Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: بیشترین شغل ایجاد شده برای مددجویان کمیته امداد این استان در زمینه دامپروری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور سیفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهار اشت: در سال گذشته برای خانوار تحت حمایت  کمیته امداد استان اردبیل 2 هزار و750 فرصت شغلی ایجاد شد که برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی بیش از ۵۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار مددجویان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  ۴۶ میلیارد تومان از تسهیلات اشتغال‌زایی توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است،که امید است همکاری‌های صورت گرفته درسالجاری نیز تداوم داشته باشد تا بتوانیم مددجویان مستعد اشتغال را وارد چرخه تولید کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه حدود هفت میلیارد تومان از تسهیلات پرداختی از طریق صندوق امداد ولایت در اختیار خانوار تحت حمایت قرار گرفته است، گفت: صندوق امداد ولایت نیز ظرفیت مهمی دارد که خیران با سپرده‌گذاری در آن می‌توانند بیش از پیش به یاری نیازمندان بشتابند و مسیر توانمندسازی آنها را هموار کنند.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال و خودکفایی به صورت قرض‌الحسنه به مددجویان واگذار می‌شود، افزود: در صورتی که خانوار تحت حمایت از هر لحاظ توانایی‌ لازم برای ایجاد شغل مورد علاقه خود را داشته باشند، به آنها تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

سیفی با اشاره به اینکه کمیته امداد استان اردبیل پس از شناسایی دقیق خانوار تحت حمایت که توانایی انجام کار دارند به استعدادهای نهفته آنها توجه کرده و سعی می‌کند به رشد و ارتقای آن کمک کند، بیان کرد: پس از شناسایی دقیق، خانوار تحت حمایت مورد مشاوره قرار می‌گیرند و بر اساس استعدادی که دارند کارگاه‌های آموزش شغلی برای آنها برگزار می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه ۱۴۵۰ طرح اشتغال‌زایی در زمینه دامپروری اجرا شده است، گفت: بیشترین شغل ایجاد شده برای مددجویان استان اردبیل در زمینه دامپروری است که با توجه به ظرفیت‌های موجود تاکنون نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته است.

وی به ۳۴ هزار مورد نظارت و بازدید از طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد استان اردبیل اشاره کرد وگفت: امدادگران کمیته امداد استان اردبیل در بازدیدهای فنی و تخصصی از طرح‌های اشتغال و خودکفایی، مشاوره و راهنمایی‌های لازم را به منظور بهبود وضعیت کسب‌وکار به مددجویان تحت حمایت ارائه کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۰۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان، از پرداخت ۹۹۲ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در سال ۱۴۰۲ خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، عیسی بابائی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 83 هزار و 424 خانواده نیازمند تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، اظهارداشت: در سال 1402 برای 78 هزار و 318 خانوار، مبلغ 992 میلیارد و 925 میلیون تومان کمک معیشت پرداخت شده است.

وی با اشاره به افزایش 40 درصدی مستمری مددجویان نسبت به سال گذشته، افزود: یکی از اولویت‌های اصلی در خدمت‌رسانی از سوی این نهاد، تامین حداقل نیازهای معیشتی خانواده هاست که براین اساس میانگین ماهیانه 77 میلیارد تومان در قالب کمک معیشت به حساب مددجویان استان واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان تصریح کرد: سرانه مستمری خانواده های یک‌نفره 770 هزارتومان، دونفره یک‌میلیون و 90 هزارتومان، سه نفره یک‌میلیون و525 هزارتومان، چهارنفره یک میلیون و960 هزارتومان و پنج نفره و بیشتر 2 میلیون و410 هزارتومان است که به صورت ماهانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

بابائی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور گفت: کمیته امداد، برای کمک و یاری رساندن در امر معاش نیازمندان در شرایط موجود، علاوه بر پرداخت مستمری به آنها، خدمات حمایتی، درمانی، فرهنگی، ساخت و تعمیر مسکن، کمک هزینه جهیزیه و تسهیلات قرض‌الحسنه و اشتغال‌زایی نیز به اقشار آسیب‌پذیر متناسب با نیازشان ارائه می‌دهد، تا گره‌گشای مشکلات آنان باشد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه امداد هوشمند با هدف ارائه  خدمات مطلوب و آسانتر به جامعه ی هدف خود گفت: با راه‌اندازی این سامانه، دیگر نیازی به مراجعه حضوری افراد به دفاتر امداد نیست.

انتهای پیام/581

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • کارآفرین اردبیلی مهمان برنامه «کار خونه»
  • واگذاری بیش از چهار هزار واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سیستان و بلوچستان