Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تعرفه‌ها موجب ورشکستگی بیمارستان‌ها می‌شود، بروز بیماری‌های عفونی تا چند ماه آینده در مناطق سیل زده، حذف صبحانه موجب بیماری‌های قلبی می‌شود، سالمندی زنانه شد و ... گزیده‌ای از اخبار درج شده در بسته سلامت امروز است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، تعرفه‌ها موجب ورشکستگی بیمارستان‌ها می‌شود، بروز بیماری‌های عفونی تا چند ماه آینده در مناطق سیل زده، حذف صبحانه موجب بیماری‌های قلبی می‌شود، سالمندی زنانه شد و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. گزیده‌ای از اخبار درج شده در بسته سلامت امروز است که در ادامه گزیده‌ای از آن را می‌خوانید.

• تعرفه‌ها موجب ورشکستگی بیمارستان‌ها می‌شود
رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به رشد تعرفه‌های پزشکی در سال ۹۸، گفت: گروه‌های زیادی از جامعه پزشکی، حرفه طبابت را رها کرده‌اند. ایرج خسرونیا اظهار داشت: جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، ضمن محکوم کردن تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشورمان، تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار می‌گیرد. وی ادامه داد: مشکلات روانپزشکی، از جمله آسیب‌هایی است که سلامت روان سیل زدگان را تهدید می‌کند و از همین رو، حداقل یک نوبت معاینه روانپزشکی برای آسیب دیدگان سیل ضروری است. خسرونیا به موضوع تعرفه‌های پزشکی اشاره کرد و افزود: کسانی در مورد تعرفه‌ها تصمیم می‌گیرند که هیچ تجربه‌ای از اداره مطب و بیمارستان ندارند. به گزارش مهر،  به گزارش مهر، وی گفت: گروه‌های زیادی از جامعه پزشکی، به خاطر عدم همخوانی تعرفه‌ها با هزینه‌ها، طبابت را رها کرده‌اند.
• بروز بیماری‌های عفونی تا چند ماه آینده در مناطق سیل زده
یک متخصص بیماری‌های داخلی با اشاره به وقوع سیلاب اخیر در کشور نسبت به پیشگیری از بروز بیماری‌های عفونی در این مناطق تا چند ماه آینده هشدار داد. کیوان الچیان افزود: ایران یکی از کشور‌های بلاخیز است که همواره در آن شاهد وقوع حوادث طبیعی همچون سیل، زلزله، رانش زمین، طوفان و … هستیم و بر این اساس ضرورت پیدا می‌کند نگاه ما نسبت به اورژانس تغییر کرده و مردم را نسبت به آموزش احیای اولیه آماده سازیم. به گزارش مهر، وی به عوارض ناشی از سیل در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: بعد از وقوع سیل ما شاهد وجود آب‌های آلوده و همچنین رشد حیوانات موذی و جانوران گزنده و به دنبال آن بروز بیماری‌های عفونی در این مناطق هستیم به طوری که تخمین زده می‌شود بین ۶ تا ۷ ماه این قبیل عوارض در مناطق سیل زده باقی می‌ماند.
• راهکار‌های طلایی برای کاهش فشار وارده بر زانو‌ها
یک فیزیوتراپ گفت: بهتر است، اگر قصد بالا رفتن یا پایین آمدن از پله‌ها را دارید از حرکت سریع روی پله‌ها و پریدن از روی آن‌ها اجتناب کنید. پرهام پارسانژاد درباره اختلالات زانو و راهکار‌های پیشگیری از اعمال فشار به این عضو اظهار کرد: زانو‌ها اندام‌های مهمی هستند که وظیفه تحمل وزن و فشار را بر عهده دارند بنابراین بیش از سایر اندام‌ها در معرض آسیب دیدگی قرار می‌گیرند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی تاکید کرد: مهمترین و اصلی‌ترین راهکار برای کاهش فشار وارده بر روی زانو‌ها کاهش وزن است؛ همچنین تقویت عضلات چهار سر فشار وارده بر زانو‌ها را کنترل می‌کند و تحمل وزن را بیشتر می‌کند.

• توزیع داروی والسارتان از هفته آینده در بازار
سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به مشکل کمبود داروی والسارتان که برای درمان پرفشاری خون مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: کمبود داروی والسارتان، یک مشکل جهانی بوده و تنها محدود به ایران نیست، زیرا ماده اولیه این دارو به دلیل وجود نوعی ترکیب سرطان‌زا که یک شرکت چینی آن را تولید می‌کرد. شهرام شعیبی ادامه داد: ماده اولیه این دارو در دنیا تا مدت‌ها با مشکل کمبود مواجه بود و خوشبختانه ماده اولیه جدید داروی والسارتان که سلامت آن مورد تأیید است خریداری شده و آزمایش‌ها روی این ماده اولیه با موفقیت انجام شده است.
• راهکار درمانی برای درمان انواع گزیدگی حشرات
یک متخصص پوست و مو گفت: پیش از هر چیز باید عامل ایجاد گزیدگی را دور کنید، چرا که تا وقتی عامل ایجاد گزیدگی در محیط وجود داشته باشد همواره شاهد ایجاد زخم‌های جدید خواهیم بود. امیرهوشنگ احسانی درباره گزیدگی توسط حشرات و راهکار‌های مقابله با آن اظهار کرد: یکی از مشکلات شایعی که در فصل بهار و تابستان با آن برخورد می‌کنیم، گزیدگی توسط حشرات است، این مساله در مناطقی که رطوبت هوایی بیشتر دارند مانند مناطق شمالی کشور بیشتر دیده می‌شود. وی ادامه داد: اگر احتمال حضور حشرات در فضای خانه را می‌دهید، بهتر است با سم پاشی آن‌ها را از بین ببرید، همچنین اگر مسافری از راه دور به خانه شما آمده است و احتمال ورود حشرات را می‌دهید، هر چه زودتر فضا را ضدعفونی کنید.
• آمبولانس‌های دندانپزشکی در مناطق سیل‌زده
رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: با توجه به اینکه زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات در حوزه دهان و دندان در مناطق سیل‌زده چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی کاملا از بین رفته است، حضور مراکز سیار دندان‌پزشکی در این مناطق موثر بوده و ارائه این خدمات در این مناطق به صورت رایگان انجام می‌شود. صمدزاده افزود: در مناطق سیل‌زده اتفاقات خوبی در حوزه بهداشت و درمان دهان و دندان انجام شده است؛ به طوری که تقریبا در هر چهار استان درگیر سیل اقداماتی را انجام دادیم. به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار خدمت دندانپزشکی طی این مدت در مناطق سیل‌زده و در محل به مردم ارائه شده است، ادامه داد: همچنین ۲۰ هزار اقلام بهداشتی دندان پزشکی اعم از مسواک، خمیر دندان و... و. در میان سیل زدگان توزیع شده است که توزیع این اقلام همچنان ادامه دارد.
• حذف صبحانه موجب بیماری‌های قلبی می‌شود
نتایج یک بررسی نشان می‌دهد حذف وعده غذایی صبحانه می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد. گروهی از متخصصان سلامت و تغذیه در آمریکا به مطالعه روی ۶ هزار و ۵۵۰ بزرگسال ۶۵ تا ۷۵ ساله که بیشتر در معرض سکته مغزی قرار دارند، پرداختند. تقریبا ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان هر روز وعده غذایی صبحانه را دریافت کرده، حدود یک چهارم تنها در برخی روز‌ها و ۱۶ درصد وعده صبحانه را حذف کرده بودند. هیچ یک از این افراد در شروع مطالعه به بیماری‌های قلبی مبتلا نبودند. در مدت زمان ۱۷ سال حدود ۲۳۱۸ مورد فوتی گزارش شد که ۶۱۹ مورد بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی بوده است. متخصصان مشاهده کردند افرادی که وعده غذایی صبحانه را حذف کرده‌اند بیشتر به چاقی و کلسترول بالا دچار هستند.

• سالمندی زنانه شد
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: سالمندی در کشور زنانه شده است و در ازای هر ۹۷ مرد سالمند، یکصد زن سالمند وجود دارد. محسن سلمان نژاد افزود: زنانه شدن سالمندی به توجه بیشتری نیاز دارد، چون تنهایی زنان سالمند همراه با مشکلات اجتماعی و سلامتی بیشتری نسبت به مردان است و برخی مسائل برای مردان راحت‌تر است به طورمثال مردان سالمند تنها می‌توانند دوباره ازدواج کنند. به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: گرفتاری پزشکی زنان در آینده بیشتر است، زنان سالمند اغلب دهه‌های طولانی با بیماری طی می‌کنند.
• هیچ کمبود دارویی نداریم
مهدی درخشان، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر هیچ کمبود دارویی در داروخانه‌های مراکز ملکی وابسته به این سازمان وجود ندارد.
• این سه خوراکی غیرمجاز است
اداره کل فراورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو لیستی از خوراکی‌های غیرمجاز برای جمع آوری از سطح عرضه را اعلام کرد. به گزارش تسنیم، وحید مفید در نامه‌ای خطاب به رئیس مرکز سلامت محیط و کار، ضمن اعلام لیست محصولات خوراکی غیرمجاز در سطح عرضه، خواست در صورت مشاهده این اقلام در سطح عرضه، ضمن جمع آوری محصولات ذکر شده اقدام قانونی لازم صورت گیرد. این محصولات شامل آب آشامیدنی "آتاسو"، آلوچه فراوری شده "گیلاندیس میشو" و "شکر برادران براهین" بوده که تمام آن‌ها فاقد پروانه و جعلی هستند.
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بسته سلامت عفونت بیمارستان تعرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۰۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاق ها، عصرها ورزش کنند

به گزارش مدیکال نیوز، مطالعه جدید محققان دانشگاه سیدنی استرالیا نشان می‌دهد که انجام بیشتر فعالیت‌های بدنی در طول شب بیشترین فواید سلامتی را برای افراد چاق دارد.

مطالعه اخیر گزارش می‌دهد که بیش از ۱ میلیارد نفر در جهان به چاقی مبتلا هستند و پیش بینی می‌شود که این تعداد به طور بالقوه تا سال ۲۰۵۰ به ۴ میلیارد نفر برسد.

«آنجلو ساباگ»، محقق و فیزیولوژیست ورزشی در دانشگاه سیدنی استرالیا، گفت: «اضافه وزن یا چاقی یک عامل خطر مهم برای بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و انواع سرطان‌ها است».

یکی از عوامل کلیدی عوارض مرتبط با چاقی، مقاومت به انسولین است - وضعیتی که در نهایت منجر به سطح بالای گلوکز خون و دیابت نوع ۲ می‌شود. ساباگ گفت: «داشتن سطوح بالای گلوکز خون می‌تواند آسیب فاجعه بار به سیستم قلبی عروقی ما وارد کند و منجر به نارسایی اندام شود.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های حدود ۳۰۰۰۰ نفر بالای ۴۰ سال را تجزیه و تحلیل کردند. همه شرکت‌کنندگان دچار چاقی بودند و حدود ۳۰۰۰ نفر به دیابت نوع ۲ مبتلا بودند.

محققان سطح فعالیت بدنی آن‌ها را در صبح، بعدازظهر و عصر طی حدود هشت سال زیر نظر داشتند.

در پایان مطالعه، دانشمندان دریافتند افرادی که بیشتر فعالیت بدنی هوازی متوسط تا شدید خود را بین ساعت ۶ بعد از ظهر تا نیمه شب انجام می‌دادند کمترین خطر مرگ زودرس و مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را داشتند.

هم فعالیت بدنی متوسط و هم شدید، ضربان قلب و تنفس فرد را افزایش می‌دهد. نمونه‌هایی از فعالیت بدنی متوسط عبارتند از:

• پیاده روی سریع

• چمن زنی

• بلند کردن وزنه

• شنا کردن

انواع فعالیت بدنی شدید عبارتند از:

• دویدن

• بیل زدن

• ایروبیک

• بازی فوتبال یا بسکتبال

ساباگ گفت: «نتایج ممکن است تا حدودی با بهبود تنظیم متابولیک قلبی مرتبط با انجام فعالیت بدنی در طول شب توضیح داده شود، نظریه‌ای که توسط مطالعات بالینی اخیر پشتیبانی می‌شود.»

او توضیح داد: «بدن ما در شب بیشترین مقاومت را به انسولین دارد و برای کسانی که نمی‌توانند انسولین بیشتری برای جبران آن تولید کنند انجام فعالیت بدنی در این زمان ممکن است مقداری از مقاومت طبیعی به انسولین در شب را جبران کند.»

ساباگ افزود: «علاوه بر این، یافته‌های اخیر یک مطالعه بالینی کوچک‌تر نشان داد که ورزش در اواخر روز منجر به بهبود بیشتر فشار خون می‌شود، که یک عامل خطر مهم برای مرگ زودرس و بیماری‌های قلبی عروقی است.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس
  • علائم ابتلا به پارکینسون در جوانان چیست؟ / بروز نشانه‌های بیماری در پی مصرف بعضی داروها
  • اجرای طرح غربالگری بیماری‌های قلبی نوزادان در بیمارستان شهیدان مبینی سبزوار
  • درد قفسه سینه را جدی بگیرید
  • عوامل بروز یبوست در نوزادان چیست چگونه درمان می‌شود؟