دیگر خبرها

  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند
  • واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا
  • مداخله ۹۵میلیارد دلاری آمریکا در معادلات جهانی | واشنگتن استراتژی سدنفوذ را احیا می‌کند؟
  • دست و دل بازی بی سابقه آمریکا؛ کمک ۹۵ میلیارد دلاری واشنگتن به اوکراین، اسرائیل و تایوان